Wat is een URL rapport?
Waarom moet u URL’s bijhouden?
Online campagnemanagers kunnen profiteren van URL-tracking door hun campagnes beter te beheren. U kunt het gebruiken om te evalueren welke activiteiten het beste rendement op investering opleveren, zodat u uw tijd en middelen verstandig kunt besteden. Zelfs het kleinste budget kan aanzienlijke resultaten opleveren.
Het is geweldig om uw paginaweergaven bij te houden, maar het controleren van de URL’s die uw gelieerde ondernemingen gebruiken, vertelt u veel meer. Digitale marketeers weten dat analyses steeds krachtiger zijn geworden en we zijn afgestapt van de traditionele marketingtactieken. Het is dus belangrijk om trackingsoftware te gebruiken die gegevens van de hoogste kwaliteit produceert.
U haalt meer uit uw marketingactiviteiten als u met zoveel mogelijk verschillende tools data kunt verzamelen. Met de beste software voor het volgen van partners, zoals Post Affiliate Pro, die hulpprogramma’s voor het bijhouden van URL’s biedt in combinatie met Google Analytics, kunt u zien hoe en wat bezoekers doen wanneer ze op uw website aankomen.
Hoe werkt URL-rapportage?
U kunt URL-tracking gebruiken voor verwijzingscampagnes. In de URL of bestemmingspagina die u specificeert waar de trackinglink zal worden geplaatst, moet u een uiteindelijke bestemmings-URL of bestemmingspagina-adres opgeven – dit is de originele link die u wilt bijhouden.
Wat kunt u halen uit URL-rapportage?
De extra informatie die linktracking marketingprofessionals biedt, kan voor hen op verschillende gebieden nuttig zijn, maar hier zijn slechts enkele voorbeelden van hoe dit kan worden bereikt:
Voor digitale marketingbureaus
Inkomende marketingteams gebruiken URL-tracking om honderden campagnes tegelijk te volgen als onderdeel van hun advertentieactiviteiten. Produceer eenvoudig rapporten om te delen met klanten en volg de responspercentages voor elke campagne. Zelfs A/B-tests kunnen worden uitgevoerd met behulp van koppelingen.
URL-tracking voor partnermarketeers
Als alternatief voor affiliate marketing kunt u deze tactiek gebruiken om te zien welke bloggers of vloggers verkeer naar uw website trekken. U krijgt een idee van hoeveel mensen uw website van elke bron ontvangt wanneer u ze correct tagt en voor elke bron een unieke URL maakt.
Hoewel het opzetten van URL-tracking tijdrovend kan zijn, kan het u geld en tijd besparen die u verspilt aan marketingactiviteiten die niet werken. Deze statistiek is een betrouwbare manier om uw marketinginspanningen bij te houden en beslissingen te nemen die uw conversiepercentages zullen verhogen, ongeacht of u voor een groot bedrijf, een klein bedrijf of een marketingbureau werkt.
Kennisbankbronnen
Frequently Asked Questions
Waarom zou u URL's bijhouden in affiliate marketing?
Online campagnemanagers kunnen profiteren van URL-tracking door hun campagnes beter te beheren.