Wat zijn Smartlinks?
Smartlinks zijn eenvoudig. Met de SmartLink-functie kunt u meerdere bannerbestemmings-URL’s instellen voor elke banner. Een Smartlink helpt u om het verkeer te benutten zonder het te verspillen. Met deze URL kunt u verkeer omleiden op basis van geolocatie, apparaat en andere targetingopties.
Met Smartlinks wordt een aanbieding geselecteerd voor elke gebruiker die de verwijzingslink individueel volgt. Advertenties worden automatisch geselecteerd op basis van de verwijzingslink. Met andere woorden, SmartLinks zijn affiliate links die niet naar één specifiek product verwijzen.
Na het activeren van deze functie mag u extra bestemmings-URL’s toevoegen aan banners/links en voorwaarden daarvoor configureren. Partnersmartlinks bieden u klikfrequentie (CTR) links die u helpen meer conversies te genereren.
Voorwaarden
- apparaat (tablet, telefoon, computer)
- land (meerdere keuzes beschikbaar)
Als de bezoeker die de klik maakt aan bepaalde voorwaarden voldoet, wordt de bezoeker doorgestuurd naar de gedefinieerde bestemmings-URL wanneer hij op de link klikt.
Als de bezoeker voldoet aan de voorwaarden voor meerdere bestemmings-URL’s, wordt de bestemmings-URL gekozen op basis van de “Rank” van de bestemmings-URL.
Als geen enkele bestemmings-URL aan de voorwaarden voldoet, wordt de standaardbestemmings-URL gebruikt.
Waarom zou uw smartlinks gebruiken in uw affiliate marketing campagne?
Met Smartlinks kunt u inkomsten genereren met verkeer voor bepaalde campagnes en het hoogste rendement op uw investering behalen. Weten welke aanbiedingen u voor verschillende soorten bezoekers kunt gebruiken, kan nuttig zijn om erachter te komen welke goed converteren.
Dit wordt bereikt door slechts één enkele hyperlink te gebruiken. Geef uw partners gewoon de link om te promoten, en ze zullen het kunnen verspreiden. Door dit te doen, kunt u uw verdienpotentieel vergroten.
U kunt altijd naar uw rapportensectie kijken om conversieratio’s te meten, hoe bepaalde aanbiedingen presteren bij bepaalde bezoekers, en deze vervolgens consistenter te implementeren in alle campagnes!
Kennisbankbronnen
Frequently asked questions
Wat zijn Smartlinks?
Waarom zijn Smartlinks voordelig?
Een smartlink is een internetlink die verwijst naar het eigenlijke object en relevante informatie biedt die direct verband houdt met het interessegebied van de gebruiker. Bij affiliate marketing kunnen Smartlinks gebruikt worden als statistiek en zijn verbonden met een algoritme dat aanbiedingen rangschikt op basis van hun prestaties. Post Affiliate Pro biedt verschillende soorten links en integraties voor affiliate marketing en heeft een partnerprogramma en kennisbank voor ondersteuning en leren.
Omleidingslinks worden gebruikt om verkeer op een website eenvoudig door te sturen naar een andere webpagina. Het verbergen van de URL van de bestemmingssite achter de omleidingslink biedt voordelen voor bedrijfseigenaren, zoals het verhogen van de klikfrequenties en het voorkomen van rankingstraffen en linkdiefstal. Het gebruik van linkomleidingen en linkcloaking kan een aanzienlijke impact hebben op het succes van uw bedrijf. Quality Unit, LLC biedt producten, prijzen, functies, integraties en alternatieven, ondersteuning, een kennisbank en een partnerprogramma aan.
Het artikel legt uit wat inkomende links zijn en hoe ze worden gebruikt om de positie van een website te verbeteren in zoekmachines. Er zijn verschillende soorten inkomende links, zoals op tekst en afbeeldingen gebaseerde links, waarvan op tekst gebaseerde links effectiever zijn. Het is belangrijk om inkomende links te krijgen van websites met inhoud die relevant is voor de jouwe. Gerelateerde bronnen worden ook genoemd.
Offline volgen in Post Affiliate Pro is een handige manier om kortingsbonnen te volgen zonder dat er tracking cookies worden aangemaakt. Het toewijzen van kortingsboncodes aan specifieke partners kan worden gedaan door handmatige of automatische toewijzing. Offline tracking kan voordelig zijn voor een bedrijf door het gebruik van kortingsbonnen voor het samenstellen van e-maillijsten en het verminderen van het verlaten van winkelwagentjes. Het gebruik van offline tracking is daarom een goed idee voor bedrijven die hun merkbekendheid willen vergroten en hun verkopen willen verhogen.