Wat betekent pixel-tracking?
Pixel-tracking in Post Affiliate Pro
Pixeltracking wordt meestal gebruikt wanneer JavaScript-tracking niet mogelijk of wenselijk is. Vanuit het oogpunt van cookies is het volgen van pixels minder efficiënt. Het kan niet tegelijkertijd de eerste en derde partij cookies en HTML 5 lokale opslag gebruiken. Pixel-tracking kan alleen cookies van derden gebruiken (als de Post Affiliate Pro-domeinnaam NIET hetzelfde is als uw eCommerce-domein) of 1st-party cookies (als de Post Affiliate Pro-domeinnaam identiek is aan uw eCommerce-domein).
Voor nauwkeurige tracking van partners moet u cookies van derden maken op uw Post Affiliate Pro-domein. Maar wees voorzichtig, sommige browsers blokkeren hun creatie.
Voordelen van pixel-tracking
- U heeft geen toegang nodig tot de broncode van de website. Het enige dat u nodig heeft, is de mogelijkheid om een HTML-code in te voegen. Sommige CMS/eCommerce-systemen staan het toevoegen van JavaScript of PHP niet toe, dit is waar u naar de pixeltrackingmethode gaat.
- Het heeft GEEN JavaScript nodig.
- Eenvoudig in te stellen, u voegt het gewoon als HTML-afbeelding toe aan uw website.
- Als het goed wordt geïmplementeerd, kan pixeltracking helpen bij het optimaliseren van uw digitale advertentiecampagne, het verhogen van online conversies en het opbouwen van uw doelgroep.
- Deze trackingmethode is gunstig voor merken, SEO-specialisten, emailafzenders en websitebeheerders, omdat de gegenereerde informatie kan helpen hun online aanbiedingen te verbeteren en hun sites gebruiksvriendelijker te maken.
- Pixel-tracking biedt voordelen voor de onderdelen van uw affiliate marketing, zoals websitepersonalisatie, verbeterde nieuwsbrieven en advertentietargeting.
- Met de informatie die is verzameld via pixeltracking, kunt u gegevensgestuurde beslissingen nemen om uw budget en inspanningen te concentreren op plaatsen die het meeste verkeer en de meeste verkopen genereren.
Affiliate marketing en pixeltracking

Authenticatie in twee stappen is een belangrijke beveiligingsmaatregel om gegevens te beschermen tegen mogelijke aanvallen van hackers. Post Affiliate Pro ondersteunt 2-staps verificatie met behulp van Google Authenticator App om een extra beveiligingslaag toe te voegen aan het account. Het kan worden geactiveerd in het gedeelte 'Profiel bewerken'. Andere manieren van authenticatie omvatten een pincode, verificatiecode en biometrie zoals vingerafdrukken of gezichtsherkenning. Google Authenticator is de meest populaire authenticator voor mobiele telefoons. Het biedt tweestapsverificatie met behulp van TOTP en HOTP algoritmen. Het biedt extra bescherming en genereert een nieuwe code elke 30 seconden.
Aangepaste trackingcode voor partners
Het artikel beschrijft aangepaste trackingcodes voor partners in Post Affiliate Pro. Deze functie stelt partners in staat om hun eigen verkopen bij te houden en te volgen, wat vooral handig is voor partners die meerdere verschillende programma's promoten. Hoewel deze functie nuttig kan zijn, moet voorzichtigheid worden betracht bij het goedkeuren van partner trackingcodes om de beveiliging van de bedankpagina niet in gevaar te brengen.