Motivating inactive affiliates

Inactieve partners motiveren

De efficiënte en succesvolle werving van promotors is slechts één element van het starten van een succesvol partnerprogramma. Het is een veel voorkomende misvatting onder eigenaren van partnerprogramma’s dat de meeste partners actief worden op dezelfde dag dat ze deelnemen aan een programma, waardoor ze vanaf het begin verkopen genereren en actief blijven zolang het programma loopt.

Helaas is het niet zo eenvoudig. Managers van partnerprogramma’s moeten voortdurend de manier waarop promotors werken, hun gedrag en de resultaten die ze opleveren in de gaten houden om snel te kunnen reageren in geval van een gebrek aan activiteit en de negatieve gevolgen ervan te minimaliseren.

Het is duidelijk dat hetzelfde geldt voor nieuwe promotors – degenen die verantwoordelijk zijn voor de activiteiten van een partnerprogramma moeten observeren of nieuwe toetreders al dan niet actie ondernemen. Hoewel een goed gepland en correct uitgevoerd onboardingproces voldoende zou moeten zijn om vanaf het begin actieve deelname aan het programma te garanderen, is het niet zo eenvoudig als het gaat om partners die inactief worden na een aanvankelijke periode van constant en efficiënt werken.

Voordat we verder gaan met het motiveren van inactieve partners, laten we eerst het verschil tussen hen en actieve partners definiëren.

inactieve partners

Verschil tussen actieve en inactieve partners

Inactieve promoters zijn degenen die geen resultaten meer voor uw programma hebben opgeleverd, d.w.z. dat ze gedurende een bepaalde periode geen vertoningen, klikken of verkopen hebben gegenereerd. Omgekeerd zijn actieve partners degenen die momenteel uw producten of diensten effectief promoten en contact maken met hun doelgroep. Soms leveren actieve partners misschien niet de verwachte resultaten op, maar u kunt nog steeds zien dat ze hun best doen om het woord over uw aanbod te verspreiden.

Ook al houdt een gebrek aan partneractiviteiten u misschien ‘s nachts wakker, onthoud dat het hebben van inactieve partners beter is dan helemaal geen.

Inactieve promotors hebben immers in ieder geval eerder interesse getoond om uw producten of diensten te promoten en zich bij uw programma aan te sluiten. Misschien hebben ze gewoon wat extra ondersteuning, begeleiding of prikkels nodig om hen aan te moedigen om deel te blijven nemen aan uw programma.

Partners kunnen om verschillende redenen inactief worden:

  • Ze hebben niet de juiste tools om uw aanbod te promoten.
  • U biedt ze onvoldoende ondersteuning, noch technisch, noch inhoudelijk.
  • Ze begrijpen uw merk, product of dienst niet goed.
  • Andere handelaren boden hen aantrekkelijkere prikkels aan.

Het is moeilijk om erachter te komen waardoor partners inactief worden als u niets van ze hebt gehoord. Daarom kunt u het beste contact opnemen met partners die zijn gestopt met deelname aan uw programma en proberen de redenen voor hun inactiviteit te achterhalen, in kaart te brengen wat er gebeurt en van daaruit naar oplossingen te zoeken waarmee u verder kunt en het probleem kunt oplossen .

Om u te helpen inactieve partners te motiveren, hebben we vijf emailsjablonen gemaakt die u kunt gebruiken om contact met hen op te nemen en hen te herinneren aan uw programma en de kansen die op hen wachten.

Email die inactieve partners motiveert – voorbeelden van onderwerpregels

  • We hebben u een tijdje niet gezien…
  • [product/dienst] wacht op uw promotie
  • Het is alweer een maand geleden dat we iets van u hebben gehoord
  • Doe uw eerste verkoop binnen [X] dagen om [Y] te ontvangen
  • [naam partnerprogramma] wacht op u
  • Hoe kunnen we u helpen [product/dienst] weer te verkopen?
  • Hebben we iets verkeerd gedaan…?

Inactieve partners motiveren – ideeën voor emailsjablonen

Inactieve partners motiveren – email 1

Inactieve partners motiveren – email 2

Inactieve partners motiveren – email 3

Inactieve partners motiveren – email 4

Inactieve partners motiveren – email 5

FAQs

What’s the definition of an inactive affiliate??

An inactive affiliate is a promoter who has stopped actively promoting your products or services and hasn’t done so for a certain period of time.

How fast should I react after an affiliate becomes inactive?

It’s best to react quickly when a promoter stops participating in your program, so don’t wait longer than one month after an affiliate becomes inactive.

When should I consider an affiliate churned?

If an affiliate hasn’t opted out of your program but remains inactive for three or more months, you can consider that they have left your program.

Terug naar Sjablonen GRATIS account aanmaken

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we uit van uw toestemming om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×

Plan een één-op-één gesprek en ontdek hoe Post Affiliate Pro uw bedrijf ten goede kan komen.

We zijn beschikbaar op meerdere data

Plan een gesprek