
Affiliate marketing e-mailsjablonen - Product- of dienstwijzigingen
Dit artikel bevat e-mailsjablonen die u kunt gebruiken om uw affiliates te informeren over een update van een bestaand product of dienst.
Ontdek zes cruciale zaken die je moet weten bij het beheren van affiliate programma’s, waaronder fraudedetectie, partnerwerving, affiliate activatie, motivatie, outputgroei en continue verbetering.
Van het opsporen en voorkomen van fraude tot het werven van nieuwe partners: het beheren van affiliate programma’s kan intimiderend zijn. Daarom hebben we deze gids samengesteld om je te helpen bij het succesvol managen van een affiliate programma.
Fraude is iets waar je je zorgen over kunt maken als je een affiliate programma hebt. Maar met een paar controlepunten en een praktische aanpak kun je het merendeel ervan elimineren of voorkomen.
Er zijn andere manieren om diefstal te herkennen, vinden en opsporen, maar bovenstaande strategieën zijn een goed begin. Heb je meer uitleg nodig, laat dan gerust een reactie achter of neem contact op voor een gratis scan van je programma.
Als je eenmaal weet welke affiliates je wilt goedkeuren, moet je ze nog vinden. Hier zijn enkele strategieën die wij gebruiken voor het werven van affiliates voor de affiliate programma’s van onze klanten.
Niet alle affiliates zijn direct gemotiveerd . Je moet eraan werken om ze te activeren. Dit kun je op verschillende manieren doen.
Denk aan wanneer je lid wordt van een club, een nieuwe dienst afneemt of een nieuwe tool/software koopt voor je werk. Wat zorgt ervoor dat je wilt inloggen en het echt wilt leren gebruiken? Diezelfde dingen die jou motiveren om actief te worden met een nieuwe tool of lidmaatschap, kun je toepassen op je affiliate programma.
De beste manier om je partners gemotiveerd te houden is door ze te geven wat ze nodig hebben, dingen te bieden waarvan ze niet wisten dat ze ze nodig hadden en door diensten te verlenen die hun verwachtingen overtreffen. Soms doe ik een mini SEO-audit van de website van een affiliate om bepaalde fouten of groeidrempels te ontdekken.
Andere keren zoek ik naar content waarmee ze veel succes hadden en maak dan opvolgende, maar niet-concurrerende content voor hen en bied dit gratis aan. De content bevat hun affiliate links zodat ze deze kunnen monetizen met de producten of diensten van mijn klant. Ook laat ik soms een designer een banner maken die speciaal voor hun site is ontworpen en precies hun formaten gebruikt. Dit wordt meestal zeer gewaardeerd.
Ondersteunend en bereikbaar zijn is de sleutel tot het gemotiveerd houden van je partners. Blijf ze inspireren met nieuwe ideeën en help ze met de uitvoering. Dat zorgt voor loyaliteit en dat ze graag met je blijven samenwerken.
Bonuscampagnes en incentives werken hier vaak goed. Of je nu een cadeaukaart, een cashbonus of zelfs een product uit je winkel aanbiedt voor een review: geef ze een reden om je programma extra te promoten. De eerste stap is achterhalen wat het belangrijkst is voor je affiliates. Dit kun je doen door een enquête te versturen. Als je de resultaten hebt, pas je deze toe – denk niet alleen aan algemene bonussen, maar juist ook aan niche-beloningen.
Je kunt je top partners persoonlijk benaderen en vragen wat hen motiveert, want zij zijn je belangrijkste kracht. Maak vervolgens een plan op maat op basis van hun antwoorden. Probeer daarna je partners op te delen in groepen, zoals top performers (meer dan 50 verkopen per bepaalde periode, 15-49 verkopen per periode, en 1-14 verkopen per periode), en bied een bonus of incentive op basis van groeistappen per groep. Je kunt ook op niche of type affiliate differentiëren.
Er zijn talloze manieren om campagnes op te zetten die de output van je partners vergroten – wees creatief. Als bonustip: heb je marketingtools tot je beschikking die voor kleinere bedrijven of partners normaal te duur zijn, gebruik ze dan om je affiliates te ondersteunen. Velen zullen het waarderen dat je hun bedrijf helpt groeien en je krijgt er vaak extra exposure voor terug.
Begin nu opnieuw en zoek nieuwe partners. Werk aan hun activatie en kijk waar nog meer groeimogelijkheden zijn.
Het hebben van een affiliate programma is een zeer praktische en arbeidsintensieve marketingvorm. Probeer je een passieve aanpak, dan krijg je waarschijnlijk geen verkeer of juist veel diefstal, afpakken van affiliates en fraude, afhankelijk van de grootte van je bedrijf.
Kun je het programma niet zelf beheren, neem dan iemand in dienst met ervaring of iemand die je kunt trainen. Is dat geen optie, dan kun je het altijd uitbesteden aan een affiliate marketingbureau zoals het mijne. Heb je wel tijd om het zelf te beheren, onthoud dan: hoe meer je erin stopt, hoe meer je eruit haalt. Geef dus niet op en blijf doorgaan.
Gebruik handmatige goedkeuringen, neem voor goedkeuring contact op met elke affiliate, controleer wekelijkse rapporten op consistentie en maak retourrapportages om verdachte activiteiten op te sporen. Wees waakzaam en proactief in je fraudedetectie.
Werf affiliates via gepersonaliseerde e-mails en koude acquisitie, bezoek branche- en affiliatebeurzen, neem deel aan bloggergroepen en adverteer op relevante websites om kwalitatieve partners aan te trekken.
Bied onboarding-middelen aan zoals welkomstmails met tips en banners, creëer een gestructureerd onboardingproces en bied hulp aan met content of linkbuilding om affiliates te stimuleren met promoten te beginnen.
Ondersteun affiliates door waardevolle middelen te bieden, gepersonaliseerde content, banners op maat en continue hulp. Inspireer affiliates regelmatig met nieuwe ideeën en wees beschikbaar bij de uitvoering.
Voer bonuscampagnes en incentives uit, ondervraag affiliates om hun behoeften te begrijpen, maak op maat gemaakte plannen voor top partners en bied groepsgebonden beloningen voor incrementele groei. Gebruik marketingtools om affiliates te helpen slagen.
Adam runt een bekroond, ethisch affiliatiebeheer-, SEO- en monetisatiemarketingbedrijf. Hij richt zich op top-of-the-funnel verkeer en zijn bedrijf is gespecialiseerd in het koppelen van marketinginspanningen aan directe omzet, zodat je altijd wint.
Verbeter je beheer van affiliate programma's met toepasbare strategieën voor fraudepreventie, partnerwerving en affiliate motivatie. Vergroot je resultaten met deskundige begeleiding en bewezen tactieken.
Dit artikel bevat e-mailsjablonen die u kunt gebruiken om uw affiliates te informeren over een update van een bestaand product of dienst.
Heb je moeite met het beheren van je affiliates? Post Affiliate Pro biedt praktische tips om bedrijven te helpen affiliates effectief te beheren.
Beheers affiliate programma management met strategische inzichten van Post Affiliate Pro. Leer over werving, onboarding, analytics, commissiebeheer, compliance ...