–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

What is an affiliate program_

Wat is een partnerprogramma?

Affiliate marketing is een vorm van marketingstrategie die vaak door elkaar wordt gebruikt met verwijzingsmarketing. De twee zijn echter niet hetzelfde, en het is essentieel om te onderscheiden dat deze strategieën vergelijkbaar maar verschillend zijn.

Verwijzingsmarketing bestaat uit een persoon die producten of diensten van een bedrijf aanbeveelt aan familie, vrienden of kennissen. Affiliate marketing daarentegen is wanneer een persoon producten/diensten van een bedrijf aan zijn publiek aanbiedt, waarmee hij / zij geen nauwe relatie heeft.

Daarom kan een partnerprogramma worden omschreven als een vorm van marketingstrategie waarbij een persoon producten of diensten doorverwijst naar een bepaalde doelgroep/niche. Het creëren van een dergelijk programma verbetert de verkoop, naamsbekendheid, webverkeer, conversie, emailregistratie, enz. van het bedrijf.

Hoe werkt een partnerprogramma?

  1. Partners werken samen met adverteerders
  2. Partners geven advertenties weer op hun platforms
  3. Het publiek bladert door het platform en klikt op advertenties
  4. Bezoekers worden doorgestuurd naar de website van de adverteerder
  5. Bezoekers kopen/voltooien andere actie
  6. Het partnersysteem registreert deze actie
  7. Partners worden gevolgd en gecrediteerd voor acties
  8. Adverteerders betalen een commissie aan partners
Hoe het partnerprogramma werkt

Soorten partnerprogramma’s

  • Inhoudsprogramma’s
  • Loyaliteitsprogramma’s
  • Emailmarketingprogramma’s
  • Websiteprogramma’s bekijken

Wat zijn de voordelen van het partnerprogramma?

Directe relatie met partners

Een belangrijk voordeel van het hebben van een partnerprogramma is de directe relatie met de partners, waardoor u regelmatig kunt communiceren. Daarom zorgt u ervoor dat partnerbedrijven aansluiten bij de doelstellingen van uw bedrijf en dat beide partijen tevreden zijn. Het is bijvoorbeeld een goed idee om in contact te blijven met uw partners, vooral als ze goed presteren. Dus als een marketingcampagne niet presteert zoals gepland, kunt u de huidige promotionele activiteiten verbeteren of een deal/tarief aanpassen.

Marketingmateriaal verstrekken op basis van uw doelstellingen aan partnerondernemingen

Het verstrekken van marketingmateriaal aan partnerondernemingen kan een voordeel zijn voor bedrijven die graag controle willen houden en ervoor willen zorgen dat marketingcampagnes zijn afgestemd op hun bedrijfsdoelstellingen. Wanneer u een partnerprogramma heeft in plaats van een netwerk, is het gemakkelijk om dit doel te bereiken.

Persoonlijke ondersteuning

Aangezien een derde partij is uitgesloten, kunnen handelaren en partnerondernemingen moeiteloos communiceren. Hierdoor kunt u persoonlijke ondersteuning bieden voor een succesvolle marketingcampagne.

Geen kosten van derden

Partnernetwerken hebben veel verborgen kosten, zoals kosten voor de eerste keer aanmelden, maandelijkse abonnementskosten, technische installatiekosten en meer. Na verloop van tijd kan dit oplopen en een deel van uw partnerverkopen wegnemen. Daarentegen zullen partnerprogramma’s uw bedrijf op de lange termijn geld besparen omdat er geen derde partijen bij betrokken zijn.

Flexibiliteit

Tenslotte is flexibiliteit binnen uw regels, algemene voorwaarden. U kunt partnerondernemingen bijvoorbeeld flexibele tarieven/deals bieden zonder goedkeuring van een derde partij.

Wat zijn de nadelen van het partnerprogramma?

Hoewel een partnerprogramma geweldig is voor de meeste bedrijven, kan het ook nadelen hebben. Daarom moet u altijd zowel voor- als nadelen overwegen om ervoor te zorgen dat dit de juiste keuze is voor uw bedrijf.

In eerste instantie tijdrovend

Het eerste nadeel is dat het tijd kost om een partnerprogramma op te bouwen. Zelfs als u over de beste middelen beschikt, kost het u nog steeds meer tijd en aandacht dan u aan te melden voor een netwerk dat alles voor u afhandelt. Daarom moet u beslissen of u een partnerprogramma voor uw merk wilt opzetten waarvan u op lange termijn profiteert of dat u slechts tijdelijk probeert de verkoop te verhogen en er niet veel tijd en aandacht aan wilt besteden.

Initiële investeringskosten

Een ander nadeel is dat de initiële investering hoger kan zijn dan bij het registreren voor een partnernetwerk. Dus nogmaals, als u affliate marketing overweegt, moet u zich afvragen of u geïnteresseerd bent in resultaten op korte of lange termijn. Als u op zoek bent naar een langetermijninvestering, hoeft u zich geen zorgen te maken over de initiële investering, aangezien partnernetwerken op de lange termijn meer kosten. Als u echter op korte termijn resultaten zoekt, zou investeren in een programma een kostbare vergissing zijn.

Beperkt aantal uitbetalingsopties

Het derde nadeel zou kunnen zijn dat u minder uitbetalingsmogelijkheden hebt dan een netwerk. Als u echter uitgebreide partnersoftware hebt, kunt u de uitbetalingsopties enorm uitbreiden. Maar zonder dit kan het een nadeel zijn voor uw bedrijf.

Beste partnerprogramma’s

Affiliate marketing is een van de beste manieren om geld te verdienen met blogposts, Instagram-account, YouTube-kanaal en andere sociale media als u een maker van inhoud bent. En daarom is het geen geheim dat de beste en meest efficiënte partners deelnemen aan programma’s die de hoogste commissies bieden.

Om u te helpen vergelijken, hebben we verschillende populaire terugkerende partnerprogramma’s van digitale tools bekeken. Vervolgens hebben we degenen gekozen die opvielen met hoge commissiekosten, lange cookieduur of degenen die duizenden partnersper maand aantrekken. Blijf lezen om te weten welke naar onze mening waardevolle inspiratiebronnen zijn en populair bij partners.

BigCommerce partnerprogramma

Beste partnerprogramma's BigCommerce

Commissie: 200% van de eerste maandelijkse betaling van de klant of tot $ 1.500 voor zakelijke klanten

Cookieduur: 90 dagen

BigCommerce, opgericht in 2009, is een online winkelbouwer die duizenden ecommercewinkels in meer dan 150 landen mogelijk maakt. Het bedient een breed scala aan industrieën, waaronder mode, auto’s, productie, voeding en gezondheidszorg.

Wanneer partnerondernemingen klanten doorverwijzen naar BigCommerce, kunnen ze 200% van de eerste maandelijkse betaling van een klant verdienen (dat is tot €550 per verwijzing!) of €1.500 per zakelijke klant.

Bluehost partnerprogramma

Beste partnerprogramma's Bluehost

Commissie: €65 per verkoop

Cookieduur: 90 dagen

Bluehost is een webhostingplatform dat meer dan 2 miljoen websites ondersteunt. Bovendien heeft dit bedrijf een partnerprogramma dat interessant kan zijn voor elk bedrijf of elke ondernemer die geld wil verdienen met zijn blog of website. Als een partneronderneming de producten of diensten van Bluehost promoot op hun blog of website (via banners of aangepaste partnerlinks), kunnen ze €65 verdienen voor elke verkoop die via de website wordt gegenereerd, wat een ongelooflijk hoog percentage is.

Het beste van alles is dat het gratis is om deel te nemen aan hun partnerprogramma, en Bluehost biedt betrouwbare tracking om ervoor te zorgen dat partners krediet krijgen voor elke lead die ze genereren.

Udemy partnerprogramma

Beste partnerprogramma's Udemy

Commissie: 10-15%

Cookietijd: 7 dagen

Udemy is waarschijnlijk een van de meest bekende online leerplatforms. Het biedt meer dan 150.000 cursussen die zijn gemaakt door meer dan 7.000 experts. Udemy-gebruikers kunnen er dus zeker van zijn dat ze een leraar zullen vinden die aan hun behoeften voldoet.

Udemy-cursussen behandelen elk onderwerp dat u maar kunt bedenken, en het bedrijf biedt levenslange toegang aan al zijn gebruikers. Dit alles maakt het relatief eenvoudig voor partnersom het platform te promoten.

Coursera partnerprogramma

Coursera

Commissie: 10-45%

Cookieduur: 30 dagen

Coursera biedt meer dan 3.000 cursussen over persoonlijke ontwikkeling, digitale marketing en data-analyse. De cursussen zijn behoorlijk complex omdat ze vooraf opgenomen video’s, oefeningen en huiswerk bevatten, en elke periode eindigt met een test. De cursusprijzen variëren van €29 tot €99.

Partners kunnen tussen 10% en 45% plus bonussen verdienen voor hun prestaties. Daarnaast zijn ze voorzien van diverse promotiematerialen zoals banners, maandbulletins en video’s.

SEMrush partnerprogramma

Beste partnerprogramma's SemRush

Commissie: tot €200

Cookieduur: 120 dagen

SEMrush is een SaaS-bedrijf dat gespecialiseerd is in SEO-tools en -oplossingen waarmee digitale bedrijven hun concurrenten kunnen analyseren. Het partnerprogramma van SEMrush biedt €200 voor elk nieuw abonnement en €10 voor elke nieuwe lead. Het is vermeldenswaard dat het programma een vrij royale cookieduur van 120 dagen biedt.

GetResponse partnerprogramma

Beste partnerprogramma's GetResponse

Commissie: 33% terugkerend

Cookieduur: 120 dagen

GetResponse is een complexe marketingsoftwareoplossing die emailmarketing, een bestemmingspagina en formuliermaker, CRM, webinars en andere tools voor marketingautomatisering biedt.

Het affiliate marketingprogramma biedt een terugkerende commissie van 33%, en met abonnementen ter waarde van tussen €15 en €1.200 kunnen gelieerde ondernemingen die met GetResponse werken elke maand een paar honderd dollar verdienen. Net als dat van SEMrush, is dit partnerprogramma een goede keuze voor marketingbureaus of freelance-experts die hun klanten ondersteunen bij marketingactiviteiten.

Partnerprogramma ontbinden

UnBounce

Commissie: 20% voor elke klant, terugkerend

Cookieduur: 90 dagen

Unbounce is een van de meest populaire makers van aangepaste bestemmingspagina’s. Het helpt zijn gebruikers bij het maken van zeer converterende bestemmingspagina’s, ongeacht de services die ze aanbieden – een ecommercebedrijf, marketingbureau of SaaS-oplossing. Bovendien biedt Unbounce een commissie van 20% aan zijn gelieerde ondernemingen voor elke klant die ze doorverwijzen.

Bovendien zorgt Unbounce uitstekend voor al zijn partnerondernemingen en biedt het hen een gepersonaliseerd dashboard waarmee ze hun voortgang kunnen volgen en promotiemateriaal van het merk kunnen vinden.

Fiverr partnerprogramma

Top partnerprogramma's Fiverr

Commissie: tot €1.000 voor een enkele conversie

Cookieduur: 30 dagen

Digitale producten die door Fiverr worden aangeboden, kunnen worden gepromoot op blogs of websites van een ander type. Het partnerprogramma van Fiverr omvat hun vlaggenschipoplossing genaamd Fiverr, die een reeks digitale diensten biedt gericht op marketing. Het tweede product dat partnerondernemingen kunnen promoten, genaamd Fiverr Pro, dat merken verbindt met verschillende professionals. De derde is Fiverr learn, dat cursussen aanbiedt voor individuen en bedrijven die op zoek zijn naar geavanceerde lessen, voornamelijk in marketing.

Als partnerwerken voor klanten die op zoek zijn naar freelancers die gespecialiseerd zijn in marketing, ontwerp of softwareontwikkeling, kunnen ze Fiverr Pro aanbieden. Als partnerbedrijven blogs hebben voor solopreneurs of eigenaren van kleine en middelgrote bedrijven, kunnen ze overwegen om Fiverr Learn te promoten. Het is een tool met meer dan 5,5 miljoen gebruikers die partners niet schamen om te promoten.

Fiverr-partners hebben een speciaal dashboard om hun campagnes te beheren en te monitoren. Bovendien krijgen ze een handvol creatieven die ze kunnen gebruiken om de oplossingen van Fiverr te promoten.

Shopify

Beste partnerprogramma's Shopify

Shopify heeft meer dan 500.000 klanten in 175 landen en genereerde in 2020 bijna €3 miljard aan inkomsten, een stijging van 86% in vergelijking met 2019. Dus nadat u lid bent geworden van hun programma, kunt u de reeks tools van Shopify eenvoudig promoten bij mensen die een online bedrijf willen starten en geld willen verdienen. 

Shopify is een ecommerceplatform waarmee u een succesvolle winkel kunt beheren, van het maken van websites tot winkelwagentjes, winkelbeheer, SEO en nog veel meer. De commissiestructuur van Shopify lijkt sterk op de verscheidenheid aan producten die u kunt promoten.

U kunt nu het suitepakket verkopen en winkels opzetten voor klanten via Shopify, en in ruil daarvoor verdient u een maandelijkse commissie van 20% wanneer een winkel zich abonneert. Bovendien kun je met de standaard partnerlink-promotie een bonus krijgen ter waarde van 200% van de maandelijkse abonnementskosten per verwijzing (sic!).

Programma kenmerken:
  • Wordt geleverd met High-Ticket producten.
  • Cookieduur – 30 dagen.
  • Commissietarief: 20% plus tot €2.400 per verkoop, 200% aanmeldbonus.
  • Terugkerende commissiekosten voor het ontwikkelen van winkels samen met Shopify Plus Referral.

Kinsta

Top partnerprogramma's Kinsta

Deze tool valt onder de paraplu van webhosting. Kinsta biedt beheerde WordPress-hosting voor WordPress-websites. Het kan ook dagelijkse back-ups en gratis websitemigraties uitvoeren en eersteklas beveiliging bieden, zoals Fort Knox.

Het biedt terugkerende aangesloten commissies van “slechts” 10%, maar dat is nog steeds een hogere vergoeding dan enig ander webhostingbedrijf op de markt.

Programma kenmerken:
  • Er wordt gezorgd voor diverse promotiematerialen.
  • Levenslange waarde van verwijzingen.
  • Cookieduur – 60 dagen.
  • Wordt geleverd met een exclusieve aanmeldingsbonus en terugkerende commissiekosten voor partners.
  • Commissies tot €500 per verwijzing en 10% maandelijks terugkerende levenslange commissiekosten.

Instapage

InstaPage

Instapage is een krachtig platform voor bestemmingspagina’s waarmee bedrijven hun conversiepercentages kunnen verhogen.

Instapage biedt terugkerende commissiekosten van 30%. De prijs van hun producten is relatief hoog, daarom kunt u gezonde winsten maken door alleen maar hun software te promoten. De prijsklasse begint vanaf €79 en loopt op tot €229.

Programma kenmerken:
  • Hoge terugkerende maandelijkse commissiekosten.
  • Cookieduur – 120 dagen.
  • Het heeft nauwkeurige en betrouwbare trackingsoftware.
  • 50% inkomstenaandeel op de eerste betaling samen met een terugkerende commissie van 30%.

Etoro

Top partnerprogramma's Etoro

Etoro is ‘s werelds toonaangevende sociale investeringsnetwerk waarop u kunt handelen en beleggen in aandelen en valuta’s. Het heeft geïntegreerde technologie waarmee u de handelsstrategieën van enkele van de meest succesvolle beleggers kunt kopiëren.

Dit programma betaalt u wanneer een klant het aanmeldingsproces voltooit en een storting doet via het Etoro-platform. Daarnaast biedt het unieke banners, widgets, video’s en bestemmingspagina’s die klaar zijn om te worden gebruikt voor affiliate marketingactiviteiten.

Programmakenmerken:
  • Etoro heeft ruim €87.580 aan commissies uitbetaald (vanaf juli 2021).
  • Gedetailleerde, snelle en gebruiksvriendelijke rapporten.
  • Een commissie van €160 voor elke klant die een storting via het platform voltooit.

Proof

Proof

De kans is groot dat u dit partnerprogramma nog niet bent tegengekomen. Het is abonnementssoftware die bedrijfseigenaren helpt hun gesprekken en verkopen te vergroten door meer invloedrijk sociaal bewijs te gebruiken.

Het gebruikt een eenvoudig en krachtig pop-upvenster om websitebezoekers te laten weten dat iemand anders zich onlangs heeft aangemeld/een product heeft gekocht. U ziet dat het een simpel concept is, maar geloof ons, Proof zorgt voor een aanzienlijke toename van zakelijke conversies.

Het partnerprogramma biedt elke maand een terugkerende (maandelijkse) levenslange commissie van 30% voor elke klant die u aan boord brengt. Het bedrijf kent echter alleen commissiekosten toe voor betalende klanten, zodat u geen inkomsten krijgt voor proeven of leads (in tegenstelling tot bijvoorbeeld het SEMrush-partnerprogramma).

Programma kenmerken:
  • Hoge terugkerende maandelijkse commissiekosten.
  • Een gratis proefperiode van 14 dagen net voordat u zich aanmeldt of betaalt voor een account.
  • Commissietarieven van 30% tot €51,60 per doorverwezen klant per maand.

Besluit

We hopen dat je hebt geleerd wat een partnerprogramma is en wat het beste is dat momenteel op de markt is. Zoals u kunt zien, bieden bedrijven die digitale producten verkopen verschillende commissietarieven voor hun partnerondernemingen. Wat ze allemaal gemeen hebben, is het feit dat de commissiekosten die ze aanbieden erg hoog zijn, met prijzen tot €1.200 en commissietarieven van rond de 30-40% per klant.

Bovendien is de kwaliteit van de producten of diensten die ze verkopen onmiskenbaar, waardoor het gemakkelijker wordt om potentiële klanten aan te trekken. Ten slotte, en het belangrijkste, geeft elk van deze bedrijven hun partners gebruiksvriendelijke dashboards om hen te helpen campagnes te volgen en hoogwaardige merkmaterialen zoals banners, video’s of afbeeldingen te leveren.

Meer weten over affiliate marketing? Ons volgende artikel geeft een uitgebreid overzicht van wat een partnernetwerk is.

Ontdek meer …

Wilt u uw eigen affiliate programma maken? Het creëren van een partnerprogramma kan in eerste instantie ontmoedigend lijken. Het hoeft echter niet ingewikkeld te zijn. Met Post Affiliate Pro kunnen bedrijven alle partner op één plek effectief beheren. Uw bedrijf kan alle gelieerde ondernemingen volgen, automatiseren en uitbetalen zonder enige moeite. Het systeem omvat tracking- en rapportagefuncties, promotiemateriaal en meerdere commissie-opties. Bovendien heeft het een intuïtieve interface met meer dan 200 beschikbare integraties om ervoor te zorgen dat uw workflow dagelijks zo effectief mogelijk is.

Is Post Affiliate Pro iets waarin u mogelijk geïnteresseerd bent? We bieden drie abonnementspakketten aan, zodat u er een kunt kiezen die het meest geschikt is voor uw bedrijf. Als u meer informatie wilt, kunt u onze gratis proefversies uitproberen of contact opnemen met ons ondersteuningsteam.

Frequently asked questions

Welke soorten partnerprogramma's zijn er?

Er zijn verschillende soorten partnerprogramma’s, zoals inhoudsprogramma’s, loyaliteitsprogramma’s, emailmarketingprogramma’s en programma’s voor het beoordelen van websites.

Krijgt een partner betaald?

Ja, parners ontvangen commissies van verkopers. Partnercommissies variëren afhankelijk van het partnerprogramma dat u kiest, maar zijn doorgaans 5%.
Terug naar academie GRATIS account aanmaken

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we uit van uw toestemming om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.