Cost Per Sale (CPS)
Cost per sale (CPS) is een prestatiegerichte betalingsmethode binnen affiliate marketing waarbij handelaren affiliates een commissie betalen voor elke gerealise...
Wat is CPS, hoe gebruik je het in Post Affiliate Pro en hoe profiteert jouw bedrijf ervan? Je vindt alle informatie in dit artikel.
Beschikbaar in:
Post Affiliate Pro , Post Affiliate Pro Ultimate , Post Affiliate Network
Kosten per verkoop (CPS), ook wel bekend als pay-per-sale (PPS), is één van de betaalmethoden die wordt gebruikt voor het promoten van producten waarbij affiliates betaald krijgen voor elke verkoop of gewenste actie die door een klant is gedaan. Elke verkoop kan tijdens de campagne worden gevolgd en wordt aan het einde gebruikt om de advertentiekosten te berekenen. Deze kosten worden meestal berekend door de totale kosten van de campagne te delen door het aantal verkopen.
CPS is één van de meest gebruikte advertentiemodellen door webshops die digitale of fysieke producten verkopen. In Post Affiliate Pro kunnen merchants de trackingmethoden aanpassen naar hun voorkeur. Werken met het CPS-model is eenvoudig. Meestal begin je met het opzetten van campagnes en promotiemateriaal, en integreer je je site met een klik tracking code en een verkoop tracking code . Kliktrackingcodes zijn nodig om affiliate referrals te volgen, en om verkopen te tracken moeten deze codes op je landingspagina worden geïntegreerd. De bovengenoemde trackingcodes worden gebruikt om commissies te genereren voor de verwijzende affiliate wanneer er een verkoop is gedaan.
Het CPS-advertentiemodel wordt veel gebruikt vanwege de eenvoudige aanpassing en de vele voordelen voor online bedrijven. Laten we eens kijken naar enkele van deze voordelen.
Kosten per verkoop (CPS) is een advertentiemodel waarbij affiliates commissie ontvangen voor elke verkoop die ze realiseren. In het geval van kosten per installatie (CPI) krijgen affiliates alleen een commissie wanneer er een succesvolle installatie (bijvoorbeeld van een mobiele app) heeft plaatsgevonden.
Beide termen verwijzen naar advertentiemodellen die voornamelijk in digitale marketing worden gebruikt. CPS staat voor kosten per verkoop, wat betekent dat affiliates alleen worden betaald als er daadwerkelijk een verkoop is gerealiseerd. CPL betekent kosten per lead, waarbij adverteerders commissie aan affiliates betalen wanneer een abonnement/geldige aanmelding (bijvoorbeeld voor een nieuwsbrief) is gedaan.
Ontdek hoe Post Affiliate Pro jouw bedrijf kan helpen en je affiliate marketing succes kan vergroten.
Cost per sale (CPS) is een prestatiegerichte betalingsmethode binnen affiliate marketing waarbij handelaren affiliates een commissie betalen voor elke gerealise...
Pay per sale (PPS) is een prestatiegericht affiliate marketingmodel waarbij adverteerders affiliates belonen voor elke verkoop die via hun promotie-inspanningen...
Kun je het CPC-advertentiemodel gebruiken in Post Affiliate Pro? Lees verder om precies te weten hoe je het gebruikt en hoe het jouw bedrijf kan helpen.