CPS-functie

CPS-functie

CPS AffiliateMarketing Commissions DigitalMarketing

CPS

Beschikbaar in:

Post Affiliate Pro , Post Affiliate Pro Ultimate , Post Affiliate Network

CPS Feature

Wat is CPS?

Kosten per verkoop (CPS), ook wel bekend als pay-per-sale (PPS), is één van de betaalmethoden die wordt gebruikt voor het promoten van producten waarbij affiliates betaald krijgen voor elke verkoop of gewenste actie die door een klant is gedaan. Elke verkoop kan tijdens de campagne worden gevolgd en wordt aan het einde gebruikt om de advertentiekosten te berekenen. Deze kosten worden meestal berekend door de totale kosten van de campagne te delen door het aantal verkopen.

CPS in Post Affiliate Pro

CPS is één van de meest gebruikte advertentiemodellen door webshops die digitale of fysieke producten verkopen. In Post Affiliate Pro kunnen merchants de trackingmethoden aanpassen naar hun voorkeur. Werken met het CPS-model is eenvoudig. Meestal begin je met het opzetten van campagnes en promotiemateriaal, en integreer je je site met een klik tracking code en een verkoop tracking code . Kliktrackingcodes zijn nodig om affiliate referrals te volgen, en om verkopen te tracken moeten deze codes op je landingspagina worden geïntegreerd. De bovengenoemde trackingcodes worden gebruikt om commissies te genereren voor de verwijzende affiliate wanneer er een verkoop is gedaan.

Voordelen van CPS

Het CPS-advertentiemodel wordt veel gebruikt vanwege de eenvoudige aanpassing en de vele voordelen voor online bedrijven. Laten we eens kijken naar enkele van deze voordelen.

CPS-advertentiemodel:

  • Minimaliseert marketing- en advertentiekosten
  • Verhoogt het verkeer en de acquisitie van nieuwe klanten
  • Biedt een strategie met weinig risico om nieuwe klanten aan te trekken
  • In het CPS-model wordt alleen commissie betaald als er een verkoop is, waardoor publishers hun uitgaven eenvoudig kunnen volgen
  • Biedt een groter bereik voor je campagne, omdat je via je affiliate netwerk honderdduizenden potentiële klanten kunt bereiken
  • CPS stelt je in staat om IP-adressen en klikken met verdacht gedrag te blokkeren, waardoor je over een degelijke fraudebescherming beschikt

Veelgestelde vragen

Wat is het verschil tussen CPS en CPI?

Kosten per verkoop (CPS) is een advertentiemodel waarbij affiliates commissie ontvangen voor elke verkoop die ze realiseren. In het geval van kosten per installatie (CPI) krijgen affiliates alleen een commissie wanneer er een succesvolle installatie (bijvoorbeeld van een mobiele app) heeft plaatsgevonden.

Wat zijn CPL en CPS?

Beide termen verwijzen naar advertentiemodellen die voornamelijk in digitale marketing worden gebruikt. CPS staat voor kosten per verkoop, wat betekent dat affiliates alleen worden betaald als er daadwerkelijk een verkoop is gerealiseerd. CPL betekent kosten per lead, waarbij adverteerders commissie aan affiliates betalen wanneer een abonnement/geldige aanmelding (bijvoorbeeld voor een nieuwsbrief) is gedaan.

Plan een één-op-één gesprek

Ontdek hoe Post Affiliate Pro jouw bedrijf kan helpen en je affiliate marketing succes kan vergroten.

Meer informatie

Cost Per Sale (CPS)

Cost Per Sale (CPS)

Cost per sale (CPS) is een prestatiegerichte betalingsmethode binnen affiliate marketing waarbij handelaren affiliates een commissie betalen voor elke gerealise...

5 min lezen
AffiliateMarketing CPS +3
Pay Per Sale (PPS)

Pay Per Sale (PPS)

Pay per sale (PPS) is een prestatiegericht affiliate marketingmodel waarbij adverteerders affiliates belonen voor elke verkoop die via hun promotie-inspanningen...

4 min lezen
AffiliateMarketing PPS +3
CPC-functie
CPC-functie

CPC-functie

Kun je het CPC-advertentiemodel gebruiken in Post Affiliate Pro? Lees verder om precies te weten hoe je het gebruikt en hoe het jouw bedrijf kan helpen.

2 min lezen
CPC AffiliateMarketing +3

U bent in goede handen!

Sluit u aan bij onze gemeenschap van tevreden klanten en bied uitstekende klantenservice met Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface