
Top Affiliate Marketing Conferenties van Noord-Amerika in 2022
Bekijk de lijst met de meest interessante affiliate marketing conferenties die in 2022 plaatsvinden in Noord-Amerika.
Ontdek 8 belangrijke redenen waarom inbound marketing de toekomst van adverteren voor e-commerce vormt: van kostenefficiëntie en personalisatie tot het benutten van AI, VR/AR, en het opbouwen van langdurig vertrouwen met je doelgroep.
De concurrentie tussen bedrijven om de aandacht van klanten blijft een dynamisch aspect van het digitale landschap. Het lanceren van verschillende digitale marketingstrategieën heeft geleid tot de opkomst en ondergang van bedrijven, verhoogde merkloyaliteit en omzet gegenereerd in de afgelopen decennia – en nog meer sinds het uitbreken van de pandemie in 2020. Door deze concurrerende markt zoeken bedrijven overal naar manieren om online sterk aanwezig te blijven, nieuwe en terugkerende klanten te verleiden hun producten en diensten te kopen, terwijl ze de kosten zo laag mogelijk houden. Hier komt inbound marketing om de hoek kijken.
Hier volgt een uitleg over wat wordt beschouwd als de meest effectieve marketingmethode voor leadgeneratie. Inbound marketing, of de inbound methodologie, creëert waarde voor klanten door ervaringen op hen af te stemmen en hen waardevolle content te bieden. In plaats van zelf klanten op te jagen via cold calling, cold emails of advertenties, trek je leads naar je bedrijf toe. Een belangrijk onderdeel van deze digitale marketingstrategie, in tegenstelling tot traditionele marketing, is het produceren van diverse educatieve en informatieve content voor je ideale klanten – of het nu gaat om blogartikelen, video’s, enzovoorts.
Om dit type marketing te begrijpen, moet je drie belangrijke technieken benutten:
Deze drie disciplines kunnen eenvoudig in elkaar overvloeien door consequent content te creëren en te delen op social mediakanalen, terwijl je zoekmachineoptimalisatie (SEO) toepast. Een voorbeeld hiervan is de content op Post Affiliate Pro , waar wekelijks meerdere blogartikelen verschijnen die allemaal gericht zijn op het aantrekken van de juiste doelgroep.
Het eerste voordeel van inbound leads is kostenefficiëntie, aangezien de gegenereerde leads 61% minder kosten dan outbound leads. Dit komt doordat outbound marketing gebruikmaakt van cold e-mails en een meer algemene vorm van adverteren, waarmee mensen worden bereikt die mogelijk niet geïnteresseerd zijn in jouw niche. Inbound marketing richt zich daarentegen op specifieke doelgroepen en trekt organisch verkeer aan via relevante content die inspeelt op hun specifieke wensen en behoeften.
Wanneer je een inbound marketingcampagne uitvoert, is één aspect simpelweg contentmarketing versus pay-per-click (PPC). Contentmarketing helpt je vertrouwen op te bouwen bij potentiële en bestaande klanten, zeker als je de hulp inschakelt van een affiliate marketeer . De meeste internetgebruikers, 87% van hen, hebben een product gekocht op basis van de aanbeveling van een influencer die zij volgen. Als je je engagement met je doelgroep plant, kun je het opgebouwde vertrouwen van de influencer(s) benutten en deze potentiële leads soepel door de salescyclus leiden. Deze strategie is effectiever dan PPC omdat marketeers worden gestimuleerd directer te zijn, in plaats van alleen maar een link te plaatsen in de hoop dat abonnees klikken en daarmee de promotie ophoudt. Bovendien levert de kost per klik voor jou als affiliate merchant minder rendement op dan contentmarketing – later meer over ROI’s.
Inbound marketing bestaat uit 4 fasen: Attract, Convert, Close en Delight. Het is mogelijk om organisch verkeer naar je merk te sturen en leads door de sales funnel te begeleiden door in elke stap verschillende en specifieke methoden toe te passen.
Een belangrijk deel van deze marketingstrategie is het aantrekken van de aandacht van je potentiële klanten – het begin van je marketingfunnel. Inbound marketing legt de nadruk op deze specifieke individuen, bekend als buyer persona’s. Om je buyer persona’s aan te trekken en te verleiden de volgende stap in het koopproces te zetten, richt je je inbound marketingstrategie op het creëren van aantrekkelijke content . Je moet SEO-tactieken toepassen, bloggen, zowel je content als webpagina’s optimaliseren en actief zijn op social media om kwalitatief verkeer naar je bedrijf te trekken.
Trek de juiste bezoekers naar je website en verkrijg vervolgens hun contactgegevens om ze om te zetten in marketing qualified leads (MQL ). Om hun contactinformatie te krijgen, moet je lead nurturing toepassen. Probeer deze potentiële leads iets waardevols te bieden, iets dat hen helpt tijdens hun klantreis. Je content kan bestaan uit e-books, whitepapers, blogposts, webinars, kortingen of andere zaken die je doelgroep nuttig vindt. Daarnaast moet je als marketeer zorgen dat je webpagina’s effectief zijn in het verzamelen van informatie. Zorg dat je call-to-action (CTA) knoppen of links aantrekkelijk en informatief genoeg zijn om je prospects te verleiden. Zet trackingcookies in en zorg dat je landingspagina’s aanspreken.
De volgende stap is het omzetten van leads in [tevreden] klanten. In deze klantgerichte fase zijn zowel het marketing- als het salesteam betrokken bij het verkoopproces. Inbound marketingtools, zoals een e-maillijst, zijn essentieel om de juiste leads op het juiste moment te vinden en te benaderen. Marketingautomatisering, voortdurende lead nurturing en social media monitoring zijn ook goede voorbeelden van digitale marketingtactieken die helpen bij het converteren van leads.
Vergeet je klanten niet, ook niet nadat ze je product(en) hebben gekocht. Zelfs na de levering van je dienst is hun koopreis niet ten einde. Je hebt de kans om je klanten te laten zien hoeveel je ze waardeert en merkloyaliteit te stimuleren. Online klantbetrokkenheid met social media interacties, gerichte calls-to-action (CTA) en e-mail-/marketingautomatisering zijn uitstekende manieren om met je klanten in contact te blijven. Dit leidt tot blije en loyale klanten die bereid zijn user-generated content (UGX) te creëren, zoals positieve reviews, en zelfs helpen je bedrijf te promoten bij anderen.
Kostenefficiëntie staat centraal bij het inzetten van je inbound marketingtactiek. Het voordeel van deze strategie is dat je niet langer achter potentiële kopers aan hoeft te jagen. Omdat de meeste consumenten, zo’n 81%, onderzoek doen voordat ze een product kopen, heeft je bedrijf de kans zich te profileren als autoriteit binnen jouw vakgebied.
Begin met het evalueren van je key performance indicators (KPI’s) om te zien wat voor jou werkt en wat juist niet. Om de effectiviteit van je contentmarketing te bepalen, voer je een inbound content audit uit. Door je content te analyseren, kun je mogelijke SEO-verbeteringen identificeren waar je website van kan profiteren. Je merk wordt beter begrepen door zoekmachines als je trefwoorden opneemt in je content. Dit helpt je om organisch verkeer te genereren.
Vervolgens moet je je ideale klantprofiel definiëren. Het verkrijgen van potentiële klanten, het opbouwen en onderhouden van waardevolle relaties en het omzetten in klanten vereist inzicht in hun behoeften, uitdagingen en doelen. Als onderdeel van je inbound marketingstrategie moet je onderzoek doen om je ideale klantprofiel (ICP) te bepalen. Een ICP is een potentiële lead die meer baat heeft bij jouw product of dienst dan bij die van een ander bedrijf. Simpel gezegd: zij hebben een probleem en jij hebt de oplossing.
Om de koopcyclus voort te zetten, moet je je doelgroep (buyer persona) begrijpen en in kaart brengen. Bij het uitwerken van de buyer persona bepaal je de demografie, pijnpunten, motivatoren en andere factoren die je kunt ontdekken om beter het juiste gesprek aan te gaan met potentiële klanten en zo aan hun specifieke wensen te voldoen.
Richt je op je webpagina’s, zowel in de browser als op mobiele apparaten. Het design van je website is cruciaal om de aandacht van potentiële leads vast te houden. Meer dan de helft van de gebruikers raadt bedrijven met een slecht webdesign niet aan. Met een creatief en responsief webdesign converteer je meer leads – en daalt je bouncepercentage.
Andere belangrijke inbound marketingtips zijn onder andere: werken aan e-mailmarketingcampagnes, consequent goede blogcontent creëren die ook geoptimaliseerd is voor SEO, samenwerken met micro- en/of macro-influencers en gebruik maken van multichannel lead nurturing tactieken.
Inbound marketing draait volledig om het vinden van je doelgroep en deze daadwerkelijk bereiken. Onderzoek doen om je ICP te vinden, zoals hierboven besproken, is slechts een eerste stap binnen deze strategie.
Na het bepalen van de doelpersona’s is het tijd om je te richten op het aantrekken van je publiek – contentcreatie is hiervoor één van de beste methodes. Wanneer je een bericht op social media plaatst of een blog schrijft en daarbij SEO-tactieken toepast, vergroot je je kans om hoog te scoren in zoekmachines. Hoe meer organisch zoekverkeer je genereert, hoe gunstiger je eruitziet in de statistieken van diverse zoekmachines.
Je probeert geen directe verkooppitch te maken; door inbound marketingcontent te creëren, bied je waardevolle informatie. Consumenten bouwen een langdurige relatie op met je bedrijf als je hen helpt met nuttige content. Na het bepalen van je ideale buyer persona, start je met de awareness-fase van de klantreis. Net als bij affiliate publishers moet je merk gebruik maken van sociale bewijskracht om het vertrouwen van je doelgroep te winnen. Regelmatig waardevolle content publiceren, productreviews en klantgetuigenissen zijn sprekende voorbeelden van sociale bewijskracht die de aandacht van leads vasthoudt.
Een inbound marketingstrategie bestaat uit verschillende onderdelen die zowel op lange termijn als continu zijn. Er komt strategie en planning bij kijken, webdesign, contentcreatie en andere aspecten die natuurlijk kosten met zich meebrengen. Maar maak je geen zorgen; dit hoort bij de branche en je return on investment (ROI) is de moeite waard. Volgens een groot onderzoek zijn inbound leads na vijf maanden consequent inbound marketing 80% goedkoper dan outbound leads – een opmerkelijke daling in kosten.
B2B-bedrijven richten zich vaak op wat zij zien als de drie meest waardevolle contentvormen: blogartikelen, video’s en whitepapers. Door in je B2B-marketingstrategie meer middelen te besteden aan dit type content, kun je dus al besparen op andere kostenposten. Hoewel je e-mailmarketingcampagnes niet volledig moet negeren, zijn ze niet je hoogste prioriteit bij het benaderen van deze potentiële leads.
Zo kun je jouw potentiële ROI inschatten: elk stuk inbound marketingcontent dat je maakt, heeft meerdere toepassingen. Dit blogartikel bijvoorbeeld kan jarenlang inkomsten genereren voor Post Affiliate Pro . Als je een goede SEO-strategie toepast en deze blog goed scoort, kan deze maanden of zelfs jaren leads opleveren doordat het consistent op de eerste pagina van zoekmachines blijft staan en gekwalificeerde leads aantrekt. Net als dit artikel kan PAP deze en andere content gebruiken voor e-mailmarketingcampagnes en social mediaberichten – zo kunnen ze een B2B- of B2C-marketingcampagne starten met materiaal dat maanden geleden is gecreëerd.
Stel doelen voordat je met deze strategie begint. Bij het genereren van content is een sterke ontwikkelstrategie cruciaal om op te vallen en een warm publiek aan te trekken. Regelmatig goede en relevante content creëren is een must, want blogartikelen kunnen ook volgend jaar, of over drie jaar, nog steeds verkeer opleveren!
Contentmarketing is echter niet de enige manier om te personaliseren. Een holistische aanpak van je bedrijf is essentieel. Het belangrijkste doel is om potentiële leads te verleiden en om te zetten in klanten. Of je nu een Shopify-winkel runt of een groot bedrijf hebt, de sleutel tot het converteren van gekwalificeerde leads in klanten is het gebruik van meer gepersonaliseerde benaderingen via e-mailcampagnes, SMS-marketing en klantenservice.
Hier ligt je kans om een blijvende indruk achter te laten. Er zijn een paar inbound marketingvoorbeelden die je een voorsprong op de concurrentie kunnen geven. Met virtual en augmented reality kunnen merken ervaringen creëren die consumenten boeien en conversies verhogen op nieuwe, spannende manieren. De nieuwste technologieën en digitale marketing zijn cruciaal om aan de verwachtingen van potentiële klanten te voldoen, dus marketeers moeten hierin meegaan.
In de zakelijke sector hebben VR en augmented reality de industrie op z’n kop gezet en bieden bedrijven de mogelijkheid de kloof tussen ervaring en actie te overbruggen door je doelgroep een digitale ervaring te bieden in plaats van een fysieke. Bovendien biedt dit je bedrijf de kans ontwikkelingen te tonen en klanten te verleiden te investeren in wat je merk doet. Bedenk hoe je je producten en diensten direct op deze manier kunt promoten.
AR stelt potentiële klanten in staat producten te proberen vóór aankoop, wat kan bijdragen aan meer verkoop en de waarde van je merk verhoogt. 72% van de shoppers heeft daadwerkelijk artikelen gekocht die ze niet van plan waren te kopen dankzij augmented reality. Blijf je concurrenten voor door beide gamechangers te gebruiken.
Een grote stap hierin is het benutten van SEO-tactieken en het produceren van relevante en consistente content, wat je rankings in zoekmachines enorm helpt. Dit is een klassiek voorbeeld van slimmer werken in plaats van harder; zoekwoorden, blogposts en socialmediaberichten zijn hier essentieel. Vergeet niet de juiste metrics te monitoren op social media, want deze gegevens helpen je het aantal social shares te vergroten wanneer je aan je online aanwezigheid werkt. Het inhuren van videomarketeers en het gebruiken van verschillende tools zoals eerder genoemde AR/VR en kunstmatige intelligentie – hieronder – hebben een enorm effect op het genereren én converteren van leads.
Diversifieer je content, maar vergeet niet je specifieke doelgroep te blijven targeten.
Net als VR en AR heeft kunstmatige intelligentie de marketingindustrie veranderd. AI helpt marketeers routinematige taken sneller en nauwkeuriger uit te voeren. AI wordt sterk aanbevolen bij het opvolgen van inbound marketingtips omdat het bedrijven meer waarde biedt door snellere campagnes en maximale ROI. Om AI binnen inbound marketing beter te begrijpen, bekijken we opnieuw de verschillende fasen:
In de attract-fase kun je de consumentenvraag analyseren en vervolgens topic clusters leveren aan marketeers voor contentcreatie. Met AI kunnen marketeers ook content controleren op fouten, zodat hoogwaardige content wordt geleverd.
Natural Language Processing (NLP) en Natural Language Generation (NLG) zijn twee van de voornaamste AI-technologieën die hier veel waarde bieden. Er zijn diverse AI-softwaretools online beschikbaar; onder andere Grammarly en de Content Strategy tool van Hubspot zijn aanraders.
Daarna komt machine learning in beeld bij de convert-fase. Het blijkt vooral effectief bij het snel identificeren van de sterkste leads in je systeem. Sommige tools bieden prioriteitsmeldingen die belangrijke klantinformatie tijdig aan marketeers leveren, zodat snel passende actie kan worden ondernomen om leads te converteren. Dit soort tools helpen ook bij het bepalen van het beste moment voor een e-mail- of SMS-campagne door te analyseren wanneer een klant het meest geneigd is te reageren.
In de Close-fase is AI bijzonder handig om gegevens te vinden en diepgaande inzichten te evalueren die mensen mogelijk missen. Sommige softwareoplossingen helpen marketeers het maximale uit de verzamelde consumentendata te halen, waardoor leads worden gegenereerd en gesloten.
Tot slot vereenvoudigt kunstmatige intelligentie de klantenservice. Voor elke klant communicatie personaliseren kost veel tijd in de delight-fase. Met bepaalde AI-software kunnen marketeers hun eigen chatbots creëren en gepersonaliseerde berichten op grote schaal versturen. Klevu bijvoorbeeld biedt realtime resultaten met gepersonaliseerde productaanbevelingen, zonder menselijke tussenkomst.
Video is een zeer belangrijk marketinginstrument. Volgens een onderzoek van de Technische Universiteit van Denemarken is er over de jaren een overvloed aan informatie gekomen, waardoor de aandachtsspanne afneemt. Je zou videocontent moeten maken als onderdeel van je marketingplan. Zorg ervoor dat je affiliate marketeers inhuurt die videocontent kunnen produceren. Affiliates gebruiken doelgerichte marketing, in tegenstelling tot outbound marketing, om zeer aansprekende content te maken. Video leverde leads op voor 86% van de markten, wat leidde tot hogere conversieratio’s dankzij het aantrekkelijke en slimme webdesign dat eerder werd genoemd.
Tot slot, wanneer je de delight-fase van je inbound marketinginspanningen betreedt, onthoud dan dat video makkelijk en snel te consumeren content is die tevreden klanten graag delen – en zo je merk promoten. Omdat mobiele apparaten zo wijdverspreid zijn, deelt 92% van de mensen mobiele video’s met anderen, wat je een gratis vorm van reclame oplevert waarin het vertrouwen van potentiële klanten al is ingebouwd.
Inbound marketing is een meer gerichte strategie dan outbound. Het is bedoeld om aan te sluiten bij een specifieke doelgroep die je merk wil bereiken, zodat je zowel verkeer genereert als omzet realiseert door verkeer in leads om te zetten. In elke van de vier fasen van je inbound marketingplan kun je verschillende tips toepassen, maar onthoud altijd dat je mensen met relevante content wilt aantrekken en ze uiteindelijk wilt verleiden tot aankoop van jouw product of dienst.
Je krijgt meer inzicht in je doelgroep en ontwikkelt een strategie op basis van hun wensen/behoeften.
Het versturen van relevante content die aansluit bij de behoeften van potentiële/terugkerende klanten kan ze door de sales funnel begeleiden.
Waarde creëren voor klanten door ervaringen op hen af te stemmen en hen waardevolle content te bieden.
Regelmatige klantbetrokkenheid met gepersonaliseerde content is een goede vorm van sociale bewijskracht.
Het aantrekken van de juiste doelgroep door boeiende content te creëren en SEO en social media in te zetten om kwalitatief verkeer aan te trekken.
David is een contentmaker die zich richt op affiliate programma's en marketingstrategieën om anderen te helpen zich te ontwikkelen en te groeien binnen de affiliate marketing industrie.
Ontgrendel het volledige potentieel van inbound marketing voor je e-commerce bedrijf. Genereer kwalitatieve leads, bouw vertrouwen op en verhoog je ROI met strategische content, SEO en automatiseringstools.
Bekijk de lijst met de meest interessante affiliate marketing conferenties die in 2022 plaatsvinden in Noord-Amerika.
Als jouw bedrijf zich richt op B2B-verkoop, is er één strategie die je waarschijnlijk over het hoofd hebt gezien: affiliate marketing. Leer meer over hoe je B2B...
Affiliate marketing is een van de beste manieren om nieuwe doelgroepen te bereiken met je producten of diensten. Hier zijn een paar van de meest voorkomende uit...