23 tips om een succesvolle online winkel te creëren

23 tips om een succesvolle online winkel te creëren

Ecommerce OnlineStore Marketing SEO

In het e-commercelandschap zijn de winstmarges hoog. Hoewel veel bedrijven wereldwijd tijdens de pandemie verliezen leden, bleven mensen winkelen. Hoe dat komt? Door de lockdowns werd elk aspect van het leven digitaal. Sterker nog, de verschuiving naar digitalisering versnelde zelfs.

Tegelijkertijd is ook de concurrentie toegenomen. Dit jaar zal de Amerikaanse e-commerce naar verwachting een record van $1 biljoen bereiken door een enorme verschuiving in digitaal consumentengedrag. Actie ondernemen en een strategie uitwerken is essentieel voor jouw bedrijf om te overleven en te groeien in deze dynamiek. Door de adviezen in deze blog te volgen, zul je merken dat sommige van deze tips weinig moeite kosten, maar wel gegarandeerd mooie resultaten opleveren voor jouw online onderneming.

1. Gebruik online software om je website te maken

Wereldwijd had de pandemie een indrukwekkende impact op alle sectoren, waardoor consumenten meer tijd online gingen winkelen dan voorheen. Fysieke winkels werden al snel online winkels en begonnen digitale producten aan te bieden om – op zijn minst – de rekeningen te kunnen betalen. Maar hoe pasten deze fysieke winkels zich zo snel aan het digitale landschap aan? Eén antwoord: e-commerce website builders .

Website builders helpen kleine bedrijven op verschillende manieren succesvol te zijn online, met diverse voordelen ten opzichte van fysieke winkels. Hun kosteneffectiviteit (je hoeft je geen zorgen te maken over overheadkosten), gebruiksgemak, flexibiliteit en 24/7 technische ondersteuning zijn slechts enkele redenen waarom ze sterk worden aanbevolen. Wil je liever een website zoals Amazon bouwen waarop anderen op jouw platform kunnen verkopen? Overweeg dan software voor multi-vendor marktplaatsen of maatwerkontwikkeling.

Tech support illustration

2. Aantrekkelijk webdesign

Houd de gebruikerservaring (UX) bovenaan je prioriteitenlijst. Het doel van je website is het aantrekken van klanten die op zoek zijn naar een product dat ze willen kopen. Om ze te laten terugkomen, is het jouw verantwoordelijkheid de shopervaring eenvoudig en plezierig te maken. In 57% van de gevallen raden gebruikers bedrijven met een slechte webdesign niet aan. Het inhuren van een betrouwbare designexpert of het inzetten van professionele webdesign tools verlaagt je bouncepercentage en laat klanten met een positief beeld van jouw merk achter.

Bekijk je website voordat je hem publiceert alsof je zelf de klant bent in het aankoopproces. Is de zoekbalk makkelijk te vinden en werkt deze goed? Als je de site of app op je telefoon of tablet bekijkt, zijn de winkelwagens dan goed geoptimaliseerd of moet de klant naar de zijkant scrollen om hem te vinden?

Een responsive webdesign is belangrijk wanneer je je website [her]ontwerpt. Om ervoor te zorgen dat leads de sales funnel afronden, moet je inspelen op de korte aandachtsspanne van gebruikers. Shoppers besteden gemiddeld 3,18 minuten op e-commercewebsites. Dit onderstreept de noodzaak om ervoor te zorgen dat zowel je laadtijden als je menu’s aantrekkelijk en overzichtelijk zijn. Wat betreft je producten zegt 76% van de klanten dat de productomschrijving de meest waardevolle informatie op je site bevat.

Infrastructure developer illustration

Het is belangrijk te letten op hoe je website eruitziet, hoe het ontwerp in elkaar overloopt en hoe snel elke pagina laadt. Een schoon en ruimtelijk ontwerp zorgt ervoor dat belangrijke informatie, zoals productomschrijvingen of het contactgedeelte, goed zichtbaar is en gebruikers makkelijk naar de juiste pagina kunnen navigeren. Dit alles stimuleert klantenbinding. Tijd is kostbaar als het gaat om leadconversie.

De UX van je bedrijf wordt beter als je alles doet om je doelgroep optimaal te bedienen. Vergeet niet dat er ook klanten zijn met een beperking, dus zorg dat je site toegankelijk is. Er zijn ondersteunende functies speciaal ontwikkeld voor mensen met een beperking. Denk aan tekst-naar-spraak-programma’s voor slechtzienden, hoorhulpmiddelen of andere tools voor wie ondersteuning nodig heeft. Overweeg deze in je webdesign op te nemen, zodat je een nog breder publiek aanspreekt.

3. Winkelwagen en checkout

Een winkelwagen is onmisbaar op je website. Voor een goede tot uitstekende checkoutervaring moet je winkelwagen flexibel zijn – zodat zowel geregistreerde als niet-geregistreerde klanten altijd en overal kunnen winkelen, zolang ze maar een verzendadres opgeven.

Benadruk tijdens het afrekenproces waar je website in uitblinkt: gemak. Klanten blijven winkelen zolang ze geen hinder ondervinden. Daarom moet je letten op de diverse betaalmethoden die je site biedt. Het aanbod van verschillende betaalmogelijkheden (PayPal, traditionele debit/creditcards, digitale wallets, enz.) en het waarborgen van hun veiligheid is doorslaggevend voor het al dan niet afronden van een aankoop.

23 tips om een succesvolle online winkel te creëren

In 2021 was het gemiddelde percentage verlaten winkelwagens 69,82% . Deze kosten werden vooral veroorzaakt door verzendkosten en andere extra’s zoals belastingen. Om als online verkoper succesvol te zijn, zorg dat je een verzendbeleid hebt, zodat je klanten weten hoe lang het duurt voordat ze hun producten ontvangen en hoeveel de verzending kost in verhouding tot de productprijs. Shopify helpt je met verzenden door een calculator aan te bieden waarmee je de beste verzendoptie bepaalt. Winkeliers kunnen tot 88% besparen op verzendkosten in de VS en producten internationaal verzenden dankzij vooraf onderhandelde kortingen met o.a. UPS en DHL Express.

4. Over ons-pagina

Dit is een vaak over het hoofd geziene pagina van een bedrijfswebsite: de Over ons-pagina. Hier kun je je bedrijf en doelen voorstellen aan gebruikers op jouw eigen manier. 86% van de consumenten zegt dat authenticiteit belangrijk is bij het kiezen van een merk om te steunen, waardoor het jouw taak is om er via de Over ons-pagina voor te zorgen dat je bedrijf oprecht overkomt, de kernwaarden en passie voor de producten duidelijk worden.

Je kunt je onderscheiden van de concurrenten, want 52% van de ondervraagden zegt dat de Over ons-pagina de eerste pagina is die ze bezoeken op een bedrijfswebsite. Door je klanten aan te spreken en een verhaal te vertellen, doe je meer dan alleen een e-mailadres vermelden voor contact. Je vertelt waarom ze voor jouw product moeten kiezen en hoe het hun leven makkelijker kan maken.

LiveAgent's Over ons-pagina

Een andere manier om vertrouwen te winnen van potentiële klanten is door te laten zien wie je bent – je team. Het geeft consumenten een persoonlijker gevoel te weten wie er achter de schermen werkt, in plaats van dat ze mogelijk bij een anonieme robot kopen. Deel achtergrondinformatie over de verschillende teamleden en bied contactformulieren aan. Dit alles vergroot het begrip en vertrouwen in je bedrijf in de ogen van de gebruiker.

5. SEO-vriendelijke lay-out

Werk altijd aan je zoekmachineoptimalisatie (SEO). 68% van alle online ervaringen begint met een zoekmachine, terwijl Google Search, afbeeldingen en Maps 92,96% van al het wereldwijde verkeer genereren.

Er zijn verschillende manieren om SEO te gebruiken om verkeer naar je site te trekken, bijvoorbeeld door een affiliate marketeer in te huren die blogposts schrijft over je producten/website. Als je content maakt zoals een blog, kun je links opnemen naar andere content op je site, zoals een productcatalogus of speciale aanbiedingen. Zorg ervoor dat je je tekst optimaliseert met links. De blog van Post Affiliate Pro heeft onderaan elk artikel een FAQ-sectie, wat een geavanceerde SEO-feature is.

Post Affiliate Pro FAQ shortcode voorbeeld

Dit dient twee doelen. Het geeft een kort en duidelijk antwoord op veelgestelde vragen, en het maakt de gebruiker nieuwsgierig om het blogartikel te lezen dat de vraag beantwoordt. De content op de site kan dan leads converteren. Overweeg tekstoptimalisatie als effectieve tactiek om je online zichtbaarheid te vergroten. Bij het zoeken op een blog hoort bij elke link een meta description die potentiële leads laat weten wat je aanbiedt als ze door de zoekresultaten scrollen.

6. High-res of niks (gebruik hoge resolutie foto’s)

Goede productfoto’s zijn aantrekkelijk voor het oog. Als online verkoper is het jouw taak om producten te verkopen en je verkoopt er niet veel als de kwaliteit van je foto’s niet voldoet aan de huidige standaarden. 93% van de consumenten beschouwt visuele content als de belangrijkste factor bij een aankoopbeslissing.

Smartphone-technologie is inmiddels zo ver gevorderd dat het gebruik van digitale camera’s fors is afgenomen . De kwaliteit van foto’s op mobiele telefoons is concurrerend geworden, waardoor het voor elke affiliate marketeer eenvoudig is om kwalitatief goede productfoto’s te maken en te uploaden op hun websites en sociale mediaplatforms om jouw producten te promoten.

7. Mobielvriendelijke website

Onthoud, de gebruikerservaring (UX) is cruciaal en begint zodra een gebruiker je website bezoekt. Het ontwerp van je website moet mobielvriendelijk zijn, want dat is de eerste stap naar het genereren van leads en het bevorderen van klantloyaliteit . De zoekbalk is bijvoorbeeld essentieel bij het aankoopproces voor gebruikers. Hoe kunnen ze anders het specifieke product vinden dat ze zoeken? Bedenk dat 61% van de mobiele gebruikers eerder koopt bij mobiel geoptimaliseerde websites. Dit is de meerderheid van de mobiele gebruikers, een al grote doelgroep (5,52 miljard of 66,6% van de wereldbevolking). Er ligt dus veel geld op tafel en je investering in een volledig geoptimaliseerde website zal zich zeker uitbetalen.

Meer dan 50% van het affiliate verkeer komt van mobiele apparaten

8. Meerdere betaalopties (Creditcard, PayPal, PO, Termijnen, enz.)

Ondernemers moeten ervoor zorgen dat hun website online transacties eenvoudig kan verwerken. E-commerce ontwikkelde zich razendsnel dankzij het geboden gemak, en daar hoort de checkoutervaring bij. Op dit moment geeft 36% van de wereldwijde online shoppers de voorkeur aan elektronische wallets als betaalmethode. Creditcards en debitcards zijn goed voor respectievelijk 23% en 12%. Je betaalprovider moet daarom PayPal-gebruikers, Apple en Google Pay en veel andere eWallets ondersteunen.

PayPal dashboard

Vergeet niet dat je bedrijf gemak moet bieden om serieus genomen te worden. Het is belangrijk om een vlotte en veilige website te hebben, maar mobiele e-commerce omzet bereikte $3,56 biljoen in 2021 , goed voor meer dan de helft van alle e-commerceverkopen. De mobiele aspecten van je bedrijf verdienen net zoveel aandacht als je hoofdwebsite – app-betalingen moeten mogelijk zijn, anders laat je geld liggen voor andere bedrijven. Zo groeiden bedrijven die Apple Pay accepteerden met $6 biljoen in 2020 ten opzichte van 2019.

9. Bied verschillende verzendopties aan

De pandemie versnelde de groei van e-commerce, waardoor de omzet boven de $5 biljoen uitsteeg en naar verwachting in 2025 zelfs boven de $7 biljoen uitkomt. Met zo’n wereldwijd bereik zoeken online winkels naar manieren om de gebruikerservaring te verbeteren en concurrerend te blijven. Als ondernemer moet je zorgen dat je webshop meerdere betaalopties accepteert – én de aandacht van potentiële klanten vasthoudt om de verkoop te realiseren.

verzendopties

Bedrijven investeren in het herverdelen van kosten om gratis verzending voor hun klanten mogelijk te maken. Steeds meer klanten verwachten gratis verzending, ongeveer 68% van de gebruikers zegt dat ze de helft van hun aankopen niet deden omdat de retailer geen gratis verzending aanbood. Verzending is een cruciale factor bij transacties, want consumenten laten hun winkelwagen staan bij elk ongemak zoals trage levering of – zoals gezegd – het ontbreken van gratis verzending. Je kunt gratis verzending tijdelijk aanbieden als promotie, of bijvoorbeeld vanaf een bepaald aankoopbedrag.

10. Adverteer op social media

De gemiddelde aandachtsspanne van internetgebruikers is met ongeveer 25 procent afgenomen, volgens recente studies . Daardoor strijden meer bedrijven om leads en views. Populaire posts op social media zijn ook geen garantie meer om aandacht lang vast te houden.

Meer dan 65% van de affiliate marketeers verbindt zich met klanten via social media.

Nu bekijkt ongeveer 50% van de gebruikers video’s voordat ze een aankoop doen of een winkel binnenstappen. Effectieve video’s zijn vaak productreviews op YouTube of bijvoorbeeld Instagram reels. Met video’s voor Instagram stories of live kun je een deel van de gebruikers (ongeveer 58% ) bereiken die na het kijken van een story sneller geïnteresseerd raken in een merk.

Dankzij de Instagram shop, die enkele jaren geleden werd gelanceerd, shoppen 44% van de Instagramgebruikers wekelijks op het platform, samen met de stories. De groei van Instagram shopping posts heeft social media advertising tot de tweede grootste marketingvorm in digitale reclame gemaakt, met een omzet van $153,7 miljard in de VS.

Daarnaast moet je de strategie van social proof toepassen en buiten de gebaande paden denken. Wil je je e-commercebedrijf laten groeien, dan moet je affiliate marketeers met verschillende soorten abonnees aantrekken. Een macro-influencer zoals een beroemdheid is aantrekkelijk, maar de toevoeging van een micro-influencer (iemand met 10 tot 100.000 volgers op zijn/haar favoriete platform) zorgt voor een persoonlijkere touch waardoor mensen meer willen weten over het bedrijf.

11. Blog er op los

Via effectieve blogs kun je verkeer naar je bedrijf genereren. De kwaliteit van je blogberichten helpt je om consistent verkeer te creëren, potentiële klanten te werven en klantloyaliteit verder uit te bouwen. 65% van de affiliate marketeers genereert verkeer via bloggen, wat het belang hiervan onderstreept: huur bloggers in, vooral SEO affiliates , om je zichtbaarheid te vergroten.

socials in lead generation

Schrijf productreviews of maak nieuwsbrieven voor bloggers en verleid leads met informatie over de producten van je bedrijf. Dit zijn slechts enkele acties die je marketingteam kan ondernemen om je SEO te verbeteren, zodat je bedrijf op de eerste pagina met resultaten verschijnt wanneer iemand zoekt. 69,22% van de affiliate marketeers noemt SEO als hun belangrijkste verkeersbron. Content over je producten maken en regelmatig posten (bijvoorbeeld één keer per week) zijn andere tactieken om je zichtbaarheid te vergroten.

12. User-generated content

Merken weten dat user-generated content (UGC) een krachtig marketingmiddel is. Potentiële klanten kopen zelden een product zonder erover te lezen, of het nu een simpele omschrijving is of gebruikersreviews (en natuurlijk affiliate marketeers die er zelf een review over maken). Omdat er geen extra kosten aan verbonden zijn, zijn user-generated reviews een voordelige manier om verkeer naar je producten te trekken. Bovendien verbetert het je SEO aanzienlijk . Moedig klanten aan om meer positieve dan negatieve reviews te schrijven, want 54,7% van de online shoppers leest minstens vier reviews voordat ze tot aankoop overgaan. Je kunt ook beloningen geven, bijvoorbeeld voor elke user-generated review of ingevulde enquête. Bij eventuele negatieve reviews: reageer altijd correct om de klantervaring te verbeteren. Zo zien gebruikers dat je bedrijf reageert, wat hen kan aanmoedigen om verder te browsen.

13. Bied incentives aan

Aansluitend op het vorige punt: mensen houden van beloningen. Om UGC te stimuleren zijn er tal van manieren om klanten te belonen. Bijvoorbeeld: als je website een user-generated review ontvangt, schrap dan de verzendkosten bij de volgende aankoop van die klant. Vraag klanten om een foto te plaatsen waarop ze het product gebruiken en je bedrijf te taggen op social media in ruil voor speciale aanbiedingen. Negenenveertig procent van de gebruikers deelt hun feedback over producten die ze leuk vinden en kopen met vrienden, waardoor jij speciale deals kunt aanbieden aan klanten die deelnemen aan een referralprogramma. Beloftes van exclusieve acties zoals korting op bepaalde artikelen, cadeaubonnen of een gratis extra product via een ’tweede gratis’-campagne zijn beloningen die klanten erg waarderen en zorgen voor goede feedback.

14. Werk samen met andere merken

Er is kracht in co-branding. Merken werken samen om hun doelgroepen te vergroten, consumentvertrouwen te versterken en mogelijk meer omzet te genereren. Zoals altijd geldt: wees slim. Samenwerken met een merk met een slechte reputatie doet meer kwaad dan goed, want 61% van de consumenten mijdt zulke merken liever.

Twee merken die samenwerken

Als verkoper ben jij verantwoordelijk voor het kiezen van een bedrijf dat je onderneming en brandingstrategie aanvult. Neem als voorbeeld Taco Bell, een Amerikaanse fastfoodketen, en Doritos, een bekende tortillachipfabrikant. In 2012 werkten ze samen om de Doritos Locos Taco te lanceren, wat een groot succes werd. Het is niet essentieel dat beide bedrijven exact dezelfde waarden delen, maar als de boodschap van beide partners elkaar tegenspreekt, merken consumenten dat op en haken ze af. Samenwerking is goed voor de public relations en 71% van de consumenten waardeert co-branding samenwerkingen , vooral als ze trouw zijn aan een van beide merken. Houd daar rekening mee in je marketing.

15. Heb duidelijke retour- en geld-terug-beleid

Als een consument een product koopt, is het niet altijd zeker dat hij helemaal tevreden is. E-commercewebsites moeten daarom zo transparant mogelijk zijn – dit betekent duidelijke productfoto’s tonen, verzendkosten vermelden en diverse promoties aanbieden aan de gemiddelde klant.

Retour- en terugbetalingsbeleid

Toch is er altijd een kans dat klanten hun aankoop willen retourneren, want 30% van alle producten die online besteld worden, wordt uiteindelijk teruggestuurd. Daar zijn diverse redenen voor, zoals het verkeerde artikel, kleurverschillen of maatproblemen bij kleding. Je doel moet zijn om ook bij retouren en terugbetalingen een positieve klantervaring te bieden, ongeacht de reden. Een eenvoudige retourservice vergroot de kans dat consumenten bij je blijven shoppen, want 92% van de klanten geeft toe dat ze dan sneller terugkomen.

16. Live chat

Het aanbieden van een live chatdienst is een waardevolle stap om potentiële klanten te betrekken. Live chat kan verwijzen naar verschillende opties, zoals een instant messenger-service op de website van het bedrijf. Een chatbot voor affiliate marketing kan dit proces aanzienlijk stroomlijnen door producten direct te promoten via geautomatiseerde antwoorden op gebruikersvragen.

Bekijk bijvoorbeeld de website van Post Affiliate Pro:

Live chat op de Post Affiliate Pro-pagina

Rechtsonder is de optie om met het PAP-team te chatten, mocht een lead vragen hebben over het product of een klant hulp nodig hebben bij de implementatie.

Steeds meer bedrijven integreren chatbots op hun websites, waardoor dit het snelst groeiende kanaal wordt voor merkcommunicatie, zodat klantvragen snel duidelijk worden voordat er contact is met een medewerker. Voor 45,9% van de consumenten die direct antwoord willen op hun vragen, zijn chatbots zeer nuttig.

Tot slot is er altijd nog de social media optie – bijvoorbeeld Instagram – waarmee gebruikers contact kunnen leggen en interactie kunnen hebben. Instagram Live is een goedkope manier om je merk te promoten, de producten te tonen en een persoonlijk tintje aan je bedrijf te geven. Instagram is gratis en gebruikers kunnen hun content zelfs monetizen, waardoor het uniek is voor productpromotie. Dit kan zeer lucratief zijn, want Instagram Live werd in maart 2020 70% vaker bekeken.

17. E-mailmarketing

Verwaarloos e-mailmarketing niet als het gaat om leadgeneratie. Het is een uitstekende strategie. Als je in deze fase van de marketingfunnel zit, bedenk dan wat je wilt bereiken. Het uiteindelijke doel van e-mailmarketing is het beïnvloeden van de koopbeslissing, zodat de sales funnel wordt afgerond. Maar wat moet je in je e-mail opnemen?

Stel dat je je wilt richten op lead nurturing. Je hebt al een e-maillijst vol gekwalificeerde leads, dus verleid ze met iets waarvan ze niet wisten dat ze het wilden. Je kunt bijvoorbeeld een affiliate marketeer een productreview laten maken en daar een fragment van opnemen in je nieuwsbrief.

Maak daarnaast content die nog meer op je klanten is afgestemd. De meeste marketingprofessionals zijn het erover eens dat personalisatie belangrijk is om marketingdoelen te bereiken. Deze potentiële klanten zijn bekend met je producten en hebben enig vertrouwen opgebouwd in je bedrijf, dus door consequent (en vooral gepersonaliseerd) content te blijven maken, kun je leads genereren en behouden en zo het aantal verlaten winkelwagens verlagen.

Ook is er een toename in interactieve e-mailcontent waar je wellicht in wilt duiken.

18. E-mailhandtekeningmarketing

E-mailhandtekeningmarketing is ook een methode om een product of dienst te promoten en klanten je funnel in te trekken. Voor een succesvolle e-mailhandtekeningcampagne zijn er diverse factoren om rekening mee te houden. De handtekening moet onderaan de e-mail staan, een link naar het product of de dienst bevatten en een korte omschrijving geven.

Zorg bij het maken van je e-mailhandtekening dat de inhoud duidelijk en beknopt is, en neem de naam, titel en slogan van het bedrijf op, plus contactgegevens. Moedig ontvangers aan om meer te weten te komen over je producten of diensten door een CTA (call-to-action) toe te voegen en volg je click-through rate (CTR) om het succes van je campagne te meten.

Plaats socialmediakoppelingen zoals Twitter en Facebook bovenaan je e-mailhandtekening, zodat mensen je e-mail makkelijk kunnen delen. Direct linken naar deze sites is een goede manier om extra verkeer naar je website te krijgen. Controleer tot slot altijd of je handtekening correct wordt weergegeven op elk apparaat. Je e-mailhandtekening moet er op elk platform perfect uitzien.

19. Data bijhouden, aanpassen, herhalen

Tot slot: tijd om het over affiliate marketing te hebben. Start affiliatecampagnes als je serieus genomen wilt worden en wilt concurreren met 80% van de merken wereldwijd. Terwijl je affiliate marketingstrategieën onderhoudt, maakt investeren in affiliate tracking software je leven veel makkelijker. Maar waarom? Affiliate tracking software houdt gegevens bij over je affiliate marketeers en levert bedrijfsrapportages op basis van die data. Verschillende softwarebedrijven bieden diverse functies, zoals het beheren van commissies en betalingen voor je marketeers, het bijhouden van acties en hoeveel verkeer ze naar je site leiden, en via welke links dat gebeurt.

data bijhouden en aanpassen

Softwarebedrijven zoals Tune richten zich bijvoorbeeld op mobiele campagnes en het monitoren van mobiele marketing, terwijl Tapfiliate klanten een dashboard biedt om conversies, bronnen en uitbetalingen van marketeers te volgen. Post Affiliate Pro wordt echter in veel reviews consequent als top tracking software genoemd.

Een van de functies waar PAP trots op is, is de split commission functie, waarmee elke affiliate marketeer wordt betaald die betrokken was bij het begeleiden van een lead door het aankoopproces. Onthoud: gebruikers lezen vaak meerdere reviews voordat ze kopen, dus zijn er meerdere marketeers nodig – en ze belonen is belangrijk. Multi-level marketing (MLM, oftewel multi-tier commissies) is een andere functie van Post Affiliate Pro waarmee marketeers anderen kunnen werven en samen inkomsten delen.

20. Vind-in-winkel-functie

Producten fysiek aanraken en proberen vóór aankoop blijft voor klanten erg belangrijk. Nu de pandemie bijna voorbij is, kijken consumenten ernaar uit weer te genieten van het leven buiten huis en computer. Toen we stoffen konden voelen of het gewicht van een mobiele telefoon konden testen vóór de aankoop, namen we dat voor lief. Ondanks de verliezen in 2020 is 32% van de winkels van plan pop-up ervaringen te starten of uit te breiden.

21. Implementeer een AR-functie

Augmented reality is een nieuwe functie die sommige e-commercebedrijven de afgelopen jaren zijn gaan gebruiken. Een gebruiker kan zien hoe het product dat hij overweegt er in het echt uit zou zien als hij het koopt. 66% van de gebruikers wereldwijd is hierin geïnteresseerd, dus je verbetert de UX van potentiële klanten en vergroot de kans dat ze je site aanbevelen in hun netwerk.

22. Beveiligingsfuncties

Hoewel e-commerce een bloeiende sector is, zijn er natuurlijk zorgen over veiligheid . Of het nu gaat om gebruikersgegevens, opgeslagen betaalmethoden of misbruik ervan – met als gevolg identiteitsdiefstal (geen grap!). Als verkoper moet je zeer alert zijn op hoe je potentiële klanten geruststelt dat je website veilig is.

Je database mag geen creditcardgegevens van klanten bevatten. Laat PayPal, Apple of Google Pay, Stripe of een andere veilige derde partij de betalingen regelen in plaats van je eigen website.

Apple Pay, Google Pay en PayPal logo's

23. Kijk naar de concurrentie

Let goed op wat je concurrenten doen. Wees niet bang om te kijken welke promoties je concurrenten dit seizoen hebben of hoe effectief hun SEO-strategie is. Sterker nog, het wordt aangemoedigd om niet achterop te raken in de markt.

Aangezien de markt snel verandert, levert het veel op om een team te hebben dat deze trends niet alleen volgt, maar ook kan voorspellen. Zo genereer je mogelijk veel inkomsten voordat je concurrenten het doorhebben.

Conclusie

Volg bovenstaande tips om een goede strategie te ontwikkelen en je e-commercebedrijf te laten groeien. Investeren in een affiliate marketing campagne opent deuren en trekt precies de doelgroep aan die je wilt bereiken. Focus op een positieve gebruikerservaring , klanten praten graag over je merk als ze zich verbonden voelen – en dat begint bij gerichte e-mailcampagnes en goede interactie/service vanuit jouw bedrijf. Bied verschillende verzendopties aan, zoals gratis verzending bij een bepaald aankoopbedrag, of geef kortingen voor elke user-generated content die je klanten maken.

Top 3 landen met de meeste affiliate marketeers - Canada , USA , UK

Denk bovenal aan de zichtbaarheid van je bedrijf. Gebruikers vinden makkelijk een ander merk als jouw bedrijf geen mobielvriendelijke website heeft, en ze laten graag weten hoe onaantrekkelijk en/of traag je website is.

Houd deze tips in gedachten en je komt er wel. Succes!

Veelgestelde vragen

Wat is e-commerce?

Goederen en diensten kopen en verkopen via het internet.

Wat is een sales funnel?

Dit is het traject dat een potentiële klant doorloopt op weg naar een aankoop.

Wat is affiliate marketing?

De praktijk waarbij affiliate merchants hun producten promoten bij een gerichte doelgroep via affiliate marketeers.

Hoe kan affiliate marketing mijn e-commercebedrijf helpen?

Marketeers kunnen je producten bespreken en beoordelen op hun platforms voor hun publiek. Dit zorgt voor meer verkeer naar je bedrijf.

Wat is co-branding?

Bij co-branding werken twee of meer merken samen om een product of dienst te verkopen als onderdeel van een strategische alliantie.

David is een contentmaker die zich richt op affiliate programma's en marketingstrategieën om anderen te helpen zich te ontwikkelen en te groeien binnen de affiliate marketing industrie.

David Lawrence
David Lawrence
Gastblog Auteur

Laat je online winkel groeien met Post Affiliate Pro

Ontgrendel het volledige potentieel van je e-commercebedrijf met affiliate marketing, SEO en expertstrategieën. Begin vandaag nog met het bouwen van een succesvolle online winkel.

Meer informatie

4 slimme ideeën voor passief inkomen tijdens de Coronavirus-pandemie
4 slimme ideeën voor passief inkomen tijdens de Coronavirus-pandemie

4 slimme ideeën voor passief inkomen tijdens de Coronavirus-pandemie

Bekijk een paar voorbeelden van hoe je geld kunt verdienen met passief inkomen tijdens de COVID-19-pandemie of wat je kunt doen als je merkt dat je te veel vrij...

7 min lezen
PassiveIncome AffiliateMarketing +5
Nieuwe verkopen stimuleren versus focussen op bestaande klanten
Nieuwe verkopen stimuleren versus focussen op bestaande klanten

Nieuwe verkopen stimuleren versus focussen op bestaande klanten

Het is echt moeilijk om je voor 100% te focussen op zowel bestaande als potentiële klanten. Bepaal de beste strategie voor jouw bedrijf met deze gids van Post A...

11 min lezen
Sales CustomerRetention +3
Hoe bouw je een e-commerce affiliate programma
Hoe bouw je een e-commerce affiliate programma

Hoe bouw je een e-commerce affiliate programma

Het opzetten van het juiste affiliate programma is niet eenvoudig. Bekijk onze tips voor het creëren van een effectief affiliate programma.

6 min lezen
AffiliateMarketing Ecommerce +3

U bent in goede handen!

Sluit u aan bij onze gemeenschap van tevreden klanten en bied uitstekende klantenservice met Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface