–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

How to make money with affiliate
  • Academie
  • Geld verdienen met affiliate marketing

Geld verdienen met affiliate marketing

Op zoek naar een slimme manier om online geld te verdienen? Affiliate marketing is misschien het antwoord dat u zoekt. Zelfs als u nog maar een nieuweling bent, kunt u uw carrière in de marketingindustrie beginnen en een breed scala aan producten promoten. Het enige wat u nodig hebt is een idee, de bereidheid om wat moeite te doen en een beetje creativiteit als het gaat om het benaderen van uw doelgroep. Na een tijdje kan het zelfs meer zijn dan een side-gig; het kan uw fulltime beroep worden, waarmee u regelmatig geld kunt verdienen.

Maar voordat u begint, zijn er een paar dingen die u moet weten. Deze dingen kunnen essentieel zijn, zodat u uw tijd en energie niet verspilt aan dingen die niet precies werken. In deze gids vertellen we u alles wat u moet weten over het opzetten van uw affiliate-marketingkanaal en geven we u tips over hoe u bijna meteen geld kunt gaan verdienen met uw partnerinspanningen.

Verdien passief inkomen met affiliate marketing

Is affiliate marketing eigenlijk winstgevend?

Laten we beginnen met het beantwoorden van de eerste vraag die u misschien al in gedachten heeft. Is het tegenwoordig wel de moeite waard om met affiliate marketing te beginnen, nu iedereen ermee bezig is?

Heel zeker! Of u nu overweegt om een bedrijfseigenaar te worden en wat praktijkervaring wilt opdoen voordat u grotere uitdagingen aangaat of op zoek bent naar manieren om geld te verdienen door te doen waar u van houdt, affiliate marketing is een van de beste opties die er zijn. U hebt niet veel ervaring of een aanzienlijk budget nodig om te beginnen. Eigenlijk kunt u vrijwel gratis beginnen. Omdat er zoveel niches en programma’s zijn om mee te doen, is er zeker één die bij uw hobby’s en interesses past. U doet eigenlijk wat u leuk vindt en verdient er geld mee. Geen slecht vooruitzicht, toch?

Hoeveel geld verdient de gemiddelde partnermarketeer?

Maar nu is hier de tweede en meest gestelde vraag; hoeveel kunt u verdienen als partner? Dat is helaas een vrij lastige vraag om te beantwoorden. Hoewel deelname aan een affiliate marketingprogramma een van de meest winstgevende manieren kan zijn om geld te verdienen met uw sociale media-, blog- of videokanaalverkeer, hangt alles af van de hoeveelheid werk die u erin steekt.

Affiliate marketing is 100% prestatiegericht: hoe meer klanten u overtuigt om een specifieke actie te ondernemen (zoals het kopen van een app-abonnement of het aanmelden voor een nieuwsbrief), hoe meer u kunt verdienen in de vorm van commissie, die ofwel een vast bedrag kan zijn, een tarief of een percentage van de omzet. Hoe hoog de commissie zal zijn, verschilt van bedrijf tot bedrijf en van niche tot niche. Voor een digitaal product is de commissie tussen de 40% – 70%, terwijl voor een fysiek product zoals gezondheidssupplementen de commissie meestal veel lager is, ongeveer 5-15%.

Om dit in een praktisch voorbeeld te plaatsen: als u een product promoot ter waarde van €100 en de eigenaar van het partnerprogramma biedt een commissie van 50%, dan verdient u €50 voor elke nieuwe bezoeker die een aankoop doet bij de programma-eigenaar.

En hoewel u elke keer dat een conversie plaatsvindt, wordt betaald, wordt deze niet meteen weergegeven op uw bank- of PayPal-rekening. Afhankelijk van de algemene voorwaarden van het bedrijf, ontvangt u het geld dat u hebt verdiend één keer per week, één keer per maand, of is er een mogelijkheid dat er geld naar uw account wordt overgemaakt zodra u een ingestelde limiet bereikt (zoals €100 verdiend).

Hoe lang duurt het om de eerste verkoop te krijgen?

Helaas is dat een vraag die net zo moeilijk te beantwoorden is als de vorige vraag over hoeveel u kunt verdienen. Als u een gevestigde website of blog hebt die al een tijdje bestaat en u hebt een stabiel publiek, dan zal het niet lang duren voordat uw eerste geld binnenstroomt.

Als u echter helemaal opnieuw begint, moet u zich eerst concentreren op het opbouwen van een publiek en het genereren van verkeer naar uw blog of videokanaal, en pas dan kunt u geld verdienen met het promoten van producten op uw website. Aangezien deze fase een tijdje kan duren, moet u geduld hebben en uw lezers- of volgersbestand blijven uitbreiden.

Voordelen van geld verdienen met affiliate marketing

Misschien leest u dit en vraagt u uzelf af: “Waarom is affiliate marketing tegenwoordig zo populair?” Simpelweg omdat u hiermee de producten of diensten kunt promoten waar u van houdt en die u met anderen wilt delen, terwijl u iets extra’s verdient met uw aanbevelingen. En dat is slechts een van de verschillende voordelen van affiliate marketingprogramma’s. Laten we eens kijken naar enkele anderen.

1. U kunt vanuit huis werken – of waar u maar wilt.

Het begin van de pandemie heeft veel mensen ertoe aangezet om op zoek te gaan naar een “remote-vriendelijke” manier om extra geld te verdienen, en affiliate marketing werkt als een trein. Het enige dat u nodig heeft om met affiliate marketing te beginnen, is een computer en internet. Zolang u in het bezit bent van beide zaken, kunt u in theorie werken waar u maar wilt, of het nu uw huis is of het stadspark. Als u om verschillende redenen thuis moet blijven of meer vrijheid wilt in hoe u uw tijd doorbrengt, dan is affiliate marketing misschien een optie voor u.

In werkelijkheid werkt u hoeveel u wilt en wanneer u wilt, zonder bazen. Er zijn de eigenaren van het partnerprogramma die met u samenwerken, maar in feite is het enige dat voor hen van belang is, of u de deadlines en doelen van het partnerprogramma haalt.

2. Het is handig

Waarom werken de meesten van ons graag op afstand? Omdat het ongelooflijk handig is. Zoals we hierboven vermeldden, kunt u kiezen waar en wanneer u werkt en uw hele week plannen zoals u dat wilt. Voor onverwachte of verontrustende situaties is werken op afstand gewoon geweldig. Laten we zeggen dat op een dag uw auto kapot gaat en u naar uw kantoor moet. Afhankelijk van de afgelegen ligging van uw huis, kan deze situatie onnodige minuten of uren aan uw reis toevoegen. Daarbij komt nog dat het onvoorspelbare karakter van het verkeer en de golvende kwaliteit van het openbaar vervoer en werken op afstand echt de enige oplossing is.

Vanwege de aard van werken op afstand, hoeft u zich geen zorgen te maken over het bovenstaande scenario (uw auto start niet) of andere buitenissige gebeurtenissen. Zolang als u een internetverbinding en een apparaat hebt om op te werken, bent u helemaal klaar. Wilt u vroeg aan de slag met uw affiliate website, zodat u ‘s avonds met uw vrienden op pad kunt? Geen probleem. Hebt u een drukke dag met andere dingen, dus werkt u liever in de avond of nacht? Dat is ook prima – u kunt uw dag precies plannen zoals het u of uw gezin past.

3. U hoeft nergens heen te gaan of geld uit te geven om te beginnen

Dus wat hebt u nodig om affiliate te worden? Een marketingdiploma? Een college voltooide cursus voor partners? Veel technische knowhow? Een budget voor een volwaardige, professionele website en set aan marketingtools? Eigenlijk geen van deze. Als u meer wilt weten over de ins en outs van affiliate marketing, kunt u op het internet tal van cursussen en affiliate marketinggroepen vinden, waar meer ervaren marketeers graag uw vragen beantwoorden. En heel vaak zijn deze cursussen en groepen helemaal gratis!

Het is ook gunstig dat u geen website-ontwerper hoeft te betalen om uw nieuwe blog te maken – u kunt gewoon een van de vele gratis websitebouwers gebruiken die online beschikbaar zijn. Hetzelfde geldt voor de tools die u gaat gebruiken voor uw marketinginspanningen; u kunt uw eigen gereedschapstack maken uit de honderden gratis of verwaarloosbare tools die u online kunt vinden.

Het is nog makkelijker als u al een actieve blog, YouTube-kanaal of sociale media-account hebt – u kunt ze gebruiken om producten of services van relevante partnerprogramma’s te promoten zonder enige extra creatieve inspanning.

4. Ervaring is niet nodig

Natuurlijk zeggen we niet dat u niet uw eigen onderzoek hoeft te doen naar de sector en niche van uw keuze, of dat u zich geen zorgen hoeft te maken over technische aspecten, zoals het volgen en meten van uw aangesloten statistieken . Er zijn veel dingen die u moet leren over affiliate marketing als u wilt dat u eigen kanaal een succes wordt, maar u bent niet de enige. U bent hier niet het wiel opnieuw aan het uitvinden; alles staat al online. Veel belangrijker dan marketing- of bedrijfservaring is of u genoeg motivatie en geduld hebt om door te gaan, ook als u niet meteen resultaat ziet.

Natuurlijk kan het volgen van een goede partnercursus of het leren gebruiken van de professionele tools u helpen om te gaan met de verschillende potentiële problemen of uitdagingen die je onderweg kunt tegenkomen, maar dit soort vereiste ervaring is niet nodig om te beginnen.

Waar moet u op letten bij het opzetten van een affiliate marketingstrategie?

Opstellen van een affiliate marketingstrategie

Hoewel affiliate marketing relatief eenvoudig is in te stellen, zelfs voor nieuwelingen en, zoals eerder vermeld, bijna volledig gratis kan worden gedaan, betekent dit niet dat het gemakkelijk is. Als u echt succesvol wilt zijn als affiliate in deze hyperconcurrerende industrie, dan moet u een paar strategieën hebben om ervoor te zorgen dat u de juiste mensen bereikt en dat u er alles aan doet om ze te overtuigen om het te proberen. het gepromote product uit.

Dat betekent dat als u in het eerste affiliate marketingnetwerk springt dat u ziet, zonder enige voorbereiding of plan, u waarschijnlijk erg teleurgesteld zult zijn over het resultaat. Dus laten we ons nu concentreren op de dingen die u moet doen om uw kansen te vergroten om het te “spijkeren” met uw contentmarketing en outreach.

Hoe kiest u een winstgevende niche voor affiliate marketing?

Ontdek waar u goed in bent

Allereerst, om de beste niche voor uw nieuwe affiliate-bedrijf te kiezen, moet u zich bewust zijn van waar u goed in bent en wat u denkt dat u effectief met andere mensen kunt delen. Op die manier kunt u de enorme lijst met sectoren en niches verfijnen tot degene waar u veel over weet, en een partnerkanaal kiezen waar u zich het meest op uw gemak voelt.

De gemakkelijkste en meest effectieve methode hier zou zijn om uzelf af te vragen waar u goed in bent, wat u aan andere mensen wilt laten zien en hoe u uw talenten kunt gebruiken om geld te verdienen. Is er een bepaald onderwerp waar u zoveel over weet, dat u er gemakkelijk over kunt schrijven of praten? Zo ja, dan is dit een uitstekend startpunt.

Als u echter moeite hebt met het opschrijven van uw sterke punten (zoals mensen vaak doen. Over uzelf praten is moeilijk!) dan kan het heel nuttig zijn om er een vriend of familielid naar te vragen. Ze kunnen dingen over u benadrukken op een manier die u zelf kent.

Kies de sector, het product of de services die u wilt promoten

Als u eenmaal een duidelijker idee hebt van welke niche u wilt aansluiten, is het tijd om wat dieper in uw keuze te kijken en te zoeken naar een product of dienst die u wilt promoten. Het eerste dat u moet controleren, is hoe groot en lucratief de niche is. Zit het vol met bloggers en influencers, of gebeurt er in deze ruimte nauwelijks iets? Als het een populaire niche is, zou het voor u veel gemakkelijker zijn om een product of dienst te vinden om te promoten. U moet zich er echter van bewust zijn dat deze niches ook veel partners hebben die vechten om de aandacht van de consument, dus het kan voor u moeilijk zijn om commissie te verdienen.

In kleinere niches zal het echter veel gemakkelijker voor u zijn om u te onderscheiden van de rest, maar het kan zijn dat u moeite hebt om eerst een goed netwerk te vinden om u bij aan te sluiten, en dan genoeg mensen te bereiken om alles de moeite waard te maken. Dus voordat u een niche kiest om lid te worden, moet u ervoor zorgen dat u er gedegen onderzoek naar hebt gedaan.

Wat ook ontzettend belangrijk is, is dat u alle ins en outs test van alle producten of diensten die je wilt promoten. Dit zal u zowel helpen bij het maken van inhoud die is gericht op het product, omdat u precies weet hoe het werkt en welke gebreken het kan hebben, maar het zal u ook uit de problemen houden als het product of de dienst niet blijkt te zijn wat u verwachtte, of gewoon nep.

Word lid van partnernetwerken

Hebt u een niche gevonden waar u voelt dat u erbij kunt horen? Laten we ons nu concentreren op het vinden van een of meer producten of diensten die u op uw website gaat promoten. Nogmaals, onderzoek staat hier centraal. U moet op zoek gaan naar een product dat uw publiek misschien wil uitproberen en dat u gemakkelijk kunt integreren in uw reguliere berichten of video’s.

We werken niet gratis, dus het zou ideaal zijn als het programma een behoorlijke partnercommissie zou bieden, maar u zou geen programma moeten kiezen alleen omdat ze hoge tarieven bieden. Het zal veel gemakkelijker zijn om inhoud te creëren en verkopen te maken als een product overeenkomt met uw interesses. Dan kunt u met veel conversies en klikken een goede winst maken, zelfs als de commissie voor het product aan de lage kant is.

Vergelijk vereisten, commissiekosten voor partners en algemene regels voor deelname aan door u geselecteerde partnerprogramma’s

Elk partnerprogramma is compleet anders, dus u moet uw opties zorgvuldig overwegen en ze vergelijken voordat u er een kiest. Zoals we eerder hebben aangegeven, bieden verschillende bedrijven verschillende financiële pakketten aan. Verschillende bedrijven kunnen ook enkele beperkingen opleggen aan hoe u het product kunt promoten, welke advertenties u kunt gebruiken of hoe u de partnerlink moet gebruiken. U moet al deze dingen zorgvuldig noteren om uzelf later zorgen te besparen.

Begin met het maken van uw inhoud

Nu u helemaal klaar bent, hoeft u alleen nog maar te beginnen met het maken van de inhoud voor uw website. U hebt waarschijnlijk al vaak gehoord dat “contentmarketing koning is” en in affiliate marketing is dit meer waar dan waar dan ook. U hebt geweldige inhoud nodig om mensen te overtuigen om op uw partnerlinks te klikken, anders worden ze volledig genegeerd. Maar nu zijn internetgebruikers kieskeurig; tenzij uw artikel of video degene is die hun aandacht trekt, wordt het alleen bedolven onder verschillende andere vergelijkbare artikelen.

Denk dus eerst aan uw doelgroep voordat u gaat zitten om uw nieuwe artikel te schrijven of een nieuwe video op te nemen. Waarom zou iemand over dit product willen lezen? Welke problemen kunnen ze hebben? Hoe kan dit product hen helpen deze problemen op te lossen? Wat kan uw publiek leren van dit artikel of deze video? Regel één van elke goede inhoud is dat uw publiek en wat zij nodig hebben op de eerste plaats komt – niet de verkoop. Als u zich kunt concentreren op de behoeften van uw volgers of lezers en hen kunt helpen een goede beslissing te nemen met uw inhoud, dan bent u al een stap voor op de partnerbedrijven die alleen schaamteloos verkopen aan hun publiek.

Hoe genereert u verkeer naar uw affiliate marketing inhoud?

U hebt tijd en moeite gestoken in het kiezen van de juiste niche, het creëren van uw partnerkanaal en het creëren van inhoud. Wat is het volgende? Nu moet u zich concentreren op hoe u verkeer naar uw aanbiedingen kunt leiden. Wat betekent dit? Als affiliate moet je ervoor zorgen dat mensen uw website vinden en op de links klikken. Wat het echter lastig kan maken, is dat er verschillende manieren zijn om verkeer naar uw website te krijgen; er zijn meerdere verkeersbronnen en er is geen onfeilbare methode om een stabiele stroom mensen te genereren die uw site bezoeken. Laten we dus nu nadenken over op welke verkeersbronnen u zich moet concentreren.

Om te beginnen moet u opnieuw nadenken over uw doelgroep. Hoe meer kennis u heeft over waar uw publiek rondhangt, hoe gemakkelijker het voor u zal zijn om hen te bereiken – en uw gelieerde producten te promoten.

Laten we eens kijken naar uw beschikbare opties:

  • Blogs: Het starten van een blog is een van de meest populaire opties voor zowel beginnende marketeers als ervaren marketeers. Ze zijn supergemakkelijk te starten en uit te voeren, en u kunt er veel organisch verkeer van krijgen. En het beste van alles is dat ze meestal helemaal gratis zijn! Het enige wat u nodig hebt is een onderwerp waar je uren over kunt praten en een website. Websites kunnen tegenwoordig eenvoudig worden gebouwd met behulp van gratis online tools, waardoor u tijd en geld bespaart bij het bereiken van een flitsend, geloofwaardig resultaat. Regelmatig bloggen kost echter wat tijd en het kan enkele maanden duren voordat u een stabiel publiek opbouwt.
  • YouTube – YouTube wordt regelmatig gebruikt door partnermarketeers. Het grootste voordeel is dat er oneindig veel manieren zijn waarop u het gepromote product in de schijnwerpers kunt zetten, u kunt een videoreview of een tutorial maken, het product vergelijken met andere soortgelijke producten of laten zien hoe u het voor een taak hebt gebruikt. Omdat mensen het product in actie en uw resultaten kunnen zien, is het gemakkelijker om hen te overtuigen om het uit te proberen. YouTube is echter erg streng als het gaat om het vrijgeven van partners. U moet alle geplaatste links duidelijk labelen en uw publiek van tevoren informeren dat u wordt betaald als iemand een product van uw links koopt. Als u deze richtlijnen niet volgt, loopt u het risico dat uw video wordt verwijderd wegens schending van de algemene voorwaarden.
  • Zoekmachines: SEO is echt een van de grootste gratis verkeersbronnen voor affiliate marketing. Als uw inhoud goed scoort in zoekmachines, zullen meer mensen deze vinden en mogelijk op de links klikken. Het kan echter een beetje lastig zijn om ervoor te zorgen dat SEO u de gewenste resultaten geeft, daarom hebben we later wat meer geschreven over het gebruik van SEO in uw voordeel.
  • Sociale media: Facebook, Twitter, Instagram en andere sociale-mediakanalen worden elke dag door veel marketeers gebruikt als gratis bron van verkeer voor hun partnermarketingcampagnes. U moet echter voorzichtig zijn bij het gebruik van sociale media-accounts voor partnerpromoties, aangezien Facebook en anderen geen vertraging oplopen bij het verbannen van accounts die als “spammers” worden beschouwd omdat ze te vaak te veel links plaatsen. Dus in plaats van berichten van uw privé-account toe te voegen, maakt u een aparte Facebook-pagina of -groep voor uw niche en plaatst u uw inhoud daar. Als u producten of diensten in sociale mediagroepen wilt promoten, controleer dan altijd of moderators dergelijke berichten zelfs toestaan!
  • Betaalde advertenties: als u het niet erg vindt om een beetje geld uit te geven om uw verkeer te stimuleren, kunt u ofwel Pay-per-click-advertenties gebruiken of gebruikmaken van advertenties op sociale media. Als voordeel kunnen betaalde advertenties u vrijwel meteen veel verkeer opleveren. Maar om ervoor te zorgen dat het verkeer niet verloren gaat, moet u precies afstemmen aan wie u de advertenties wilt laten zien. Anders zou u geld kunnen uitgeven aan advertenties zonder dat u daar conversies voor terugkrijgt.

U hoeft echter niet al die verkeersbronnen tegelijk te gebruiken. Het is verstandig om er 2 of 3 te kiezen waarmee u denkt uw publiek het gemakkelijkst te kunnen bereiken. Google Analytics kan u helpen erachter te komen waar het grootste deel van uw publiek vandaan komt en hoe waardevol het verkeer van elke bron is. Houd er echter rekening mee dat u niet alleen moet streven naar veel verkeer naar uw website. Als het verkeer niet wordt geconverteerd, kan het praktisch nutteloos zijn.

Hoe meldt u zich aan voor een partnerprogramma?

Vind bedrijven die partnermarketingprogramma's uitvoeren

Zodra u een partnerprogramma hebt gevonden met producten die u wilt promoten en dat overeenkomt met uw blog en/of sociale media-account, is het tijd om u aan te melden! Meestal is er een CTA-knop of link die leidt naar een bestemmingspagina waar u een aanmeldingsformulier voor een partner kunt invullen en na het invullen kunt wachten op een antwoord van de programma-eigenaar of -manager. Om uzelf later echter wat tijd en zenuwen te besparen, is het de moeite waard om eerst een paar dingen over het programma te controleren. Dan kunt u besluiten om u alleen aan te melden als je zeker weet dat het een gerenommeerd en betrouwbaar programma is. Dit is wat u moet weten:

Wat zijn de soorten partnerprogramma’s?

Op basis van welke promotiemethoden ze voornamelijk gebruiken, zijn er verschillende soorten partnerprogramma’s. Het is 100% de moeite waard om iets over elk programma te leren voordat u zich aanmeldt voor een programma om het programma te vinden dat het beste bij uw stijl past. En dat niet alleen, als u wilt voorkomen dat u te veel afwijzingen krijgt omdat uw belangrijkste promotiekanaal niet aansluit bij de behoeften van het bedrijf, kunt u veel tijd besparen door uit te zoeken welk type programma deze match mogelijk maakt. Dit zijn die soorten:

  • Sociale programma’s – De eigenaren van deze programma’s werken het liefst met mensen die actief en populair zijn op sociale media.
  • Zoeken – De eigenaren van deze programma’s vertrouwen op het verkeer van zoekmachines, en of het nu organisch of betaald is.
  • Inhoud – Het meest voorkomende type programma’s, ze gebruiken artikelen, video’s en andere soorten inhoud met ingevoegde partnerlinks.
  • Kortingsbon– Deze programma’s promoten zichzelf via kortingsbongerelateerde aanbiedingen.

Wat zijn de kwaliteiten van gerenommeerde partnerprogramma’s?

Dus zoals u ziet, hebt u veel opties als het gaat om het kiezen van het partnerprogramma voor u. Maar hoe komt u erachter of het programma waarvoor u solliciteert de tijd en moeite waard is? Simpelweg door de voorwaarden van het programma te lezen, de belangrijkste punten op te schrijven en vervolgens verschillende programma’s met elkaar te vergelijken. Dit is waar u op moet letten:

  • Affiliate commissietarief en alle “kleine lettertjes” annotaties, als die er zijn. Als er verschillende beperkingen, uitsluitingen en vage zinnen in de algemene voorwaarden staan, is het programma mogelijk niet betrouwbaar.
  • Alle vereisten om betaald te worden, inclusief hoe vaak u uw geld krijgt en welke betalingsmethoden beschikbaar zijn
  • Wat is het privacybeleid van het programma?
  • Hoe lang duurt uw partnercontract? En in welke gevallen het contract kan worden beëindigd.
  • De duur van uw partnercookie – deze is erg belangrijk, omdat het bijhoudt hoe lang het duurde voordat de gebruiker op uw link naar de aankoop klikte en of u voor de verkoop moet worden betaald of niet.
  • Biedt het bedrijf bonussen, beloningen of freebies voor partnerondernemingen als onderdeel van hun commissie? .
  • Geeft het bedrijf speciale aanbiedingen voor partnerondernemingen om in hun inhoud te gebruiken? -Zo ja, en hoe vaak?.
  • Is er iemand bij wie u terecht kunt met twijfels, vragen of problemen, bijvoorbeeld een toegewijde accountmanager? Hoe snel reageren ze?

Het is ook de moeite waard om te controleren of er recensies, getuigenissen of opmerkingen zijn over het programma waaraan u wilt deelnemen. Deze kunnen u van tevoren waarschuwen voor eventuele problemen die u in het programma tegenkomt. Wees echter gewaarschuwd; Als er bijna geen beoordelingen zijn, of de meeste ervan verdacht veel op elkaar lijken, moet u voorzichtig zijn. Het is helaas een gangbare praktijk voor sommige gewetenloze bedrijven om een “partnerprogramma” te starten, om een paar maanden later te verdwijnen, vaak met het zuurverdiende geld van de partner. Het is niet zo dat alle nieuwe programma’s oplichting zijn, maar het is altijd beter om waakzaam te zijn.

Aan de ene kant is het geweldig dat u zoveel partnerprogramma’s hebt om uit te kiezen. Het maakt niet uit welke sector, niche of hobby u hebt, u zou niet al te veel problemen moeten hebben met het vinden van een programma met het product dat u wilt uitproberen en vervolgens promoten. Maar aan de andere kant, hoe moet u een of twee programma’s kiezen uit honderden? Als u net begint in de partnerindustrie, dan is het misschien de beste keuze om te beginnen door lid te worden van de bekendste affiliate-programma’s en -netwerken en daar de kneepjes van het vak te leren.

Door “Ranking van partnerprogramma’s” of “Beste partnerprogramma’s” in een zoekmachine te typen, kunt u tal van ranglijsten van de meest populaire of best betalende partnerprogramma’s vinden. En daaronder ziet u zeer waarschijnlijk de volgende merken worden genoemd:

  • CJ Affiliate

  • Ebay Partner Network

  • ClickBank

  • Amazon Associates

  • WPengine

  • Coursera

  • NordVPN

  • SEMrush

  • Fivver

  • Cloudways

  • Sendinblue

  • BigCommerce

  • Shopify

  • Aweber

  • Clickfunnels

Natuurlijk zijn er veel, veel meer partnernetwerken dan alleen degene die we hebben vermeld. Die netwerken en programma’s zijn gewoon degenen die al hebben bewezen succesvol te zijn, en u kunt erop vertrouwen dat ze niet in de mist verdwijnen als het gaat om het betalen van hun partnerondernemingen.

Hoe u uw partnerproducten promoot

Als partnermarketeer is het uw belangrijkste taak om mensen naar de bestemmingspagina van het bedrijf te leiden of te winkelen via uw gelieerde link. Om specifieker te zijn, u verdient geld door uw websitebezoekers te overtuigen om op de link in uw inhoud te klikken en een aankoop te doen voordat de cookie (een tracker die in de browser van uw bezoeker wordt geplaatst zodra de consument op de link klikt) verloopt. Dat betekent dat uw partnerlink absoluut onmisbaar is als het gaat om het genereren van partnerverkopen – dus u moet deze zo effectief mogelijk gebruiken. Maar hoe?

Hier zijn enkele belangrijke tips:
  • Het belangrijkste is dat u uw partnerlinks altijd duidelijk als zodanig markeert. Een beleefde en op veel plaatsen verplichte praktijk is om een disclaimer voor partners boven aan uw website te plaatsen, waarmee u uw websitebezoekers informeert dat u promotionele links op uw website gebruikt en dat u een commissie verdient voor alle aankopen die via klikken worden gedaan.
  • Zorg ervoor dat de links relevant zijn voor de ideeën in het bericht en dat u hebt uitgelegd hoe uw lezers baat zouden hebben bij het gebruik van een product of dienst voordat u ze vraagt op de link te klikken.
  • Probeer niet te overdrijven met het aantal links in de post. Als er te veel links in één artikel of bericht staan, of als ze niet echt relevant zijn, kunnen uw lezers denken dat u alleen op een verkoop aandringt. Bovendien houdt Google met behulp van bots in de gaten hoeveel links er op een website zichtbaar zijn. Als het algoritme van mening is dat te veel van hen spamachtig lijken, kan de positie van uw website in zoekmachines dalen.
  • Promoot u meerdere producten in één bericht? Het zou handig zijn voor uw lezers als u al uw gelieerde links in één blok aan het einde van het bericht plaatst.
  • Ten slotte moet u altijd URL-verkorters gebruiken. Affiliate links zijn vrij lang en onzinnig en kunnen bezoekers van uw website afschrikken. Door de URL in te korten, ziet u de links er schoner en visueel aantrekkelijker uit.

#1 Links achter CTA’s
Links achter CAT's

Soms, om de hele ervaring gebruiksvriendelijker te maken, maskeren affiliate marketeers hun affiliate links, bijvoorbeeld met knoppen. Dat is de strategie van This Is Why I’m Broke die, in plaats van lange links naar hun partneraanbod te delen (in dit geval op Amazon) of in plaats van deze links zelfs maar in te korten, ze gewoon onder oranje knoppen verbergt en zegt: “Check it out ”.

#2 Systeemeigen verkorte links

Veel programma’s (en we geven hieronder een voorbeeld, Amazon) geven hun filialen een officiële linkverkorter die ze zouden moeten gebruiken. Op die manier zijn de lange, gecompliceerde en begrijpelijke Amazon-affiliate links veel korter, maar de lezer kan nog steeds duidelijk zien dat de link van Amazon komt. Meestal is er een optie in uw aangesloten dashboard waar u snel alle links die u wilt gebruiken, kunt inkorten, zodat u geen andere dienst voor het inkorten van links hoeft te gebruiken.

Voorbeeld: https://amzn.to/30jvRlI

#3 Links afgekort met URL-verkorters

Als het programma waar je lid van bent geen systeemeigen link shortener heeft, dan moet u vertrouwen op andere link shorteners zoals Bit.ly, Google URL Shortener, TinyUrl, Snip.ly of anderen. Voor het grootste deel hoeft u alleen uw aangesloten link in het opgegeven gebied te plakken en de provider doet de rest en zet deze om in een verkorte link. Daarna is de link klaar voor gebruik. Dit is bijvoorbeeld hoe een link die is ingekort met Bit.ly eruit ziet:

Voorbeeld: bit.ly/839372094

#4 Links ingekort met uw aangepaste URL-verkorter

Als u partnerlinks niet alleen wilt gebruiken om klikken en verkopen te verdienen, maar ook om naamsbekendheid op te bouwen, dan is een aangepaste URL misschien de tool die u nodig hebt om het woord te verspreiden. In plaats van de naam van de dienst die u gebruikt om de link in te korten, kunt u de naam van uw merk vooraan de link plaatsen, zodat deze er ongeveer zo uitziet:

Voorbeeld: yourbrand.co/short

#5 Lange links

We weten allemaal hoe een standaardkoppeling eruitziet. Het is best lang toch? Als u het in sms-berichten wilt plaatsen of bijvoorbeeld Tweets wilt, dan kunnen de links het grootste deel van je toegestane berichttekens in beslag nemen. Om nog maar te zwijgen, er staat niet precies waar de link naartoe leidt, behalve dat de pagina van Amazon is, dus uw lezers of volgers kunnen aarzelen om erop te klikken.

Voorbeeld: https://www.amazon.com/dp/B08YH144XD/?tag=097-20&ascsubtag=v7_1_3_2q15_5ljk_0_x01_-srt5-

Wat is conversieratio-optimalisatie en hoe kan het partnermarketeers helpen?

Conversieratio-optimalisatie voor partnermarketeers

Het promoten van gelieerde producten klinkt in theorie eenvoudig – creëer nuttige inhoud voor uw publiek en voeg gelieerde links toe. Uw lezers klikken op de links, kopen de aanbevolen producten en u verdient een commissie. Maar in de praktijk? Het is vaak niet zo eenvoudig om die klikken te krijgen. Of misschien lezen mensen uw artikelen en klikken ze op de links, maar er zijn geen verkopen. Hoe dan ook, als u geen geld verdient met uw harde werk. Wat nu?

Gelukkig zijn er een aantal trucs die u kunt gebruiken om uw conversieratio te verhogen. Deze trucs worden “Conversieratio-optimalisatie” genoemd of, in minder technische termen, het opsporen en oplossen van de problemen die uw lezers of volgers kunnen hebben waardoor ze niet op de links of CTA-knoppen kunnen klikken. Als u wilt dat uw partnerbedrijf floreert, is het een van de belangrijkste vaardigheden die u moet leren om te leren hoe u obstakels op de weg naar conversie van uw volgers kunt opsporen en hoe u uw strategie kunt aanpassen. Hogere conversiepercentages betekenen meer verkopen voor uw productpartners en dus hogere inkomsten voor u. Dus wat kan u doen?

Test pop-ups voor afsluiten

Pop-ups met exit-intentie zijn niet zoals de gewone, irritante pop-ups die uit het niets springen. Dit type pop-up wordt alleen weergegeven wanneer uw bezoekers op het punt staan de pagina te verlaten, bijvoorbeeld als ze de muis naar de rechterhoek over de X-knop bewegen. Als u deze pop-ups spaarzaam gebruikt en met relevante informatie voor elke bezoeker, kunnen ze de prestaties van uw website in een mum van tijd verbeteren. Als ze te vaak verschijnen of algemene berichten bevatten, zullen de bezoekers ze behandelen als elke andere pop-up – ze sluiten en vertrekken.

Controleer de prestaties van uw website.

We moeten allemaal herinneringen hebben aan de eerste websites, toch? Hoe lang we ook zaten te wachten om te zien wat er op de pagina stond, we wachtten altijd geduldig tot ze waren geladen. Nou, dat is niet langer het geval. Flitsende, in het oog springende websites kunnen voor de bezoekers vervelender zijn dan indruk op ze maken, omdat het aanzienlijk langer kan duren om ze te laden. En als een website langer dan een paar seconden laadt, is de kans groot dat uw websitebezoeker gewoon op de knop “afsluiten” klikt en zonder achterom te kijken weer vertrekt.

Als u denkt dat dit uw probleem is, is het de moeite waard om eerst uw website te controleren via een van de vele beschikbare snelheidscontroles voor websites. In het ideale geval wilt u dat uw website binnen drie seconden wordt geladen, of twee seconden als het een ecommercesite is. Als het langer duurt dan dat, dan hebt u wat werk te doen.

Kijk om te beginnen eens naar het ontwerp van uw website. Hebt u alle afbeeldingen, video’s en plug-ins nodig die er zijn? Door sommige ervan te verminderen en de rest te optimaliseren, zou u een enorme boost in de snelheid van uw website kunnen zien. Hulpprogramma’s voor snelheidscontrole (als u besluit ze te gebruiken) zouden u ook enkele hints moeten geven over waar het probleem zou kunnen liggen.

Doe een A/B-test

Een van de handigste en meest effectieve methodes als het gaat om het verhogen van het aantal conversies op uw website is het doen van een A/B-test. “Wat is dat?” U vraagt. Het is een test waarbij twee of meer varianten van een bepaalde pagina willekeurig aan gebruikers worden getoond en op basis van hun reactie kunt u erachter komen welke versie u de resultaten geeft die u zou verwachten. De verschillen tussen de twee hoeven niet groot te zijn; het kan gewoon de bewoording van uw CTA-knop, de kleur of de achtergrond van de bestemmingspagina veranderen. Veel A/B-testtools hebben een visuele editor die het maken van wijzigingen en het uitvoeren van tests eenvoudiger maakt.

Gebruik voor emailmarketing leadmagneten

U hebt zeker pop-ups gezien met gratis eboeken, kortingen voor eerste aankoop of toegang tot webinars in ruil voor aanmelding voor de emailnieuwsbrief van het bedrijf, toch? Nu onze emailinbox tot de nok toe gevuld is met wat helaas spam blijkt te zijn, staan mensen er niet bepaald op te wachten om hun emailadres te delen met iemand die erom vraagt. Ze willen er iets voor terug – en dat is de taak van een leadmagneet.

Een leadmagneet kan alles zijn wat uw publiek maar wenst; we noemden hierboven een paar voorbeelden; een ebook, een pdf-gids, webinar-uitnodiging, kortingsbon of verlengde proefcode. Uw opties zijn hier vrijwel eindeloos – zorg er gewoon voor dat het iets is dat gerelateerd is aan uw bedrijf en iets dat uw publiek misschien waardevol vindt.

Communiceer regelmatig met uw lezers of volgers

Het is vrijwel onmogelijk voor u om zinvol verkeer naar uw partnerkanaal te leiden en meer omzet te genereren als u niet hard werkt aan het opbouwen van een relatie met uw publiek. Als partner zijn uw ‘zakelijke doelen’ niet alleen om te verkopen. Ze moeten zich ook richten op het winnen van het vertrouwen van uw publiek, zodat ze in uw aanbevelingen geloven en uw inhoud met anderen willen delen. Het creëren van de inhoud waarvan u denkt dat deze waardevol en nuttig voor hen zal zijn, is één ding, maar u moet ook regelmatig met hen communiceren.

Denk na over manieren waarop u uw volgers kunt betrekken via uw inhoud; vraag hen welk onderwerp u de volgende keer moet kiezen. Of misschien welk product of welke productgroepen u de volgende keer moet beoordelen. Misschien hebben ze zelfs ideeën of suggesties over wat u op uw website zou moeten verbeteren.

Nog beter is als u een aantal van uw volgers beloont voor hun inzicht of wedstrijden organiseert. Een voorbeeld hiervan kan een fotowedstrijd zijn met bedrijfsswagen als beloning.

Analyseer uw concurrenten

De laatste tip die we u geven is om uw rivalen in de gaten te houden, want u kunt veel over hen te weten komen, en misschien zelfs over uzelf, door hun partnerstrategie te analyseren. Welk type inhoud gebruiken ze het vaakst? Hoe voegen ze hun partnerlinks toe? Hoeveel mensen liken en reageren op hun website?

Door regelmatig te kijken hoe andere affiliate marketeers uit de niche die u target, het doen, kunt u niet alleen wat nieuwe ideeën opdoen voor uw eigen website, maar kunt u ook leren waar uw strategie misschien nog wat opgepoetst moet worden, of wat u aan het doen bent beter zijn dan zij en hoe u het in uw voordeel kunt gebruiken.

Te vermijden fouten bij affiliate marketing

Te vermijden fouten bij affiliate marketing

Als u een beetje onderzoek hebt gedaan naar affiliate marketing (en echt, door dit artikel te lezen hebt u dat al!) dan hebt u misschien een gruwelijke statistiek gezien, namelijk hoeveel affiliate marketeers falen en stoppen. Een groot aantal van die mensen zijn degenen die simpelweg de hoeveelheid werk hebben onderschat die u als affiliate marketeer moet doen of ermee begonnen zijn in de hoop dat het een oplossing is om snel rijk te worden.

Maar er zijn ook mensen die geen resultaat hebben gezien van hun harde werk omdat ze een of meer fouten hebben gemaakt bij het maken van hun inhoud of bij het zoeken naar programma’s om mee te doen. Wilt u weten wat die fouten zijn? We hebben het voor u – hier zijn enkele veel voorkomende fouten die partnermarketeers maken die in de weg staan ​​om verkopen te krijgen.

Geen call-to-action gebruiken

Als u een aantal links hebt verborgen in een lange tekst of post, zullen uw lezers of volgers ze misschien niet opmerken. Of ze kunnen tegen zichzelf zeggen dat ze er later op terug zullen komen, alleen om te vergeten.

De link in een andere kleur plaatsen dan de rest helpt misschien een beetje, maar wat u hier echt nodig hebt, is een duidelijke call-to-action-knop. Zonder dit kan uw lezer of bezoeker zich afvragen wat ze vervolgens moeten doen, en de volgende actie is misschien niet degene die u wilde. Het doel van een CTA-knop is om de lezer te vertellen wat ze moeten doen als ze geïnteresseerd zijn in het aanbod dat op uw website wordt vermeld en wat ze kunnen winnen door op de knop te klikken.

Uw bloginhoud te commercieel maken

Uw doel is natuurlijk om verkopen te genereren en een commissie te verdienen. Maar als de inhoud die u deelt meer klinkt als een verkoop pushen dan uw lezers te helpen een probleem op te lossen, dan kunnen de lezers uw website net zo snel verlaten als ze zijn aangekomen. Gewoon uw volgers vertellen waarom het product geweldig is en waarom ze het meteen zouden moeten kopen, kan het tegenovergestelde effect hebben: uw volgers laten twijfelen aan uw bedoelingen.

In plaats daarvan moet u ze laten zien hoe u het product hebt gebruikt, hoe het u heeft geholpen en vooral hoe het hen ook kan helpen. Als u foto’s of een video hebt van “voor” en “na”, nog beter.

En in plaats van een lange lijst met functies van het product te noemen, kunt u uw volgers vertellen hoe ze deze functies kunnen gebruiken om een probleem op te lossen of een resultaat te bereiken. Als u, laten we zeggen, een smoothiemaker promoot, heeft het niet veel zin om elke functionaliteit die het heeft te beschrijven. Probeer in plaats daarvan een video op te nemen waarin u beschrijft hoe u de smoothiemaker hebt gebruikt om drankjes te maken voor een avondbijeenkomst met uw vrienden, en hun reacties op het resultaat. Veel beter toch? En veel minder kans om uw publiek te vervreemden.

Niet genoeg focussen op strategieën voor het opbouwen van verkeer, zoals SEO en emailmarketing.

Met zoveel merken die affiliate marketing gebruiken en zoveel marketeers die er geld aan proberen te verdienen, kan het een uitdaging zijn om voldoende verkeer naar uw website te genereren, maar zonder dat lukt het u gewoon niet. Dus hoe zou u meer mensen in uw wereld kunnen brengen?

Leren hoe u SEO in uw voordeel kunt gebruiken, is hier de sleutel. Er is een beetje kennis voor nodig om het te laten werken zoals u wilt, maar door een beetje onderzoek te doen naar de ins en outs, zal het voor mensen veel gemakkelijker zijn om uw blog of videokanaal te vinden. Dit zal ertoe leiden dat meer mensen uw artikel of bericht op sociale media zien, en een grotere kans dat iemand op uw links klikt en het aanbevolen product koopt. Het is de moeite waard. Wat kunt u doen om ervoor te zorgen dat uw inhoud wordt gewaardeerd door zoekmachines?
  • Onderzoek naar long-tail zoekwoorden waarvoor u gemakkelijk kunt ranken
  • Optimaliseer uw inhoud voor leesbaarheid.
  • Gebruik van (geoptimaliseerde) afbeeldingen in uw artikel of post
  • Regelmatig hoogwaardige inhoud plaatsen
  • Uw website onderzoeken op snelheid en eventuele problemen oplossen
  • Ervoor zorgen dat al uw links correct worden bekendgemaakt, actief en relevant zijn

Emailnieuwsbrieven zijn ook een geweldige plek om links naar uw inhoud te plaatsen of promotionele aanbiedingen te delen. U moet mensen echter niet spammen met uw nieuwsbrieven – behalve dat u uzelf als opdringerige verkoper bestempelt, kunt u in de problemen komen met emailbezorgingssystemen.

Een idee om te vermijden is om een vooraf gemaakte emaillijst te kopen. Dit is bijna een gegarandeerde manier om ervoor te zorgen dat uw emails in de spam-inbox van uw ontvangers terechtkomen. U loopt zelfs het risico op een zwarte lijst te komen. Het opbouwen van uw emaillijst door middel van inhoud en leadmagneten zal enige tijd duren, maar u weet in ieder geval zeker dat u emails verstuurt naar mensen die ze willen ontvangen en die eerder op de links binnenin zullen klikken.

Blindelings aanmelden voor elk partnerprogramma dat op u pad komt

Het kan verleidelijk zijn om u aan te melden voor dat partnerprogramma met uitzonderlijke commissietarieven, zelfs als het niet precies past bij uw gebruikelijke inhoud, of voor verschillende partnerprogramma’s werkt, in de hoop dat u veel meer, veel sneller zult verdienen. Ik ga u hier teleurstellen – dat werkt gewoon niet zo goed als u zou hopen.

Als u vergelijkbare producten uit dezelfde sector promoot, is het mogelijk, hoewel u er nog steeds achter kunt komen dat u niet genoeg tijd heeft om voor elk product hoogwaardige inhoud te maken en dat u niet gewoon hetzelfde kunt blijven posten. stijl van artikel over en weer voor altijd. (uw publiek kan maar zoveel artikelen in de stijl van “10 beste producten voor …” lezen voordat ze ongeïnteresseerd raken) Maar aanmelden voor programma’s uit meerdere niches? Dat is een recept voor een ramp. Niet alleen kan het voor u moeilijk zijn om inhoud te creëren die gericht is op totaal verschillende producten, het plaatsen van dergelijke inhoud kan argwaan opwekken bij uw publiek en ze misschien zelfs laten denken dat u het alleen voor het geld doet.

Wat u betreft

Wanneer slim gedaan, kan affiliate marketing een zeer krachtige marketingmethode zijn. Bedrijven kunnen consumenten in hun doelniche lokaliseren en ze gemakkelijker tot klanten converteren, terwijl bloggers en YouTubers de middelen krijgen om iets extra’s toe te voegen aan hun reguliere inkomen. En dat zonder grote initiële investeringen of jarenlange ervaring. Er is geen risico aan verbonden.

Zolang u een passie hebt die u met andere mensen wilt delen en een paar uur de tijd hebt om uw kanaal te laten groeien, kunt u meteen beginnen met affiliate marketing. Succes!

Frequently asked questions

Vereist affiliate marketing codering?

U hebt niet veel technische kennis of een bepaalde reeks technische vaardigheden nodig om met affiliate marketing te beginnen, en u hoeft zeker niet te weten hoe u moet coderen. Enige kennis is echter wel handig. Om te beginnen moet u weten hoe u uw website kunt maken en bijwerken, en waar u prestatiestatistieken voor uw inhoud kunt vinden. De rest leert u met de tijd.

Is affiliate marketing een piramidespel?

Nee, dat is het absoluut niet, maar er zijn veel duistere bedrijven die piramidespelen uitvoeren onder het mom van “affiliate marketing”. Dus voordat u zich aanmeldt voor een programma, lees hun algemene voorwaarden zeer zorgvuldig – en als iets u achterdochtig maakt, solliciteer dan niet voor het programma, hoe verleidelijk de commissie ook is. Het zou ook een goed idee zijn om te zoeken naar recensies en opmerkingen over het programma – als er niets online staat over het programma, of als er opmerkingen lijken te zijn gekopieerd en geplakt, dan is het programma mogelijk niet legitiem.

Is affiliate marketing makkelijk?

Het kan gemakkelijk zijn als u het eenmaal onder de knie hebt, maar verwacht geen wandeling in het park! Vergeleken met wat veel websites met een twijfelachtige reputatie u misschien vertellen, kost affiliate marketing behoorlijk wat tijd en energie, en het lijkt elk jaar moeilijker om uw bezoekers te overtuigen om een product van jouw aanbeveling te kopen. Dus als u op zoek bent naar een methode om snel rijk te worden, dan is affiliate marketing niet de juiste plek. Maar als u wat extra geld wilt verdienen met uw hobby of passie, dan is affiliate marketing een geweldige manier om werk en plezier te combineren.

Is affiliate marketing een passief inkomen?

Het wordt vaak als zodanig genoemd, maar niet precies. Affiliate marketing heeft continu werk nodig, zoals posten op uw blog of videokanaal; u moet er niet op rekenen dat één artikel of video continu geld binnenhaalt. Als u uw website echter onderhoudt met nieuwe, regelmatige inhoud, met toegevoegde gelieerde links en u voortdurend werkt aan het genereren van verkeer ernaartoe, kunt u mogelijk regelmatig geld verdienen met bepaalde artikelen zodra ze zijn geplaatst. Dan telt het wel als passief inkomen. Maar reken niet op deze mogelijkheid, het is veel beter om actief te zijn.

Wanneer en hoe worden partnermarketeers betaald?

Alles wat met geld te maken heeft, hangt af van de algemene voorwaarden van het programma. In sommige programma’s wordt u één keer per week betaald, in sommige programma’s één keer per maand en in andere wordt u pas betaald na het behalen van een bepaald bedrag aan commissie. De betaalmethoden kunnen ook enorm verschillen. In de meeste programma’s worden PayPal, prepaid-betaalpassen, cadeaubonnen, cheques gebruikt, maar u kunt ook gratis producten met korting of premium-abonnementen voor services krijgen.

Hoe lang duurt het om geld te verdienen met affiliate marketing?

Dat hangt ervan af of u helemaal opnieuw begint of al een actief kanaal hebt voor affiliate marketing, hoe goed u gepromote product converteert, hoeveel het kost en vele andere mogelijke factoren. Gemiddeld kan het tot 6 maanden duren voordat u zichtbare resultaten ziet van uw partnerinspanningen.

Welke partnerprogramma's genereren de meeste inkomsten?

Dat hangt er ook van af. Hoewel de namen van de partnerprogramma’s die regelmatig bovenaan de hitlijsten staan als het gaat om inkomsten gemakkelijk te vinden zijn (en we noemden die eerder in de sectie over de meest populaire partnerprogramma’s), garandeert het werken met deze bedrijven geenszins dat u geld zult verdienen geld vanaf de eerste dag. Affiliate marketing is gebaseerd op prestaties, wat betekent dat bijna alles afhangt van hoeveel tijd en moeite u in uw website en inhoud steekt – en hoe goed uw partnerlinks presteren.

Is affiliate marketing een kans om miljonair te worden?

Dat hangt helemaal van u af en hoe hard je aan je kanaal werkt – en eerlijk gezegd ook met een beetje geluk. Er zijn mensen die fantastisch geld verdienen met hun partnerwerk; Pat Flynn heeft alleen al meer dan €3 miljoen aan affiliate-inkomsten verdiend, terwijl John Chow zelfs een boek schreef over zijn weg naar spectaculaire inkomsten uit affiliate marketing; maar om eerlijk te zijn, dat gebeurt niet vaak. Slechts 3% van alle aangesloten marketeers verdient meer dan €150.000 per jaar. Het is zeker mogelijk om genoeg per maand te verdienen om een “tweede salaris” te hebben, maar vanaf de eerste dag een levensveranderend inkomen verdienen? Dat is helaas, nogal onwaarschijnlijk.

Wat is de beste verkeersbron voor affiliate marketing?

Zoals u ongetwijfeld weet, zijn er talloze verkeersbronnen: mobiel, sociaal, zoeken, betaald verkeer en meer. Welke moet u gebruiken? Dat vereist wat testen aan uw kant, omdat sommige van die verkeersbronnen mogelijk beter werken dan de rest, terwijl andere volledig voor u kunnen falen. Het kan ook blijken dat, hoewel u veel verkeer van één bron krijgt, het nauwelijks wordt geconverteerd – en dat maakt die specifieke verkeersbron nutteloos voor u. Houd de verkeersstatistieken in uw analyses in de gaten. Die geven je een duidelijk antwoord op waar je conversie vandaan komt, en welke plekken alleen maar tijdverspilling zijn.

Wat is de partnerinkomstenstrategie voor YouTube?

YouTube is een van de meest populaire sites op internet, met 2,3 miljard gebruikers wereldwijd, dus het is een perfecte plek om uw hobby’s te delen en tegelijkertijd uw partnerwinsten te verhogen. U hebt een aantal opties over hoe uw producten op het platform kunt presenteren; van doe-het-zelf- en beoordelingsvideo’s over producten/diensten tot het maken van instructievideo’s die laten zien hoe u iets hebt gedaan met een van de producten die u promoot. Wat betreft de links, de meeste partnerbedrijven voegen ze toe aan videobeschrijvingen of in het commentaargedeelte – hoewel u ook klikbare videolinks kunt maken.
Terug naar academie GRATIS account aanmaken
Onbewerkte klikken vertellen u hoeveel gebruikers na hun eerste bezoek op een link hebben geklikt. Het opvolgen van partners kan helpen bij het aangeven van deze statistiek.

Onbewerkte klikken

De Post Affiliate Pro-trackingsoftware kan statistieken afleiden over hoe vaak er op een link is geklikt op drie verschillende manieren: unieke klikken, onbewerkte klikken en totale klikken. Wanneer een klant via een partnerlink of banner voor de eerste keer de website bezoekt, wordt dit geregistreerd als een unieke klik en verdere bezoeken als onbewerkte klikken. Totaal aantal klikken heeft betrekking op alle klikken die door een gebruiker zijn gemaakt. Het platform biedt verschillende integraties, ondersteuningsmiddelen, en alternatieven, en heeft een partnerprogramma en een kennisbank. Gratis en betaalde accounts zijn beschikbaar, en er is ook een nieuwbrief.

Post Affiliate Pro is al meer dan 15 jaar de beste partnersoftware op de markt. Eindeloze promotiemethoden, slimme tracking en rapportage inbegrepen.

Verkoop meer met de beste software voor het volgen van partners

Post Affiliate Pro is de beste software voor het volgen van partners en kan uw huidige e-commerce website integreren om uw partnerprogramma te starten en uw bedrijf te laten groeien. U kunt een gratis proefperiode van 14 dagen starten zonder dat u een creditcard nodig heeft. Kies een naam voor uw subdomein en meld u aan om een gratis account aan te maken en productupdates te ontvangen. Door u aan te melden, accepteert u de algemene voorwaarden en het privacybeleid.

Kom meer te weten over de belangrijkste details, campagnebeperkingen, regels, commissies en meer van het Macy's Partnerprogramma voordat u lid wordt.

Macy’s Partnerprogramma

Kom meer te weten over de belangrijkste details, campagnebeperkingen, regels, commissies en meer van het Macy's Partnerprogramma voordat u lid wordt.

Lees dit artikel om erachter te komen waarom u waardering van partners moet erkennen en hoe u dit efficiënt kunt doen.

Effectieve partners erkennen

Om duurzame en waardevolle relaties met partnerondernemingen op te bouwen, moeten verkopers regelmatig contact opnemen en positieve feedback geven. Financiële aspecten zijn essentieel, maar ook niet-monetaire manieren om partners te motiveren en te betrekken zijn belangrijk. Het erkennen van hun harde werk werkt motiverend en speelt ook een belangrijke rol bij het verminderen van het aantal partnerleden dat het programma verlaat. Door partners te voorzien van een unieke code, publieke erkenning, extra tools en strategische commissietarieven, kan de waardering worden getoond. Email is nog steeds het beste kanaal om partners te bereiken, en er worden enkele voorbeelden van effectieve emailsjablonen gegeven voor het erkennen van de meest effectieve partners.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we uit van uw toestemming om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.