Hoe B2B Affiliate Marketing Gebruiken om Leadgeneratie te Stimuleren
Als jouw bedrijf zich richt op B2B-verkoop, is er één strategie die je waarschijnlijk over het hoofd hebt gezien: affiliate marketing. Leer meer over hoe je B2B...
Leer hoe je een vertrouwd B2B-merk creëert dat opvalt. Ontdek essentiële strategieën voor het opbouwen van sterke relaties, het communiceren van waarde en het bevorderen van klantloyaliteit voor langdurig zakelijk succes.
Een sterk B2B-merk is wat een dienstverlener onderscheidt van een aanbieder van oplossingen. Iedereen kan een dienst leveren aan een klant, maar een goed opgebouwd merk creëert relaties door oplossingen te bieden. Een bedrijf dat serieus is over langdurige klantrelaties, zou de tijd moeten nemen om een sterk merk te ontwikkelen en te onderhouden.
Klanten onthouden het logo van het merk, de oprichters of iedereen waarmee ze het gevoel hebben een relatie te hebben opgebouwd. Stem je merk af op de behoeften van je klanten en je zult een merk bouwen dat klanten onthouden.
Het draait allemaal om het ontwikkelen van de plek die jouw merk inneemt in het hoofd van de klant en het hanteren van een consistent systeem voor hoe je met die klant omgaat.
Naast branding is er een belangrijk verkoopsaspect aan het online opbouwen van je vertrouwde merk. Door de jaren heen is gebleken dat persoonlijke interacties van het merk met klanten een van de meest invloedrijke factoren zijn voor B2B-groei.
Je salesmedewerkers hebben ook een grote invloed op hoe klanten marktdifferentiatie en waardeproposities voor hun bedrijven zien. Een vertrouwd merk opbouwen gaat niet vanzelf of van de ene op de andere dag, je moet je merk versterken gedurende weken, maanden en soms zelfs jaren.
Dit kun je bereiken door e-mail follow-up, persoonlijke ontmoetingen en doorlopende marketing op social media gericht op je ideale klanten.
Een van de beslissingen die een ondernemer moet nemen, is of je een team moet inhuren of freelancers moet inschakelen voor je marketing en social media.
Je wilt de naamsbekendheid van je merk vergroten, maar ben je bereid tijd en moeite te steken in het vinden van de juiste mensen om dit te realiseren? Mixbloom schreef een artikel over de fouten die je moet vermijden bij het uitbesteden van je social media. Dit is een handige gids als je van plan bent iemand anders online vertrouwde relaties met potentiële klanten te laten opbouwen.
Sales- en digitale marketingbureaus kunnen belangrijke B2B-merkboodschappen verspreiden via het internet en je salesteam leren hoe ze effectief concurrentievoordelen en waardeproposities aan je klanten communiceren.
Om een vertrouwd B2B-merk te bouwen, moet je deze eenvoudige vraag beantwoorden: “Waarom zouden klanten voor jou kiezen?”
In de wereld van vandaag is je merk je identiteit. Een sterk merk moet klanten vermaken, informeren en inspireren. Een geweldig merk vertegenwoordigt meer dan een product; het belichaamt de kernwaarden van een bedrijf. Dit zorgt voor een emotionele connectie tussen je klanten en je merk.
Hier zijn enkele tips om rekening mee te houden bij het bouwen van een merk:
Over deze vragen nadenken kan je helpen inzicht te krijgen in de sterke en zwakke punten van je merk. Het is heel goed mogelijk om een geweldig product te hebben, maar je identiteit niet zoals bedoeld over te brengen. Daarom is het verstandig om testen uit te voeren, bijvoorbeeld op het gebied van productontwerp of bruikbaarheid, om te zien of wat je hebt opgebouwd goed overkomt bij het publiek.
B2B draait om het opbouwen van zakelijke relaties. Elke toegepaste tactiek, of het nu CRM-marketing of social media is, heeft als ultiem doel het opbouwen van een langdurig zakelijk partnerschap. De benodigde vaardigheden zijn gebaseerd op uitstekende interpersoonlijke vaardigheden en een salesgerichte filosofie; elke actie moet bijdragen aan de sales funnel .
Bedenk hoe je met je klanten en leads gaat communiceren en wees er voor hen wanneer ze je het meest nodig hebben. Het is over het algemeen aan te raden om een live chat te gebruiken om veelgestelde vragen van mensen te beantwoorden wanneer ze contact zoeken met je bedrijf.
Verbeter de klantenservice met klantrelatiebeheer-tools. Met de juiste tools kun je relaties en je merk verder uitbouwen via automatisering en systemen.
Een CRM (Customer Relationship Management) systeem draait volledig om het verbeteren van contacten met bestaande en toekomstige klanten. Het beslaat alles: van een verkoopkantoor dat telefoontjes beantwoordt van potentiële klanten, tot het plannen van verkoopafspraken en doorgaan naar klantenservice en technische ondersteuning na een verkoop.
Er zijn ook veel andere tools die je kunt gebruiken om met je klanten te communiceren, zoals:
Als groeiend B2B-merk wil je altijd klaarstaan voor vragen, zorgen en zelfs klachten van je klant. Als je klant een klacht heeft of iets gerepareerd moet worden, wil hij of zij eenvoudig toegang tot je klantenservice.
We raden aan een artikel te lezen over hoe je actief klachten van klanten opspoort en je merk monitort, zodat je als bedrijf voorbereid bent en eventuele problemen direct kunt oplossen.
Je merk is een van de waardevolste bezittingen van je bedrijf.
De B2B-merkstrategie is een langetermijnplan dat beschrijft wie je bent als bedrijf, waar je merk voor staat in de markt, wat je doet, wie je bedient, waar je naartoe wilt in de toekomst en — het allerbelangrijkst — hoe je daar komt.
Een ander woord voor deze duidelijkheid is visie. Waarom is dit belangrijk? Omdat merken die doordacht worden beheerd het vermogen hebben om het concurrentievoordeel van een bedrijf te versterken en enorme financiële opbrengsten kunnen opleveren.
Bij het opstellen van je merkstrategie wil je ook rekening houden met je Net Promoter of Net Promoter Score (NPS), een managementtool waarmee je de loyaliteit van je klantenrelaties kunt meten. Het is een alternatief voor traditioneel klanttevredenheidsonderzoek en blijkt samen te hangen met omzetgroei.
Onlangs hebben we een artikel geschreven over NPS en hoe effectief het is voor klantensucces. Zorg dat je NPS gebruikt om sterkere relaties met je klanten te blijven bouwen.
Gebruik deze korte stappengids om je merkstrategie te plannen:
Stap #4 – Blijf opvolgen bij je prospects tot ze klaar zijn om te kopen (gebruik bijvoorbeeld een tool als Albacross om geïnteresseerde leads te identificeren en blijf contact onderhouden en opvolgen).
Elke dag strijden merken om marktaandeel, de aandacht van hun prospects en om verkoop. De markt is verzadigd met bedrijven die exact dezelfde of soortgelijke producten aanbieden als hun concurrenten – en alleen de sterksten overleven en bloeien.
Uit recent onderzoek van Gallup blijkt dat het proces van het vormen van emotionele connecties niet begint wanneer consumenten het merk uitproberen. Emotionele connecties ontstaan bij elk contactmoment met het merk voorafgaand aan de proefperiode .
Een boeiend merkverhaal geeft je publiek een manier om met je te verbinden, van mens tot mens, en om je bedrijf te zien als wat het is: een levend, ademend geheel, gerund door echte mensen met echte waarde.
Relaties opbouwen kost tijd, maar ze op de lange termijn laten groeien en onderhouden vraagt doorzettingsvermogen, energie en doelgerichtheid.
B2B-branding verandert. Sterke en krachtige sales- en marketingstrategieën worden aangevuld met doel en betekenis door next-generation merkstrategieën.
Een succesvol merk creëren—én behouden—is niet makkelijk. Het vereist consistente, doordachte strategische planning en uitvoering, en voortdurende alertheid om het merk fris en relevant te houden.
Een merk is kostbaar. Hoe groot of klein ook, het is de essentie van een bedrijf—en het verdient zorg. Het moet worden gekoesterd, gevoed en verzorgd als het levende, dynamische geheel dat het is. Maar in de dagelijkse gang van zaken van een bedrijf kan “het merk” makkelijk op de achtergrond raken.
Bij veel bedrijven is dit de constante situatie:
Zelfs degenen die de kennis en het inzicht hebben om voor het merk te zorgen, worden vaak gedwongen zich te richten op het hier en nu. Maar om te kunnen groeien en bloeien, moet iemand bewust het heft in handen nemen.
Wij geloven dat het hebben van het juiste team rondom je merk zal helpen om geweldige relaties op te bouwen, wat uiteindelijk de verkoop zal verhogen. Ben je een ondernemer en lees je dit artikel, zet dan je team op de eerste plaats en gebruik deze gids om teamdoelen te stellen en ervoor te zorgen dat je team de bedrijfsstrategie begrijpt voor de toekomst.
Het opbouwen van een vertrouwd B2B-merk onderscheidt je van concurrenten, bevordert langdurige klantrelaties, bouwt geloofwaardigheid op en stimuleert klantloyaliteit, wat leidt tot meer zakelijk succes.
Belangrijke elementen zijn een geweldig product, effectieve communicatie, het gebruik van klantrelatie tools, consistente storytelling en focus op respect en loyaliteit.
Gebruik live chat, CRM-systemen, social media en responsieve klantenservice om ervoor te zorgen dat klanten zich gehoord en ondersteund voelen gedurende hun hele traject.
Een sterk B2B-merk zorgt voor klantherkenning, concurrentievoordeel, eenvoudigere productlanceringen, meer geloofwaardigheid en verhoogde klantloyaliteit.
Verwerk je merkverhaal in je communicatie, wees authentiek, stimuleer vertrouwen en geduld, en betrek klanten via consistente en betekenisvolle interacties.
Dave Schneider is de oprichter van LessChurn, een app om klantverloop te verminderen. In 2012 zegde hij zijn baan op om de wereld rond te reizen, en hij heeft inmiddels meer dan 65 landen bezocht. In zijn vrije tijd schrijft hij over SaaS en ondernemen op DaveSchneider.me.
Ontdek de kracht van Post Affiliate Pro met een live demo! Leer hoe onze gebruiksvriendelijke software jouw bedrijf kan verbeteren, en affiliate programma’s eenvoudig kan creëren en beheren.
Als jouw bedrijf zich richt op B2B-verkoop, is er één strategie die je waarschijnlijk over het hoofd hebt gezien: affiliate marketing. Leer meer over hoe je B2B...
Bouw een solide, loyale klantenbasis op door deze 12 effectieve klantbehoudstrategieën toe te passen in je marketinginspanningen.
Ontdek effectieve merkontwikkelingsstrategieën om een sterke merkpositie op te bouwen en je weg naar succes te vinden in een concurrerende zakelijke omgeving.