De 6 beste promotiematerialen voor je affiliates

De 6 beste promotiematerialen voor je affiliates

AffiliateMarketing PromotionalMaterials Banners Coupons

Het succes van je affiliateprogramma hangt van verschillende aspecten af: je producten, je affiliates en hun vaardigheden. Ook het type promotiematerialen dat je affiliates tot hun beschikking hebben, speelt een grote rol in de prestaties van het programma.

Hoewel affiliates meestal weten welk type content hun doelgroep aanspreekt, kan het produceren van kwalitatieve materialen om je producten te promoten een uitdaging zijn en veel tijd kosten. Zou het werk van affiliates niet veel makkelijker zijn als ze kant-en-klare merkgebonden materialen kregen voor hun social media of blogs?

Helaas zijn sommige affiliate producteigenaren nogal traag met het maken en delen van promotiematerialen. Ze laten het maken van promomaterialen vaak over aan affiliates zelf, of geven alleen wat basisinformatie over het product en een paar foto’s.

Intussen is het hebben van één centrale plek waar affiliates hoogwaardige, merkgebonden marketingmaterialen kunnen vinden, een geweldige manier om hun productiviteit te verhogen. Maar welke affiliate marketingmaterialen zijn het meest bruikbaar voor je marketeers? Bekijk onze lijst met de zes beste promotiematerialen waar je affiliates profijt van hebben.

1. Afbeeldingen en graphics

Afbeeldingen en graphics gebruiken in blogposts of reviews is een bewezen manier om sneller de aandacht van mensen te trekken dan met een lange lap tekst. Maar welk type afbeeldingen? Stockfoto’s? Bedrijven maken vaak gebruik van stockfoto’s en vinden die handig, maar websitebezoekers zien ze snel als zodanig en negeren dan de rest van de content. Originele foto’s of merkgebonden graphics daarentegen geven je de kans om je product of dienst van de beste kant te laten zien en geven bezoekers de informatie die ze zoeken.

De vraag is, waar halen je affiliates deze foto’s vandaan? Hoewel het gebruikelijk is dat affiliates zelf foto’s of screenshots van een product maken, is dat niet altijd ideaal. Tijd besteden aan deze taak of online op zoek gaan naar goede graphics betekent minder tijd voor het maken van content voor hun pagina of het opbouwen van relaties met hun publiek.

Daarom is het zinvol om een database met productafbeeldingen en graphics te maken. Door kant-en-klare graphics aan te bieden, kunnen affiliates die direct gebruiken op hun blogs of social media. Met deze middelen binnen handbereik kunnen je affiliates zich richten op het promoten van je producten.

Daarbij weet je zeker dat de promotiematerialen die je marketeers gebruiken, passen bij je merk. En wat levert dat jou op? Je hoeft geen tijd meer te besteden aan het controleren en goedkeuren van affiliate materialen voordat ze online komen.

palette colors and blank canvas

2. Verschillende soorten banners

Hoewel “bannerblindheid” ervoor heeft gezorgd dat banners minder krachtig zijn, behoren ze nog steeds tot de populairste affiliate middelen. Waarom?

Banners zijn snel te maken en er zijn talloze manieren om ze te personaliseren. Het toevoegen van affiliatelinks is eenvoudig en als ze goed gemaakt zijn, trekken ze snel de aandacht van websitebezoekers. Wil je informatie op een opvallende manier presenteren én bezoekers aansporen tot actie, dan zijn banners een goede keuze.

Er zijn veel soorten banners die je kunt gebruiken voor je marketing. Zo biedt Post Affiliate Pro unieke banners zoals Lightbox banners (die automatisch bovenaan de pagina verschijnen) en Peel banners , naast de standaard HTML banners .

En om te voorkomen dat bezoekers of volgers steeds dezelfde banners zien, kun je gebruikmaken van de Banner Rotator van Post Affiliate Pro. Hiermee kun je banners steeds afwisselen, zodat je lezers of bezoekers niet telkens dezelfde banner zien.

banner statistics

3. Casestudy’s, testimonials en andere vormen van social proof

Wie geloof je het meest bij het zoeken naar een productaanbeveling: een advertentie van een bedrijf of een onafhankelijke klantreview? Waarschijnlijk het laatste. 92% van de consumenten vertrouwt eerder op niet-betaalde aanbevelingen zoals reviews dan op welke vorm van reclame dan ook.

Testimonials, reviews en casestudy’s zijn ontzettend waardevol om potentiële klanten te helpen de juiste keuze te maken. Ze zijn een onmisbare bron van informatie over het product, afkomstig van mensen die het al gebruikt hebben. Dergelijke content legt uit hoe het product werkt, waarvoor het gebruikt kan worden, wat de hoogtepunten zijn en wat eventuele nadelen zijn.

Waarom zou je positieve reviews niet gebruiken om je affiliateprogramma te promoten? Stel je hebt reviews, testimonials of casestudy’s over hoe klanten met jouw product of dienst een probleem hebben opgelost. Voeg die dan toe aan de lijst met promotiematerialen voor je affiliates.

Posting a picture preview to give positive feedback

4. Videocontent

Internetgebruikers zijn dol op alle soorten videocontent—of het nu een review, vlog of tutorial is. Via video’s zien ze hoe een product werkt, waar anderen het voor gebruiken en hoe ze het zelf kunnen inzetten om hun eigen probleem op te lossen. Niet voor niets is video wereldwijd een van de populairste contentvormen. Vooral voor SaaS-producten zijn ze erg nuttig.

Met een tutorialvideo leren volgers snel hoe ze een app of software kunnen gebruiken om een taak uit te voeren of stap voor stap een probleem op te lossen. Door te laten zien hoe bepaalde opties eruitzien en waar ze zich bevinden, maak je het makkelijker voor mensen om die later terug te vinden en te gebruiken.

Bovendien zijn video’s ook makkelijk te delen. Zet je ze op YouTube, Vimeo of social media, dan kun je verwachten dat volgers ze verder verspreiden. Zo laat je jouw video (en je product) aan veel meer mensen zien en vind je mogelijk nieuwe klanten .

woman sitting in front of camera

5. Kortingscodes

Kortingscodes zijn een van de meest gebruikte incentives omdat mensen nu eenmaal graag het gevoel hebben dat ze een goede deal krijgen. Affiliateprogramma eigenaren gebruiken kortingscodes vaak, omdat ze eenvoudig te maken zijn—als banner of als grafische kortingscode voor social media. Kortingscodes zijn ook snel te verspreiden onder affiliates en kunnen zelfs gevolgd worden zonder affiliatelinks of cookies. Elementen als QR-codes met logo kunnen op de kortingscodes worden gezet om leads van affiliate kortingscodes naar je webpagina’s te leiden, waarbij klant- en campagnedata direct worden bijgehouden.

Zodra een klant een kortingscode gebruikt, heb je direct de belangrijkste informatie over de aankoop. Je weet via welke affiliate ze zijn doorverwezen, voor welke promotie de kortingscode is gebruikt en zelfs precies wanneer de aankoop is gedaan. Je kunt onbeperkt kortingscodesets aanmaken. Met Post Affiliate Pro maak je exclusieve codes voor al je affiliates of een andere set voor elke nieuwe kortingsactie.

phone with displayed QR code

6. Brand guide

Een van de beste dingen die je je affiliates aan het begin kunt geven, is een brand guide. Zo’n document bevat alle basisinformatie die ze nodig hebben voordat ze je producten gaan promoten. Hoewel het onmogelijk is om elk onderwerp, elke vraag of elk probleem te behandelen, is een brand guide de ideale plek om je bedrijf en producten te beschrijven, veelgestelde vragen te beantwoorden of een korte handleiding te geven voor de tools en widgets die je affiliates gaan gebruiken.

Een brand guide is ook perfect om contentrichtlijnen in vast te leggen voor je affiliates. Denk hierbij aan: welke kleuren en lettertypen je gebruikt, welke keywords affiliates moeten opnemen, hoe ze je logo mogen gebruiken en de belangrijkste regels voor het maken en gebruiken van affiliatelinks .

Conclusie

Het resultaat van je affiliate marketing hangt af van de middelen waar je affiliates toegang toe hebben. Moeten ze zelf promotiematerialen zoeken en maken, dan verspillen ze veel tijd die ze beter kunnen besteden aan het promoten van je product. Bovendien is er dan geen garantie dat hun materialen bij je merk passen.

Door ze hoogwaardige marketingmiddelen te bieden, stel je ze niet alleen in staat om hun werk optimaal te doen en hun resultaten te verbeteren, maar overtuig je mogelijk ook nieuwe affiliates om zich bij je programma aan te sluiten. Met Post Affiliate Pro geef je affiliates verschillende middelen terwijl je ze beschermt tegen frauduleus gebruik.

Dus, wat houdt je nog tegen om creatief te worden met affiliate promotiematerialen? Probeer het vandaag nog!

Veelgestelde vragen

Wat zijn de meest effectieve promotiematerialen voor affiliates?

De meest effectieve promotiematerialen zijn afbeeldingen en graphics, verschillende soorten banners, casestudy's en testimonials, videocontent, kortingscodes en een uitgebreide brand guide.

Waarom zou ik merkgebonden marketingmaterialen aan mijn affiliates geven?

Het aanbieden van merkgebonden marketingmaterialen bespaart affiliates tijd, zorgt voor merkconsistentie, verhoogt de productiviteit en kan nieuwe affiliates aantrekken voor je programma.

Hoe profiteren affiliateprogramma’s van kortingscodes?

Kortingscodes stimuleren aankopen, zijn eenvoudig te verspreiden en te volgen, en helpen je data te verzamelen over de prestaties van affiliates en het gedrag van klanten.

Hoe helpt videocontent affiliates bij het promoten van producten?

Met videocontent kunnen affiliates producteigenschappen demonstreren, tutorials geven en doelgroepen effectiever betrekken, wat leidt tot hogere conversieratio’s.

Wat moet een brand guide voor affiliates bevatten?

Een brand guide moet informatie bevatten over de kleuren van je merk, lettertypen, het gebruik van het logo, richtlijnen voor de boodschap en instructies voor het aanmaken en delen van affiliatelinks.

Lucia is een getalenteerde content editor die zorgt voor een vlekkeloze publicatie van content op meerdere platforms.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Content Editor

Versterk je affiliateprogramma met creatieve middelen

Geef je affiliates krachtige marketingmaterialen en verbeter de prestaties van je programma. Ontdek de tools die resultaat opleveren en affiliates helpen slagen.

Meer informatie

5 van de meest voorkomende uitdagingen bij affiliateprogramma's
5 van de meest voorkomende uitdagingen bij affiliateprogramma's

5 van de meest voorkomende uitdagingen bij affiliateprogramma's

Affiliate marketing is een van de beste manieren om nieuwe doelgroepen te bereiken met je producten of diensten. Hier zijn een paar van de meest voorkomende uit...

8 min lezen
AffiliateMarketing AffiliatePrograms +3
Hoe beloon je je beste affiliates op niet-monetair gebied
Hoe beloon je je beste affiliates op niet-monetair gebied

Hoe beloon je je beste affiliates op niet-monetair gebied

Ontdek effectieve niet-monetair manieren om je topaffiliates te motiveren en te belonen. Verken alternatieven zoals exclusieve deals, betere promotiematerialen,...

5 min lezen
AffiliateMarketing AffiliateRewards +3
E-mailtemplates voor affiliate marketing - Motiveer inactieve affiliates
E-mailtemplates voor affiliate marketing - Motiveer inactieve affiliates

E-mailtemplates voor affiliate marketing - Motiveer inactieve affiliates

Als je het probleem hebt van inactieve affiliates in je programma, kan dit artikel je helpen manieren te vinden om hen te motiveren. Ontdek hoe je inactieve aff...

5 min lezen
AffiliateMarketing EmailTemplates +3

U bent in goede handen!

Sluit u aan bij onze gemeenschap van tevreden klanten en bied uitstekende klantenservice met Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface