• Functies
  • Multi-tier commissies (Multi-level marketing – MLM)

Multi-tier commissies (Multi-level marketing – MLM)

Wat zijn multi-tier commissies?

Post Affiliate Pro biedt een unieke marketingfunctie op meerdere niveaus waarmee u veel verschillende soorten commissiestructuren kunt configureren met maximaal 100 niveaus van partnerondernemingen.

In dit robuuste partnermarketingplatform kunnen marketeers hun partnerboom samenstellen om aan te passen aan hun partnerprogramma. De commissiestructuur kan voor elk niveau afzonderlijk worden geconfigureerd. Marketeers kunnen ofwel vaste tarieven instellen voor gelieerde ondernemingen. Dit kan bijvoorbeeld €20 zijn voor elke klik op een banner. Of marketeers kunnen een andere weg inslaan en ervoor kiezen om hun commissie in te stellen op een percentage van de totale verkoop. Dit komt veel vaker voor bij marketeers met grote partnerstructuren, omdat het ervoor zorgt dat alle partners geld verdienen voor hun inspanningen zonder al te veel te geven om winst te verliezen.

Eerste niveau is koning

De eerste laag is alleen koning als u dat toestaat. De software geeft elke partner een persoonlijke downline of een persoonlijke structuur. Een multi-tier commissiesysteem stelt marketeers in staat om elke partnersturctuur zo te configureren dat hun bovenliggende partner een commissie ontvangen voor de verkoop van hun subpartners. Stel dat partner A een verkoop doorverwijst naar partner B, die de standaard (1st tier commissie) krijgt en partner A de 2nd tier commissie krijgt.

In dit geval zien uw commissies die in uw campagne zijn ingesteld er ongeveer zo uit:

  • commissie (1ste niveau): 20%
  • 2de tier: 10%
  • 3de tier: 5%
  • 4de tier: 3%
  • 5de tier: 2%
Commissie opgericht
Commissie opgericht

Als u een dergelijke opzet had, zijn de commissietarieven vrij eenvoudig. De eerste laag krijgt het grootste deel van de pot omdat ze de verkoop hebben gedaan. Het percentage druppelt dan “op” naar de moedermaatschappij en vervolgens naar de grootouder enzovoort:

Als Petra een verwijzer is van een verkoop van €100, dan:

  • Petra krijgt €20 (1ste tier commissie)
  • Edward krijgt €10 (2de tier commissie)
  • Regina krijgt €5 (3de commissie)
  • Darius krijgt €3 (4de tier commissie)
  • Pablo krijgt €2 (5de tier commissie)

Voor deze verkoop betaalt u €40 (20+10+5+3+2) aan commissies aan uw partnerbedrijven. In deze opzet zet Pablo, als betovergrootouder, het laagste percentage in omdat hij de beste partner is in de structuur. Als de partnerstructuur niet zoveel partners heeft, kan een optie genaamd Rest Commission handmatig in uw platform worden geïmplementeerd om te beheren waar ‘de rest’ van uw commissiepercentage naartoe gaat.

En natuurlijk, als u al uw partners anders wilt betalen, ongeacht hun plaats in hun respectievelijke partnerstructuur, dan kunt u dat ook doen. U bent volledig vrij om te kiezen hoe u uw partnerprogramma in Post Affiliate Pro wilt uitvoeren.

Multi-tier commissies (Multi-level marketing – MLM)

Waarom niet gewoon elke partner over de hele linie gelijk betalen?

Net als marketingmanagers jagen partners ook op kansen. De beste deals en de hoogste commissies zijn ook belangrijke overwegingen. Hoewel affiliate marketing een gemakkelijke manier is voor bedrijven om op de markt te komen, kunnen partners die ervoor kiezen om deel te nemen aan campagnes een aardig centje verdienen aan passief inkomen.

Het is mogelijk dat u partners verliest als u een commissiestructuur met meerdere niveaus gebruikt. U krijgt echter partners die bereid zijn voor een dollar te werken. Door degenen uit te sluiten die beter geschikt zijn voor een andere niche, kunt u uw kosten verlagen. Als gevolg hiervan zullen degenen die u inhuurt hun werk meer waarderen.

Samen met de Forced Matrix-functie kan het een sterke MLM-functie zijn die uw filialen motiveert om naar nieuwe partners te zoeken, wat op zijn beurt meer commissies voor hen zal verdienen.

Kennisbankbronnen

Learn more how a affiliate tree works

{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “FAQPage”,
“mainEntity”: [{
“@type”: “Question”,
“name”: “What is multi-tier commission?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “Multi-tier commission is a method of payment that allows you to define commission payouts independently in multiple affiliate trees.”
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “Why use a multi-tier commission structure?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “Using a multi-tier commission structure can help marketers find quality affiliates to promote for them.”
}
}]
}

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we uit van uw toestemming om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×

Plan een één-op-één gesprek en ontdek hoe Post Affiliate Pro uw bedrijf ten goede kan komen.

We zijn beschikbaar op meerdere data

Plan een gesprek