–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Sharing feedback with affiliates

Feedback delen met partners

Om het succes van uw partnerprogramma te verzekeren, moet u aandacht besteden aan verschillende aspecten. U moet voortdurend de prestaties van uw partnerbedrijven in de gaten houden, ze motiveren, ze voorzien van alle benodigde materialen en hulpmiddelen, hen ondersteunen bij hun dagelijkse taken en regelmatig nieuwe partners werven en in dienst nemen. En aangezien dit slechts enkele van alle taken zijn die u regelmatig moet uitvoeren, is het duidelijk dat het beheren van een partnerprogramma een complexe taak is.

Het delen van feedback met partner, regelmatig of zelfs ad-hoc, is een uitstekende manier om uw samenwerking te vergemakkelijken. Op de lange termijn zal het uw werk gemakkelijker maken door onaanvaardbaar gedrag te elimineren en aspecten van de prestaties van uw partnerondernemingen goed te keuren die het programma helpen groeien en uitbreiden.

Waar moet u aan denken bij het delen van feedback met partners (en op het werk in het algemeen)?

Feedback delen met partners

Tips voor het delen van feedback met partners

Breng positieve aspecten en verbeterpunten in evenwicht

Om feedback op de juiste manier te delen, kunt u het beste verwijzen naar zowel de positieve als de negatieve aspecten van de prestaties van een aangeslotene: negatief om verbetering te bevorderen en positief om ze te versterken en te versterken.

De reden voor het delen van feedback is om partners gemotiveerd te houden, hen te helpen focussen op verbeterpunten en hen ook het gevoel te geven dat ze al goed bezig zijn.

Focus op het probleem, niet op de persoon

Dit is een van de belangrijkste aspecten van het delen van feedback. Feedback mag geen persoonlijke aanval zijn die erop is gericht om fouten aan te wijzen en affiliates te demotiveren. Omdat het niet gaat om wie ze zijn, maar om wat ze doen, gaat het in plaats daarvan om het aanpakken van het gedrag dat van invloed is op hun prestaties. Daarnaast is het cruciaal om te wijzen op praktijkvoorbeelden bij het delen van meningen over het werk van partners.

Generaliseer niet, wees specifiek

Hoe meer details u kunt geven in uw feedback, hoe zinvoller de boodschap zal zijn. Het is het beste om te verwijzen naar specifiek gedrag in plaats van naar aannames of abstracte voorbeelden. Generalisaties leiden vaak tot persoonlijke interpretaties en misverstanden, die beide ten koste van alles moeten worden vermeden. Bij het geven van feedback, vooral bij het delen van negatieve meningen, wordt aanbevolen om werkwoorden te gebruiken en bijvoeglijke naamwoorden te vermijden om uw opmerkingen zo constructief mogelijk te laten klinken.

Wees transparant en communiceer regelmatig

Het hebben van specifieke doelen en duidelijke verwachtingen zorgt ervoor dat partners succesvol zijn. Daarom is het essentieel om regelmatig contact te leggen met partners om ervoor te zorgen dat iedereen weet waar ze aan toe zijn met betrekking tot de doelen van het partnerprogramma. Transparantie en communicatie zijn ook belangrijk op het niveau van het partnerprogramma, omdat het helpt om een open communicatie te behouden gedurende het hele programma, wat bijdraagt aan het creëren en behouden van een samenwerkingscultuur.

Feedback geven en promotors aansturen is een continue taak. Door partners in staat te stellen problemen op te lossen en hun prestaties te verbeteren, ontstaat een cultuur van groei en innovatie binnen het programma.

Een van de kanalen die u kunt gebruiken om feedback met partners te delen, is email. We hebben vijf emailsjablonen gemaakt om u te helpen precies dat snel en effectief te doen. U kunt ze natuurlijk bewerken om de kopie aan uw behoeften aan te passen, maar het gebruik van de algemene lay-out zal u zeker veel tijd besparen.

Feedback delen met partners – voorbeelden van onderwerpregel per email

  • Bedankt dat u [iets doet]
  • Laten we samen blijven groeien
  • Het is tijd om terug te blikken op de laatste [X] maanden van onze samenwerking
  • We hopen dat u deze feedback nuttig vindt
  • Feedback over uw werk voor [naam partnerprogramma]
  • Over uw optreden deze maand

Feedback delen met partners – ideeën voor emailsjablonen

Feedback delen met partners email 1

Feedback delen met partners email 2

Feedback delen met partners email 3

Feedback delen met partners email 4

Feedback delen met partners email 5

FAQs

Do I have to share feedback with affiliates?

You don’t have to, but continual sharing of opinions will help affiliates improve their performance and thus positively influence your company's bottom line.

Should I share feedback with affiliates regularly?

It depends on your strategy here - you can either send affiliates messages with feedback periodically or contact them concerning a particular situation that you want to share your opinion about whenever one occurs.

How to deliver negative feedback?

It’s always challenging to share negative feedback with your affiliates, but the most important rule here is to evaluate or criticize actions, not people.

Terug naar Sjablonen GRATIS account aanmaken

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we uit van uw toestemming om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×

Plan een één-op-één gesprek en ontdek hoe Post Affiliate Pro uw bedrijf ten goede kan komen.

We zijn beschikbaar op meerdere data

Plan een gesprek