Wat is geotargeting?
GEO is een bepaald land waarnaar een partner verwijst. Geotargeting is een manier om de geografische locatie van een websitebezoeker te identificeren aan de hand van een uniek IP-adres.
Deze methode wordt gebruikt om informatie over een bezoeker te krijgen voor marketingdoeleinden. Het verhoogt de effectiviteit van de marketing van het bedrijf. Vervolgens is het mogelijk om automatisch een andere inhoud naar bezoekers te brengen op basis van hun locatie. Bezoekers kunnen ook een andere inhoud kiezen door eerst een locatie te kiezen. Wanneer een websitebezoeker een of andere IP-masking tool gebruikt, kunnen de resultaten van Geo-Targeting niet voor 100 procent correct zijn.
Het artikel gaat over de functie Online gebruikersrapport in het Post Affiliate Pro-platform. Met deze functie kun je in realtime zien wie er via jouw installatie van Post Affiliate Pro is ingelogd. Door het combineren van GeoIP- en Google Maps-plug-ins kan je de locatie van je partnerbezoekers op de kaart lokaliseren. Het online gebruikersrapport is handig als je werkt met verkopers en partnerondernemingen over de hele wereld en je hun prestaties wilt bijhouden. Door te bepalen waar je gebruikers zich bevinden, kan je een emarketing strategie creëren die je budget maximaliseert in regio's die het meeste rendement opleveren. Het rapport is nuttig om de effectiviteit van verkopers in hun respectieve gebieden te monitoren.
Het Kaartoverlayrapport is een krachtige functie in Post Affiliate Pro die geografische segmentatiegegevens van websitebezoekers over de hele wereld laat zien. Hiermee kunt u landen identificeren waar uw partnerprogramma goed presteert en in welke landen u andere marketingstrategieën voor partners moet proberen. De kennis van waar uw websitebezoekers vandaan komen, stelt u in staat een e-marketingstrategie te ontwikkelen die de budgetten maximaliseert in regio's die het meeste rendement op investering genereren, terwijl de uitgaven worden geminimaliseerd in gebieden die niet binnen uw operationele geografische bereik vallen of die niet geschikt zijn.
Een sitemap is een tool om het navigeren op een website gemakkelijker te maken. Er zijn twee soorten: HTML-sitemaps voor zoekmachines en door mensen leesbare sitemaps. De laatste zijn gericht op bezoekers en geven informatie over de belangrijkste punten op de website. Er zijn verschillende gerelateerde bronnen beschikbaar, waaronder omleidings- en inkomende links en uitgebreide sitesamenvattingen. Het is mogelijk om een gratis account aan te maken op Post Affiliate Pro.
Een plaatsing is het proces van het plaatsen van een advertentie of banner op een website om reclame te maken voor een product. Sommige platforms bieden geen mogelijkheid tot plaatsing en plaatsen de advertentie op de hoofdpagina. Hierbij kan Post Affiliate Pro helpen, door middel van functies als gericht verkeer, sub-ID/advertentiekanaal opvolging en promotiemateriaal. Het bedrijf biedt ook kortingsbonnen en een partnerprogramma. Er is een gratis account beschikbaar en de klantenservice biedt ondersteuning via een kennisbank en logboek wijzigingen. Het bedrijf heeft partners en heeft verschillende prijzen gewonnen. Er zijn ook alternatieve producten beschikbaar en de servicevoorwaarden, beveiliging en privacybeleid worden duidelijk vermeld.