
Promoot je affiliate links met deze niet-standaard methoden
Gehoord van affiliate marketeers die meer dan $10k per maand verdienen? Bereik dit succes met diverse promotie-methoden, waaronder niet-standaard benaderingen.
Leer bewezen strategieën om bekwame affiliates aan te trekken voor je programma, van het aanbieden van promotiemateriaal en het betrekken van loyale klanten tot het benutten van samenwerkingen en het bouwen van een sterke community.
Affiliate marketing lijkt tegenwoordig populair te zijn, dus je zou kunnen denken dat het geen enkel probleem is om mensen te vinden die je producten willen promoten. Je hoeft alleen maar het affiliateprogramma op je website of sociale media te adverteren en mensen aan te nemen die reageren.
Maar als je die aanpak kiest, zullen de mensen die je aanneemt waarschijnlijk weinig tot geen ervaring hebben met affiliate marketing. Ze hebben misschien geen idee wat ze moeten doen om hun commissie te verdienen. Misschien hoopten ze op makkelijk geld met weinig inspanning en verlaten ze je zodra ze beseffen dat affiliate marketing niet is wat ze verwachtten.
Om je SaaS affiliateprogramma te blijven laten groeien, moet je contact leggen met bekwame en getalenteerde affiliates die aansluiten bij je product en niche. Gelukkig zijn er een aantal slimme methoden waarmee je geweldige affiliates kunt vinden en aanmoedigen om zich bij je team aan te sluiten. Laten we een paar van deze methoden bekijken.
Elke affiliate zal het waarderen om een set kant-en-klaar promotiemateriaal te ontvangen die ze direct kunnen gebruiken op hun blog of sociale media, omdat dit tijd en moeite bespaart. Daarnaast kan het aanbieden van affiliate e-mailvoorbeelden nieuwe affiliates inzicht geven in succesvolle communicatiestrategieën om je SaaS-product effectief te promoten en een consistente stijl te behouden.
Content creëren kost veel tijd, en je SaaS-product er op een natuurlijke manier in verwerken is nog moeilijker. Helemaal als ze zelf tijd moeten steken in het zoeken en ontwerpen van allerlei creatieve uitingen en vervolgens nog eens op jouw goedkeuring moeten wachten.
Wanneer affiliates echter vooraf gemaakte banners, landingspagina’s, promofilmpjes of afbeeldingen krijgen voor hun blogs of social media, kunnen ze je producten direct promoten en sneller bijdragen aan meer verkopen.
Een goed voorbeeld van waardevol creatief materiaal is een gepersonaliseerde website voor elke affiliate, vooral als ze zelf geen website hebben.
Maak je geen zorgen. Je hoeft niet 10 of 15 websites helemaal opnieuw te maken – wie heeft daar tijd voor? Met de Site Replicator-functie in Post Affiliate Pro , kun je zoveel gepersonaliseerde websites voor je programma maken als nodig is. Je hoeft slechts één versie van je affiliatewebsite te maken en vervolgens aparte kopieën te maken met de namen of details van iedere affiliate. Natuurlijk moet je meerdere templates maken als je verschillende producten promoot. Bovendien kun je de inhoud op de gekopieerde sites aanpassen via een webinterface vergelijkbaar met WordPress, zonder code te hoeven schrijven.
Het primaire doel van een landingspagina is om mensen aan te moedigen tot actie – of dat nu het kopen van een product is of het inschrijven voor je nieuwsbrief. Je kunt landingspagina’s ook gebruiken om mensen te overtuigen om jouw nieuwe affiliates te worden. De pagina hoeft niet ingewikkeld te zijn. Je hoeft potentiële affiliates alleen maar te laten zien waar je programma over gaat en wat ze kunnen halen uit deelname. Gebruik zeker de juiste affiliate marketing termen om je programma te beschrijven, zodat je de beste kandidaten aantrekt.
Hoe? Geef allereerst duidelijk aan hoe je affiliateprogramma werkt, wat de voorwaarden zijn en wat zij eraan hebben. Een landingspagina is ook de perfecte plek om testimonials van andere affiliates te delen. Zo kun je bijvoorbeeld quotes van “tevreden klanten die succesvolle affiliates werden” op je website tonen om andere klanten over te halen zich aan te sluiten.
De kans is groot dat je je beste affiliates vindt onder de mensen die jouw producten regelmatig gebruiken en er al bijna alles over weten. Loyale klanten kunnen deze kennis gebruiken om anderen te overtuigen jouw producten uit te proberen. Waarom zou je je meest trouwe klanten of degenen die positieve beoordelingen hebben gegeven niet benaderen om zich bij je affiliateteam aan te sluiten? Je zou ze gepersonaliseerde e-mails kunnen sturen waarin je ze informeert over je affiliateprogramma en de voordelen daarvan.
Het is ook de moeite waard om mensen te benaderen die actief zijn op je social media. Veel van deze mensen delen graag iets positiefs over je product zonder extra beloning, dus als je ze laat weten dat ze hiermee geld kunnen verdienen of gratis producten kunnen ontvangen, zullen ze vast geïnteresseerd zijn.
De social media-kanalen of nieuwsbrieven van je merk zijn ook goede plekken om te vermelden dat je op zoek bent naar nieuwe affiliates voor je programma. Je kunt overwegen een reeks berichten te plannen of een speciaal gedeelte in je nieuwsbrief te wijden aan je affiliate programma en uit te leggen hoe klanten zich kunnen aansluiten.
Dat kan echter wat saai zijn. Wat dacht je ervan om je programma te promoten door de succesverhalen van je affiliates uit te lichten in een speciale sectie? Dit is niet alleen een geweldige manier om je huidige affiliates te belonen en motiveren, maar ook een eenvoudige en effectieve manier om je programma te promoten.
Een partner vinden voor je programma kost wat meer werk (en geduld), maar de resultaten kunnen de moeite meer dan waard zijn. Door samen te werken met andere merken waarvan het publiek overlapt met dat van jou, kun je veel nieuwe klanten vinden onder het publiek van je partner. De kans is groot dat je daar ook nieuwe affiliates vindt.
Door de krachten te bundelen met een ander merk of bedrijf en samen te werken, promoot je niet alleen je producten, maar profiteer je ook van het delen van ideeën, vaardigheden, middelen en best practices met je partner.
Een wederzijds voordelige samenwerking opbouwen kost echter tijd. De samenwerking is alleen succesvol als jullie doelen en ideeën op één lijn liggen. Zo niet, dan kunnen gezamenlijke campagnes en regelmatig samenwerken meer frustratie opleveren dan het waard is. Ook je doelgroep kan de samenwerking afkeuren, wat kan leiden tot minder verkopen en meer verloop.
Vrijwel elk groot SaaS-bedrijf heeft tegenwoordig een affiliate programma, wat betekent dat er veel bedrijven strijden om de aandacht van ervaren marketeers of bekende bloggers. Alleen vertrouwen op financiële beloningen is waarschijnlijk niet meer voldoende om nieuwe affiliates aan te trekken en bestaande te behouden.
Het is veel beter om te focussen op het creëren van een gevoel van community en je affiliates te behandelen als onderdeel van het team. Zo motiveer je hen om hun best te blijven doen en positief te praten over de fantastische ondersteuning van je merk voor medewerkers. Als je huidige affiliates blij zijn met jouw merk, verkleint dat de kans dat ze voor een “beter” programma kiezen. Ze zullen eerder een goed woordje voor je doen bij hun vrienden, en misschien zelfs die vrienden overtuigen om jouw producten te gebruiken en aan te bevelen.
Hoe bouw je zo’n positieve sfeer in je affiliateprogramma? Bespreek regelmatig hun ideeën of problemen en zorg dat ze je altijd kunnen benaderen wanneer dat nodig is. Een goed idee is ook om een unieke handleiding te maken voor nieuwe affiliates. Hierin kun je veelgestelde vragen over het programma opnemen, de voorwaarden voor het verdienen van commissie , en korte tutorials voor de tools die ze gaan gebruiken.
Denk ook aan niet-financiële incentives voor je affiliates, naast de commissie. Denk aan merchandise van het bedrijf, limited edition producten of gewoon een compliment voor het behalen van een mijlpaal of nieuw verkooprecord.
Of je nu net begint met je affiliateprogramma of het al een tijd runt, je hebt nieuwe affiliates nodig om je bedrijf te laten groeien.
Het vinden van bekwame affiliates die daadwerkelijk verkopen opleveren kost tijd en moeite, dat klopt. Maar is het op de lange termijn niet beter om vijf betrokken en loyale affiliates te hebben die weten hoe ze verkeer en sales genereren, dan twintig “zo-zo” affiliates die nauwelijks resultaat opleveren? Zeker weten! Het is dus de moeite waard om dat beetje extra te doen en affiliates te zoeken die echt bij je merk passen.
Effectieve manieren om affiliates aan te trekken zijn het aanbieden van kant-en-klaar promotiemateriaal, het bouwen van een speciale landingspagina, het benaderen van loyale klanten, het tonen van affiliate succesverhalen en het samenwerken met merken binnen jouw niche.
Behandel affiliates als waardevolle teamleden, bied zowel financiële als niet-financiële incentives, onderhoud open communicatie en voorzie ze van hulpmiddelen zoals een gedetailleerde affiliategids en doorlopende ondersteuning.
Lucia is een getalenteerde content editor die zorgt voor een vlekkeloze publicatie van content op meerdere platforms.
Ontdek hoe Post Affiliate Pro je kan helpen om top-presterende affiliates aan te trekken, beheren en motiveren om je bedrijf te laten groeien.
Gehoord van affiliate marketeers die meer dan $10k per maand verdienen? Bereik dit succes met diverse promotie-methoden, waaronder niet-standaard benaderingen.
Enkele handige tips om de meeste uitdagingen te overwinnen die je tegenkomt bij het laten groeien van je SaaS affiliate programma.
Ontdek hoe SaaS-bedrijven affiliate marketing kunnen inzetten voor schaalbare, risicovrije groei. Leer belangrijke strategieën, voordelen en praktische tips om ...