E-mailsjablonen: Commissieverhogingsverzoeken afwijzen

E-mailsjablonen: Commissieverhogingsverzoeken afwijzen

AffiliateMarketing EmailTemplates CommissionRequests AffiliateIncentives

Het is geen geheim dat het commissietarief meestal de belangrijkste motivatie is voor verkopers en affiliates om je producten of diensten op de juiste en effectieve manier te promoten. Hoe concurrerender de commissievergoeding die je affiliateprogramma biedt, hoe aantrekkelijker het wordt voor potentiële publishers. Hoge commissietarieven helpen je om de meest gemotiveerde en succesvolle affiliates aan te trekken én gemakkelijker te behouden.

Toch kan het voorkomen dat een commissietarief dat jij als hoog beschouwt, na verloop van tijd voor sommige affiliates te laag uitvalt. Als zij besluiten dat ze beter beloond willen worden voor hun werk, gaan ze op zoek naar een ander affiliateprogramma of vragen ze jou om een verhoging. Dat laatste is de beste uitkomst voor jou, want zo blijft er ruimte voor onderhandeling en kun je je eigen voorwaarden stellen.

In sommige situaties kun je de commissievergoeding die je biedt niet verhogen. Je kunt dan alsnog onderhandelen met een affiliate die om een verhoging vraagt of, als je geen alternatief kunt bieden, hun verzoek beleefd afwijzen en uitleggen waarom. Wij hebben een aantal e-mailsjablonen opgesteld die je kunt gebruiken om een commissieverhogingsverzoek in beide gevallen af te wijzen.

Voordat we deze sjablonen presenteren, bespreken we eerst welke incentives je affiliates kunt bieden naast een hogere commissie.

affiliate marketing statistieken

Affiliate-incentives naast commissie

Zoals al gezegd, zijn commissietarieven doorgaans de grootste motivatie voor affiliates , maar je kunt hun betrokkenheid ook vergroten door bijvoorbeeld cadeaus, merchandise, kortingen of coupons aan te bieden. Je eigen producten sturen of gratis toegang geven tot je diensten kan echt wonderen doen. Affiliates besteden immers veel tijd aan het promoten van je aanbod, dus vinden ze je producten waarschijnlijk al leuk en zullen ze er graag kennis mee maken.

Kortingen en coupons werken op dezelfde manier – affiliates kunnen ze gebruiken om producten die jij aanbiedt te kopen, waarbij ze zelf de items kiezen waar ze het meest in geïnteresseerd zijn. Dit is ook een uitstekende manier om merkloyaliteit op te bouwen bij je publishers, en te laten zien dat ze een gewaardeerd onderdeel zijn van je bedrijf en niet alleen maar een bron van conversies.

Je kunt affiliates ook stimuleren door ze exclusieve coupons en deals te geven voor hun doelgroep. Het feit dat hun volgers een exclusief aanbod krijgen, werkt ook als erkenning en motivatie.

Onderwerpsregels van een e-mail waarin een commissieverhogingsverzoek wordt afgewezen

  • Antwoord op je commissieverhogingsverzoek
  • Bedankt voor je commissieverhogingsverzoek
  • We hebben je commissieverhogingsverzoek beoordeeld
  • Het resultaat van je commissieverhogingsverzoek
  • We kunnen je commissie nu niet verhogen, maar hebben iets anders voor je

E-mail: Commissieverhogingsverzoek afwijzen 1

Hallo [naam],

Ik ben [naam en functie van afzender], en verantwoordelijk voor het beheer van [affiliateprogrammanaam].

Ik wil je laten weten dat we je verzoek tot commissieverhoging hebben ontvangen, maar dit helaas op dit moment moeten afwijzen. Tegelijkertijd willen we benadrukken dat we je bijdrage aan de groei van [affiliateprogrammanaam] zeer waarderen. Wees ervan verzekerd dat, als we in de toekomst commissieverhogingen plannen, jij tot de affiliates zult behoren bij wie de vergoeding wordt verhoogd.

Met vriendelijke groet,
[naam en functie van afzender]

E-mail: Commissieverhogingsverzoek afwijzen 2

Hoi [naam],

We hebben je vraag over een commissieverhoging ontvangen.

Helaas kunnen we je commissietarief op dit moment niet verhogen. Om je bijdrage aan de groei van [bedrijfsnaam] te erkennen, willen we echter exclusieve kortingen aanbieden voor jouw volgers.

Kies gerust de drie populairste producten waar jouw publiek dol op is, dan sturen wij je promotiocodes die je met hen kunt delen.

We horen graag van je!

Groeten,
Het [affiliateprogrammanaam] Team

E-mail: Commissieverhogingsverzoek afwijzen 3

Hoi [naam]!

We hebben je bericht ontvangen over een commissieverhoging. Je moet weten dat we commissies voor onze affiliates periodiek verhogen, meestal elke zes maanden, en dat we hierin geen uitzonderingen maken.

Maar om te laten zien dat we je inzet voor [affiliateprogrammanaam] waarderen, willen we je graag een pakket met onze merkartikelen sturen. Wat vind je daarvan?

Laat het ons weten – als je het een goed idee vindt, kunnen we het pakket vandaag nog versturen!

Met vriendelijke groet,
Het [affiliateprogrammanaam] Team

E-mail: Commissieverhogingsverzoek afwijzen 4

Hallo [naam],

Mijn naam is [naam afzender], en ik ben manager van [affiliateprogrammanaam].

Eén van onze teamleden heeft jouw e-mail met het commissieverhogingsverzoek aan mij doorgestuurd.

Ik wil benadrukken dat we je werk voor ons echt waarderen, maar op dit moment kunnen we je commissietarief niet verhogen.

We evalueren onze commissies elke zes maanden, en dan beslissen we of de tarieven worden aangepast.

De volgende evaluatie vindt plaats over [X] maanden, en je kunt erop vertrouwen dat je commissietarief dan grondig zal worden beoordeeld op basis van je prestaties.

Met vriendelijke groet,
[naam en functie van afzender]

E-mail: Commissieverhogingsverzoek afwijzen 5

Beste [naam],

We willen je informeren dat je verzoek tot commissieverhoging is afgewezen.

Bij [affiliateprogrammanaam] hanteren we een beleid en een vast proces voor commissietarieven en prestatiebeoordelingen die we [maandelijks/kwartaal/halfjaarlijks/jaarlijks] uitvoeren.

Dit keer voldeden je resultaten niet aan de criteria voor een commissieverhoging.

Bekijk hieronder een gedetailleerde beschrijving van het beoordelingsproces en zie welke aspecten we meenemen bij het beoordelen van commissietarieven. [link naar de beschrijving]

Als je wilt weten hoe je jouw prestaties kunt verbeteren om bij de volgende beoordeling voor een verhoging in aanmerking te komen, neem dan gerust contact op met je mentor bij [affiliateprogrammanaam].

Met vriendelijke groet,
[naam en functie van afzender]

Veelgestelde vragen

Als ik een commissieverhogingsverzoek moet afwijzen, moet ik dan andere incentives aanbieden?

Als je je affiliates een alternatief voordeel kunt bieden in plaats van een commissieverhoging, doe dat dan. Dit geeft je inzicht in de verwachtingen van je affiliates, zodat je je incentive-structuur in de toekomst kunt aanpassen.

Moet ik affiliates informeren over een geplande commissieverhoging?

Als je van plan bent om in de toekomst commissietarieven te verhogen of dit regelmatig doet, is het verstandig om affiliates hiervan op de hoogte te stellen, vooral als je op dat moment een commissieverhogingsverzoek afwijst.

Moet ik uitleggen waarom een commissieverhogingsverzoek is afgewezen?

De redenen om het verzoek af te wijzen kunnen verschillen, maar je moet altijd toelichten wat je beslissing heeft beïnvloed.

Verbeter je communicatie met affiliates

Ontdek meer e-mailsjablonen en tips om je affiliateprogramma succesvol te beheren met Post Affiliate Pro.

Meer informatie

Betaal-per-verkoop versus doorlopende commissie voor je affiliateprogramma
Betaal-per-verkoop versus doorlopende commissie voor je affiliateprogramma

Betaal-per-verkoop versus doorlopende commissie voor je affiliateprogramma

Leer twee van de populairste beloningsmethodes kennen: het commissie-bij-verkoopmodel en het doorlopende commissiemodel. Ontdek de voor- en nadelen van elk en h...

7 min lezen
AffiliateMarketing CommissionModels +3
Hoe beloon je je beste affiliates op niet-monetair gebied
Hoe beloon je je beste affiliates op niet-monetair gebied

Hoe beloon je je beste affiliates op niet-monetair gebied

Ontdek effectieve niet-monetair manieren om je topaffiliates te motiveren en te belonen. Verken alternatieven zoals exclusieve deals, betere promotiematerialen,...

5 min lezen
AffiliateMarketing AffiliateRewards +3
Hoe houd je je affiliates tevreden met gesplitste commissies
Hoe houd je je affiliates tevreden met gesplitste commissies

Hoe houd je je affiliates tevreden met gesplitste commissies

Een gesplitste commissie betekent dat meestal twee partijen de winst delen. Ontdek hoe je eenvoudig gesplitste commissies kunt implementeren met je affiliates o...

7 min lezen
AffiliateMarketing SplitCommission +3

U bent in goede handen!

Sluit u aan bij onze gemeenschap van tevreden klanten en bied uitstekende klantenservice met Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface