
Hoe vind je affiliates - Deel 2: Waar moet je zoeken
Moeite met het vinden van affiliates om jouw bedrijf te promoten? Op zoek naar praktische manieren om dit te doen? Bekijk onze uitgebreide gids om meer te leren...
Leer hoe je een succesvolle affiliatecampagne voert met deskundige tips over het inzetten van Google, het gebruik van diverse contentformaten, het opnemen van testimonials, het verwerken van promoties, het schrijven van overtuigende calls to action en het creëren van krachtige visuals.
Deel 1: Eerste stappen Deel 2: Waar vind je jouw affiliates
In onze recente artikelen hebben we de basis van affiliate marketing behandeld en – misschien nog belangrijker – plekken waar je je producten en campagnes kunt promoten. Weten wat de beste publicatieplekken zijn, is slechts één kant van het verhaal. Om succesvol te zijn, moet je nadenken over hoe je bericht eruit zal zien. Laten we zonder verder oponthoud beginnen. We presenteren je belangrijke tips en richtlijnen voor het schrijven van promotionele berichten.
Deze tip lijkt misschien vanzelfsprekend en eenvoudig, maar is belangrijker dan je denkt. Als je op zoek bent naar de beste zoekwoorden of manieren om je product of campagne te omschrijven, begin je bij Google. Typ simpelweg een zoekwoord gevolgd door een spatie in en kijk naar de tien suggesties van Google. Dit zijn de woorden waar mensen informatie over zoeken. Nu weet je welke zinnen je in je campagne of productomschrijving moet gebruiken. Geef mensen precies waar ze naar op zoek zijn.
Een enkele link naar je campagnetekst of blogpost op Facebook plaatsen is geen wondermiddel. De social media ruimte vraagt om slim te zijn. Je content opdelen in kleinere stukjes is een simpele maar zeer effectieve methode om een breder publiek te bereiken. Plaats niet je hele verhaal in één keer. Bouw momentum op en gebruik Facebook en Twitter om delen van je bericht te delen. Je spreekt hiermee een van de meest fundamentele menselijke instincten aan: nieuwsgierigheid. Voeg hier en daar infographics toe om het geheel op te leuken en je bent goed bezig.
Door lijsten van mensen of bedrijven als onderdeel van de hoofdinhoud van je blogpost of productomschrijving op te nemen, voeg je belangrijke relevantie toe aan je content. De meeste mensen en bedrijven houden van publiciteit en zullen het waarderen dat je hen noemt in je berichten, omdat het hen ook helpt. Houd er rekening mee dat de content die aan hun namen en merken wordt gekoppeld, 100% waar en relevant moet zijn voor je onderwerp. Wees transparant en zet nooit je integriteit op het spel.
Maak niet alleen de content om vervolgens te bedenken hoe je deze onder de aandacht gaat brengen van een breder publiek. Denk direct tijdens het schrijven na over voor wie het aantrekkelijk is, hoe je het onder de aandacht brengt en wat het makkelijk deelbaar maakt. Zo voorkom je dat je in het wilde weg schiet op het internet. Doe je onderzoek, vind influencers en trending topics en ga dan – met de stroom mee.
Voordat je je artikel publiceert, controleer of je bericht een call to action bevat. Denk goed na over wat je wilt dat lezers doen nadat ze hun kostbare tijd aan je bericht hebben besteed. Breng een inschrijfformulier voor een lopende affiliatecampagne naar voren, laat ruimte voor reacties, bied je eBook gratis aan en maak delen zo naadloos en eenvoudig mogelijk. Je hebt echt speciale social media-buttons direct onder je content nodig.
Content met visuals krijgt 94 procent meer weergaven – een simpel feit waar je rekening mee moet houden. Reken nooit alleen op platte tekst, want dat doet direct afbreuk aan je bericht, hoe goed het ook is. Zorg ervoor dat je bericht minimaal een titelafbeelding en wat screenshots bevat. We raden je sterk aan nog verder te gaan en GIF’s, infographics, iconen en andere visuals toe te voegen. Experimenteer gerust met verschillende visuals. Zorg dat je bericht er goed uitziet, makkelijk te lezen is en een smaakvol ontwerp heeft.
Belangrijke stappen zijn onder andere het gebruik van Google voor zoekwoordenonderzoek, het toepassen van verschillende contentformaten, het opnemen van testimonials en echte verhalen, het verwerken van promoties in je bericht, het toevoegen van duidelijke calls to action en het creëren van aantrekkelijke visuals.
Content met visuals ontvangt aanzienlijk meer weergaven. Goede visuals verbeteren de leesbaarheid, de betrokkenheid en de algehele aantrekkingskracht van je affiliate marketing content.
Testimonials en echte verhalen van tevreden gebruikers voegen geloofwaardigheid en relevantie toe aan je content, waardoor deze betrouwbaarder en overtuigender wordt voor potentiële affiliates en klanten.
Een duidelijke call to action geeft lezers richting over wat ze vervolgens moeten doen, zoals inschrijven, content delen of feedback geven, wat helpt om betrokkenheid en conversies te stimuleren.
Door verschillende contentformaten te gebruiken, zoals infographics, korte berichten en afbeeldingen, bereik je een breder publiek, behoud je de interesse en stimuleer je meer interactie op sociale platformen.
Lucia is een getalenteerde content editor die zorgt voor een vlekkeloze publicatie van content op meerdere platforms.
Ontdek de kracht van Post Affiliate Pro met een live demo! Leer hoe onze gebruiksvriendelijke software je bedrijf kan verbeteren en je moeiteloos affiliate programma's kunt opzetten en beheren. Plan een gesprek en ervaar onze uitzonderlijke 24/7 support.
Moeite met het vinden van affiliates om jouw bedrijf te promoten? Op zoek naar praktische manieren om dit te doen? Bekijk onze uitgebreide gids om meer te leren...
Vind je affiliate marketing uitdagend? Bekijk enkele belangrijke stappen die elke succesvolle affiliate marketingcampagne volgt.
Leer essentiële strategieën voor het schrijven van effectieve affiliate marketing content, waaronder eerlijkheid, persoonlijke ervaring, SEO, leesbaarheid en me...