
Top Affiliate Marketing Conferenties van Noord-Amerika in 2022
Bekijk de lijst met de meest interessante affiliate marketing conferenties die in 2022 plaatsvinden in Noord-Amerika.
Leer waarom affiliate marketing een krachtige strategie is voor reis- en toerismebedrijven, met lage kosten, hoge ROI, groter bereik en meer merkbekendheid via strategische partnerschappen en digitale campagnes.
De pandemie zette een groot deel van de reisbranche op pauze. Er waren grenssluitingen, vluchtbeperkingen, hotels mochten slechts beperkt bezet zijn en de meeste restaurants moesten het personeel verminderen om eten te bezorgen. Elk aspect van reizen liet in 2020 een opmerkelijke daling zien.
Toch steeg het aantal internationale reizen met 58% tussen juli en september 2021 dankzij het wijdverbreide gebruik van vaccins. Meer vaccins en minder restricties zullen het in 2023 makkelijker maken voor de reis- en toerismesector om winst te maken, wat affiliates een kans biedt.
Binnen de reis- en toerismebranche kan een relatie tussen een merchant en een publisher opbloeien met een affiliate marketing strategie.
Wanneer jij als merchant een reis affiliate programma opzet, hoop je dat consumenten op de hoogte raken van jouw geweldige deals, zoals goedkope vluchten. Affiliate managers binnen jouw bedrijf zijn verantwoordelijk voor het werven van publishers in de reisbranche.
Stel je een commissietarief in voor je affiliate (door hem of haar een vast bedrag te bieden per actie), dan schrijft de affiliate blogposts of maakt banneradvertenties, waarbij de affiliate links op deze plekken worden geplaatst om verkeer en leads naar de website van jouw bedrijf te leiden.
Laten we het idee van reisblogs verkennen. Reizigers zijn enthousiast om hun ervaringen te delen en hebben veel tips te delen in een post over reizen, of het nu over een specifieke bestemming gaat of over reizen in het algemeen. Travel bloggers kunnen een breed scala aan onderwerpen behandelen, van lokale bars en restaurants tot het boeken van een hotel in het buitenland, en hier kunnen publishers van profiteren. Zo kunnen reisbureaus een scala aan producten aanbieden (bijvoorbeeld goedkope vluchten met hotelkamers en/of excursiekortingen in één pakket) die affiliate marketers kunnen promoten bij hun lezers. Er zijn ook restaurants die speciale menu’s of diensten aanbieden voor bijvoorbeeld verjaardagsfeestjes.
Het aanbieden van speciale affiliate producten aan je publishers zal hen aanmoedigen hun promotie-inspanningen te vergroten, wat jouw bedrijf meer omzet oplevert door hun inzet, en affiliate merchants motiveert om de commissies voor hun beste affiliate marketers te verhogen.
Reizen en toerisme waren een van de sectoren die het hardst werden getroffen door de pandemie. Ongeveer 100 miljoen mensen verloren hun baan, de wereldeconomie verloor $2,7 biljoen USD aan BBP en de horecasector (bars, restaurants, hotels, enz.) leed ook, met verliezen die in 2020 opliepen tot ongeveer $240 miljard USD.
Na de pandemie ontdekten mensen massaal socialmediaplatformen, waar ze content zoals blogs en video’s op sites als YouTube creëerden die het publiek graag bekeek, naast tv-shows en films op Netflix.
Nu de restricties overal zijn versoepeld en de pandemie voorbij is, worden sommige mensen verleid om die steden te bezoeken die hun favoriete YouTubers al eens in een video hebben laten zien. Je kunt de belangen van je bedrijf afstemmen op die van de affiliate marketers in dit scenario. Bedrijven die de pandemie hebben overleefd, zullen hevig concurreren en er zijn waarschijnlijk mensen die de afgelopen jaren geld hebben gespaard en nu op zoek zijn naar de beste opties.
Hotels en reisbureaus passen zich aan de toename van online boekingen aan en omdat verwacht wordt dat 74% van de totale marktinkomsten tussen nu en 2026 uit online verkoop komt, kun je het beste contact zoeken met app-ontwikkelaars om klanten te verleiden tot jouw deals.
Vergeet niet het effect van een goede reisblog met een affiliate link die klaarstaat om leads te genereren (zorg dat hun cookie-duur lang genoeg is om leads te genereren met het aanbod) bij elk stuk content dat wordt geplaatst. Om zowel merkbekendheid als merkloyaliteit op te bouwen zou je affiliate marketers een aantrekkelijk cost per click (CPC) tarief moeten bieden bij de lancering van een affiliate programma . Moedig je marketers aan om regelmatig relevante content te creëren op hun blogs, zodat ze hun gemiddelde commissie kunnen verhogen. Zo vergroot je zowel de omzet van je bedrijf als het verkeer naar je website.
Waarschijnlijk denk je na over de kosten van een reis affiliate programma voordat je eraan begint. Kun je in de reisbranche concurreren met meer of minder affiliate marketers dan je concurrenten? Goed nieuws! Om te zorgen dat je affiliate marketing programma’s een goed rendement op investering (ROI) opleveren, moet je bijhouden welke statistieken je gebruikt (om te zien of je marketers verdienen, hoeveel verkeer ze genereren, en hoe alles werkt in je affiliate programma). Ondertussen maken je publishers alleen kosten als ze namens jou acties voltooien.
In 2023 wordt verwacht dat reizen & toerisme een van de meest winstgevende niches zal zijn, met een omzet van $7 biljoen USD. Je hebt een product waar mensen naar verlangen en hen de vakantieproducten bieden die ze nodig hebben om te genieten van hun tijd weg van huis en werk is als het uitschrijven van een blanco cheque. Met een blogger behoor je tot de 64,48% van de marketeers die hun winst vergroten dankzij kwalitatieve blogcontent. Gezien de kosten voor het investeren in een affiliate marketing software , het opzetten en onderhouden van een affiliate programma, zul je merken dat je ROI de strategie dubbel en dwars waard is.
Moedig je publishers aan om alle mogelijke kanalen te gebruiken om iedereen binnen hun publiek te bereiken. E-mailmarketing gebruiken als middel om je warme leads te genereren en te koesteren is een slimme zet. Affiliate publishers die e-mailcampagnes gebruiken om leads te nurturen en regelmatig nieuwsbrieven te sturen zijn effectief voor bedrijven, en ook voor zichzelf, want alle commissies zijn gebaseerd op cost per lead.
Veel verschillende reis- en toerismebedrijven van alle groottes – groot, middel en klein – zijn momenteel op zoek naar affiliate marketers. Voor jou is het verstandig om te ontdekken of jouw bedrijf beter werkt met een micro-influencer of een macro-influencer . Omdat micro-influencers (kleinere) al een publiek van 10K tot 100K potentiële klanten bereiken, kun je via hen een breder klantenbestand aanspreken, waardoor je zichtbaarheid toeneemt.
Kijk naar online reisbureaus, luchtvaartmaatschappijen, hotels en andere bedrijven binnen de sector. Zij kunnen een breed publiek bereiken door snel en strategisch te diversifiëren en aan te passen. Hierdoor kan de ene publisher kortingsuitjes promoten, terwijl een ander gratis kaarten aanbiedt bij elke reisgids die ze verkopen. Je kunt je producten verspreiden en flexibiliteit behouden door meerdere affiliates in te schakelen om links te plaatsen in nieuwsbrieven, e-mails, blogs, video’s, enzovoort.
Met je affiliate programma live en actief kun je de statistieken van je publishers en het aantal leads dat ze genereren monitoren. De beste affiliate tracking software stelt je in staat de prestaties van je publishers en leads te volgen, affiliate commissies toe te wijzen en de affiliate inkomsten uit te betalen, evenals verschillende andere taken afhankelijk van de software die je kiest. Er zijn veel affiliate tracking software bedrijven om uit te kiezen, maar Post Affiliate Pro scoort de laatste jaren consequent hoog. Toch is het het beste te onderzoeken welke het meest geschikt is voor jouw affiliate programma en bedrijf.
Als het gaat om het uitkeren van commissies – vooral wanneer je affiliate tracking software gebruikt – zijn er een paar functies die zowel jouw bedrijf als je affiliate marketers ten goede komen.
Laten we een functie bekijken genaamd het multi-tier commissiesysteem (ook wel multi-level marketing, MLM). Hiermee kunnen marketers affiliatebomen creëren door affiliate commissies toe te wijzen op basis van een vast bedrag of een percentage van de omzet. De commissie structuren worden per niveau afzonderlijk geconfigureerd, wat een belangrijke motivatie is voor publishers om sub-affiliates te werven.
Met de MLM-oplossing kun je de forced matrix aanmaken. Dit beperkt het aantal referrals dat een publisher kan aandragen om te voorkomen dat het affiliate programma verwatert, terwijl ze toch commissies kunnen verdienen voor banneradvertenties en productreviews.
Daarnaast is er de split commission functie, ideaal wanneer meerdere marketers betrokken zijn bij het toeleiden van dezelfde leads naar de sales funnel. Waarom heb je de split commission functie nodig? Simpel: de gemiddelde consument koopt een product niet na het zien of lezen van slechts één review; ongeveer 54,7% van de online shoppers leest minstens vier reviews vóór aankoop. Voor de affiliate merchant: hoe bepaal je welke publisher de sale krijgt als al deze vier reviews een rol speelden bij de aankoop? Werken met de split commission feature is bewezen de beste optie zodat elke publisher zijn deel van de opbrengst krijgt.
Het goed toepassen van bovengenoemde betaalfuncties stimuleert affiliate marketers om jaar na jaar met je bedrijf te blijven samenwerken. Bied je marketers de MLM-functie, dan worden ze gemotiveerd andere marketers naar je affiliate programma te verwijzen. Split commissions zorgen dat iedereen een eerlijk deel van de omzet krijgt voor het aanleveren van verkeer. Bedrijven die hun marketers speciale acties en producten bieden naast concurrerende commissies en bonussen, hebben meer kans hun marketers te behouden.
Stuur sample producten naar je marketers, zodat zij de items kunnen reviewen die ze moeten promoten en hun publiek weten of het product bij hen past. Dit verhoogt ook je merkbekendheid en biedt een manier voor hun publiek om door te klikken naar jouw website. Daarnaast is het een uitstekende manier om een goede relatie met je marketers te onderhouden, zodat zij – als ze enthousiast zijn over je producten – hun publiek kunnen overtuigen je website te bezoeken en een aankoop te doen.
Vertrouw niet op één affiliate partner om alles online te dekken, maar werk samen met meerdere affiliates . Wanneer bloggers relevante en regelmatige content plaatsen op hun reisblogs, groeit je reis affiliate programma. In de horeca zullen food critics consumenten naar je restaurants trekken en reisinfluencers je hotels promoten, zodat je een voorsprong hebt op je concurrenten.
Een paar influencers vinden binnen je budget zal waardevol zijn om je merkbekendheid te vergroten en verkeer naar je site te krijgen.
Als de pandemie de wereld iets heeft geleerd, dan is het wel dat elke sector digitaal is gegaan. Flexibiliteit is het sleutelwoord en bedrijven moeten hun websites aanpassen voor mobiele gebruikers.
57% van de gebruikers raadt een bedrijf niet aan als de mobiele site slecht is gemaakt. In de snelle wereld van nu kan een vloeiende mobiele website of app het verschil maken tussen wel of geen verkoop.
Nieuwsbrieven en e-mailcampagnes zijn nog steeds effectieve methoden binnen een affiliate programma, omdat ze zowel geld kunnen opleveren als communiceren met je doelgroep. Je wilt jezelf niet beperken tot één klein deel van de reisniche; dit is je kans om een breed scala aan visuals te gebruiken om de verschillende aanbiedingen van je bedrijf te benadrukken, zodat warme leads je website gaan verkennen. Telkens wanneer een gerichte actie wordt voltooid, kun je daar inkomsten uit genereren. E-mails en nieuwsbrieven moeten goed vertalen naar mobiele apparaten, anders haken leads af.
Een succesvol bedrijf heeft een constante stroom van relevante content nodig. Ja, dat betekent e-mails en nieuwsbrieven, maar ook blogartikelen zoals deze. Als je echter geen gebruikmaakt van zoekmachineoptimalisatie (SEO) met relevante zoekwoorden om op te vallen binnen de reis- en toerismeniche, is al die content voor niets. Dit is een strategie die alle reismerken gebruiken – zorg dat jij dat ook doet.
Wanneer je werkt met een affiliate netwerk, geloof dan niet de mythe dat je affiliate programma effectiever zal zijn als je werkt met een macro-influencer zoals een beroemdheid of filmster. Dit is geen garantie en het kan zelfs het verkeerde signaal geven aan potentiële klanten, bijvoorbeeld dat je hotel alleen is voor de elite en dus een onrealistische droom. Kies liever voor iemand met een bescheidener aantal volgers/abonnees. Dit zijn de affiliate marketers die meestal persoonlijk boeiende content maken en een intiemere relatie hebben met hun publiek. Zij hebben hun eigen online platform opgebouwd met een natuurlijk publiek en kunnen organisch verkeer naar je website sturen, waardoor de kans op hogere conversies toeneemt.
Zie je bedrijf niet alleen als een manier om winst te maken. Zie het liever als het bieden van een dienst aan mensen die een fijne break nodig hebben na zo’n zware pandemie. Door samen te werken met je marketers kun je een hashtag-challenge bedenken waarbij gasten in je restaurants een foto – of selfie – maken en het restaurant taggen om een gratis dessert te winnen.
Een bewezen effectieve affiliate marketingstrategie hoeft niet alleen te gaan om het converteren van leads. Je kunt mensen bijvoorbeeld de kans geven een vriend uit te nodigen en samen een Instagram story te maken over hun hotelkamer, of enquêtes in te vullen. 68 procent van de gebruikers geeft altijd feedback over een product of dienst als daarom wordt gevraagd. Geef deze gebruikers dus de kans om mee te doen aan de laatste winactie als ze klaar zijn.
Het punt is: je wilt je klanten betrekken en ze user-generated content (UGC) laten maken, zodat je ze kunt belonen en als de klantbeoordelingen binnenstromen, krijgt je bedrijf lovende kritieken en sta je goed aangeschreven in Google.
De reizeniche maakt deel uit van de dienstensector; het verlenen van service is je belangrijkste product. Klanten zullen positiever denken over je bedrijf als je aan hun wensen en verwachtingen voldoet. Daarom heeft 84% van de bedrijven die inzetten op een betere klantervaring (CX) een omzetstijging gezien.
Om je klanten te behouden is flexibiliteit cruciaal. De ervaring van een klant moet worden afgestemd op hun voorkeuren, want geen enkele klant is hetzelfde. Een reisbureau gebruikt customer relationship management software (CRM) om een persoonlijker aanbod te doen op basis van eerdere voorkeuren van de klant.
Investeren in het digitale landschap is nog een goede manier om je bedrijf verder te brengen. Als je een app voor je bedrijf maakt, kun je direct communiceren met je klanten – vooral wanneer je ze speciale aanbiedingen stuurt – en mobiele betalingen zijn een goede manier om klanten te behouden.
Tot slot laat je door simpelweg naar klantfeedback te luisteren zien dat je bedrijf hun zorgen serieus neemt en hen beter wil helpen. Ongeveer 72% van de tevreden klanten vertelt minstens zes vrienden over hun ervaringen, dus houd het positief om je omzet te verhogen.
Breng je behoeften in kaart. Er is een breed aanbod van affiliate management software beschikbaar die je bedrijf kan ondersteunen. Zorg dat je bij de keuze let op kosten, installatie en gebruiksvriendelijke integratie, klantenservice, commissieverdeling en andere functies die je nodig hebt.
De reisbranche heeft het zwaar gehad tijdens de pandemie. Maar nu is het moment om optimaal te profiteren van ieders behoefte om eropuit te gaan, vooral nu de reisniche naar verwachting meer dan $7 biljoen USD zal opleveren. Zorg ervoor dat je publishers bij elke content die ze maken affiliate links plaatsen.
Zorg dat je reis- en toerisme affiliate partnerprogramma effectief wordt uitgevoerd door meerdere publishers in te huren en hen te motiveren verkeer naar je website te leiden. De aanbieding van goedkope vluchten of korting op hotelkamers is aantrekkelijk en kan leads en affiliate commissies genereren.
Wees flexibel! Consistent relevante content maken is essentieel. De analyses helpen je ook te bepalen of je doorgaat met de huidige marketingcampagne, de producten voor affiliates wijzigt, of het gewoon hetzelfde houdt. Je kunt een app maken waarmee je nieuwsbrieven en speciale aanbiedingen direct naar klanten stuurt, en de data helpen je om je aanbod te personaliseren.
Een andere stap is luisteren naar klantfeedback, zodat je bedrijf laat zien dat het luistert naar wat klanten te zeggen hebben en werkt aan een goede relatie.
Dat is wanneer reisbureaus, restaurants, hotels of luchtvaartmaatschappijen publishers inhuren om kortingen op hotelkamers of vluchten te promoten, om zo verkeer naar hun bedrijf te leiden.
Er is felle concurrentie in de reisindustrie, aangezien bedrijven hopen te herstellen van de verliezen van de afgelopen jaren door het einde van de pandemie.
Door contact te leggen met meerdere micro-influencers geef je mensen de indruk dat je producten toegankelijk zijn voor iedereen, met talrijke productreviews die klaarstaan om verkeer naar je site te sturen.
Een micro-influencer heeft een publiek van ongeveer 10 tot 100 duizend volgers/abonnees op hun socialmediaplatform (YouTube, Instagram, enz.), terwijl een macro-influencer meestal bekendheden zijn zoals acteurs.
Huur meerdere affiliates in en houd de analyses in de gaten over hoeveel verkeer er naar je website komt via elke affiliate, blogpost, banneradvertentie, enzovoort. Zo kun je je affiliateprogramma aanpassen als en wanneer dat nodig is.
David is een contentmaker die zich richt op affiliate programma's en marketingstrategieën om anderen te helpen zich te ontwikkelen en te groeien binnen de affiliate marketing industrie.
Ontgrendel het volledige potentieel van jouw reis- of toerismebedrijf door affiliate marketingstrategieën en tools in te zetten. Begin vandaag nog met het vergroten van je bereik en omzet.
Bekijk de lijst met de meest interessante affiliate marketing conferenties die in 2022 plaatsvinden in Noord-Amerika.
Ben je op zoek naar manieren om je affiliate marketing in 2025 te verbeteren? Zoek niet verder. Bekijk de beste affiliate marketing trends voor 2025.
Affiliate marketing is een van de beste manieren om nieuwe doelgroepen te bereiken met je producten of diensten. Hier zijn een paar van de meest voorkomende uit...