
Commissies
Wat motiveert affiliates en wat zijn de beste marketingstrategieën om hen aan te moedigen? Ontdek hoe je je affiliates het beste kunt belonen met Post Affiliate...
Houd belangrijke rapporten in je affiliatemarketingprogramma in de gaten. Ontdek het geavanceerde rapportagesysteem van Post Affiliate Pro.
Beschikbaar in:
In Post Affiliate Pro beschrijft de term “campagne” verschillende commissie structuren. Commissies zijn een manier voor adverteerders om affiliates te belonen voor het adverteren en doorverwijzen van verkeer naar hun websites. Er zijn verschillende soorten commissies, zoals actiecommissies, terugkerende commissies , levenslange commissies of gesplitste commissies . Het type commissie bepaalt hoe de commissie wordt uitbetaald, bijvoorbeeld een commissie per klik, een lidmaatschapscommissie, enzovoorts.
Campagnes worden ook vaak gebruikt voor rapportagedoeleinden en bieden waardevolle statistieken. Je kunt je campagnes beheren vanuit het merchantpanel van Post Affiliate Pro onder “Campagnes” > “Campagnebeheer”. In deze sectie vind je een lijst van al je campagnes die je kunt bewerken, toevoegen en verwijderen.
Banners zijn een van de meest voorkomende soorten reclamemateriaal die worden gebruikt om producten, diensten of websites te promoten. Een banner kan een geanimeerde GIF, afbeelding of korte video zijn, afhankelijk van de marketingstrategie van het bedrijf. Ze zijn meestal te vinden op affiliatewebsites en zijn bedoeld om bezoekers door te sturen naar de website van de adverteerder.
In Post Affiliate Pro kun je kiezen uit de volgende banneropties:
De beste banneradvertenties trekken direct de aandacht van een websitebezoeker en maken hen nieuwsgierig naar het gepromote product of dienst. De meeste zijn opvallend, hebben een uitnodigende toon en brengen hun boodschap over via afbeeldingen in plaats van tekst; ze kunnen statisch of geanimeerd zijn.
Met banneradvertenties kun je de online zichtbaarheid van je merk vergroten en je producten en diensten beter onder de aandacht brengen. Naast het genereren van leads met dit soort advertenties, kunnen deze advertenties mensen ook aanzetten tot conversie – zoals het uitproberen van je producten of diensten, of zich inschrijven voor je nieuwsbrief.
Een affiliaterapport is een document of analyse dat inzicht geeft in de prestaties en effectiviteit van een affiliatemarketing programma. Het bevat meestal verschillende statistieken, gegevens en analyses zoals verkeersbronnen, conversieratio’s en key performance indicators (KPI’s) om het succes en de winstgevendheid van je affiliateprogramma te beoordelen.
Rapporten geven nauwkeurige informatie over je affiliatecampagnes en banners, zodat je deze kunt vergelijken, aanpassen en optimaliseren. Hier zijn enkele voorbeelden van de statistieken die Post Affiliate Pro kan verstrekken.
Uitstekend werk verdient een beloning. Door de best presterende affiliates te identificeren die de meeste conversies naar je website brengen, kun je ze passend belonen en leren van hun succesvolle technieken.
Het rapport Top Affiliates geeft een overzicht van affiliates op basis van hun prestaties binnen een affiliateprogramma. Je vindt deze rapporten in het Merchantpanel > Rapporten. Elk rapport geeft affiliates weer op basis van statistieken zoals verkopen, commissies, klikken, doorklikratio, conversieratio, enzovoorts.
Click-through rate (CTR) is een trackingstatistiek die bijhoudt hoeveel links er worden aangeklikt in verhouding tot het aantal vertoningen van de advertentie.
Zo’n statistiek kan snel zowel hoogte- als dieptepunten in affiliatemarketingstrategieën onthullen. Daarnaast kun je de prestaties van een link bepalen op basis van het aantal keren dat deze link wordt aangeklikt.
Conversies zijn het uiteindelijke doel van affiliatemarketing. Conversies vinden plaats wanneer bezoekers een gewenste actie voltooien (zoals het inschrijven voor een nieuwsbrief, het doen van een aankoop, enzovoorts) op een website.
Affiliates met de meeste conversies brengen het meeste verkeer naar je website en verdienen een passende vergoeding. Door conversies te volgen kun je ook de best en slechtst presterende campagnes identificeren.
Het aantal bezoekers of gebruikers dat een website of blog bezoekt, wordt gemeten als verkeer of gebruik. Meer verkeer betekent meer vertoningen en mogelijk meer conversies voor een blog of website.
Met informatie over websiteverkeer kunnen affiliatemarketeers begrijpen hoe bezoekers reageren op bepaalde marketingstrategieën (zoals promotiematerialen , advertenties, links en recensies).
Het volgen van statistieken in affiliatemarketing helpt zowel adverteerders als affiliates om te bepalen welke methoden resultaat opleveren en welke niet, zodat ze hun marketinginspanningen kunnen verbeteren. Daarnaast kunnen bedrijven achterhalen welke affiliates de meeste klanten aanbrengen en hun samenwerkingen hierop aanpassen.
Statistieken waar je aandacht aan moet besteden zijn onder andere ROI, verkopen, commissies, doorklikratio, klikken en vertoningen, conversies en verkeer. Het genereren van uitgebreide rapporten helpt je deze statistieken effectiever te volgen.
In Post Affiliate Pro verwijst de term ‘campagne’ naar verschillende soorten commissie structuren. Je kunt deze term ook gebruiken voor rapportagedoeleinden en het evalueren van statistieken over producten of commissies.
Ervaar hoe uitgebreide campagne-, banner- en affiliaterapporten je kunnen helpen om een hoger rendement te behalen en je affiliatemarketing te optimaliseren.
Wat motiveert affiliates en wat zijn de beste marketingstrategieën om hen aan te moedigen? Ontdek hoe je je affiliates het beste kunt belonen met Post Affiliate...
Definieer een onbeperkt aantal groepen in elke campagne en scheid uw affiliates effectief (bijvoorbeeld op basis van prestaties) met de Commissie Groepen-functi...
Definieer acties die bepalen wanneer commissies worden uitbetaald, zoals 'per actie', 'per klik' en diverse andere 'per'-scenario's.