Welcome messages

Welkomstberichten

Het opbouwen van relaties met uw partnerondernemingen begint al voordat ze deelnemen aan uw programma. Alles is hier van belang, van hoe uw website eruitziet en aanvoelt, via de kwaliteit van uw online advertenties, tot de aanwezigheid en activiteit van uw bedrijf in groepen of forums over affiliate marketing. En, belangrijker nog, de manier waarop uw partnerprogramma is georganiseerd, welke commissie en incentives het biedt, en hoe eenvoudig het is om u te registreren. Als al deze elementen compatibel zijn en voldoen aan de verwachtingen van partnermarketeers, zullen ze bereid zijn om uw producten of diensten te promoten.

 

Ervan uitgaande dat u erin slaagt hun vertrouwen te winnen en hen te overtuigen om zich bij uw programma aan te sluiten, moet u de positieve banden tussen uzelf en uw uitgevers blijven versterken. En de volgende stap hier is om ze welkomstmails te sturen.
Welkomstberichten

Wat is een welkomstemail?

Over het algemeen zijn welkomstemails berichten die worden verzonden naar gebruikers die accounts aanmaken bij serviceproviders, zich abonneren op een nieuwsbrief of lid worden van een organisatie, een bepaald initiatief of een partnerprogramma. Welkomstemails zijn een soort transactie emails, wat betekent dat deze berichten worden gevraagd door een bepaalde actie van een gebruiker.
Welkomstemails zijn geen soort promotiebericht, dus ze worden meestal vaker geopend dan andere soorten emails die in inbox terechtkomen. Gegevens van GetResponse geven aan dat de gemiddelde openingspercentage van welkomstmails 86,03% is! Daarom moet u zich concentreren op de inhoud van welkomstberichten die naar nieuwe partners worden verzonden en een paar momenten van hun onverdeelde aandacht verstandig gebruiken.
Goede welkomstberichten begroeten de ontvangers niet alleen met een paar vriendelijke woorden, maar bevatten ook nuttige informatie die partners helpt om het onboardingproces soepel te laten verlopen. Dit kan het invoegen van een link naar een kennisbank, links naar tutorials, toegang tot promotionele middelen, een gedetailleerde beschrijving van het gebruik van campagnebeheersoftware of informatie over toegang tot het partnerdashboard inhouden. Zorg ervoor dat u partners vanaf het begin goed op de hoogte houdt, want naadloze onboarding betekent dat publishers sneller kunnen beginnen met het promoten van uw product of dienst. En de resultaten daarvan zie u terug op uw balans.
We hebben vermeld dat welkomstemails worden verzonden na een actie van een gebruiker, wat betekent dat ze geautomatiseerd zijn. Dit betekent echter niet dat u identieke berichten moet sturen naar iedereen die deelneemt aan uw affiliate marketingprogramma – integendeel. U moet uw best doen om deze emails te personaliseren en, indien mogelijk, partnercontacten te segmenteren op basis van bijvoorbeeld:
  • hun ervaring (u hoeft doorgewinterde publishers niet uit te leggen wat een partnerdashboard is),
  • het product of de dienst die ze gaan promoten,
  • de kanalen die ze gebruiken (andere berichten kunnen worden verzonden naar YouTubers en andere naar bloggers).

Dit zijn slechts enkele voorbeelden van partnersegmentatie. Met segmentatie kunt u welkomstmails verzenden die er niet uitzien als berichten die naar 1.000 mensen zijn verzonden. Dit zal op zijn beurt weer een stap zijn in het motiveren van partners en het opbouwen van langdurige relaties met hen.

 

We hebben een aantal welkomstemailsjablonen gemaakt die u kunt gebruiken om nieuwe partners op de juiste manier te begroeten.

Voorbeelden van onderwerpregel van welkomstmail

  • Bedankt voor uw deelname aan ons partnerprogramma!
  • Blij je hier te zien!
  • Eindelijk! We hebben op u gewacht, [naam ontvanger]
  • Welkom aan boord, [naam ontvanger]
  • Welkom bij het beste partnerprogramma ter wereld
  • Welkom bij de [naam van het partnerprogramma]-community
  • Welkom bij de familie [naam van het partnerprogramma] U bent er geraakt! Ga als volgt te werk om toegang te krijgen tot het dashboard [naam van het partnerprogramma]
  • Hey [naam ontvanger]! We zijn verheugd u hier te zien
  • Hier beginnen nieuwe kansen
  • U bent lid geworden van [naam van het partnerprogramma], dit is wat er vervolgens gebeurt
  • Woehoe! Uw [naam van het partnerprogramma] is nu actief

Ideeën voor welkomstmailsjablonen voor partners

Partner welkomstmail 1

Partner welkomstmail 2

Partner welkomstmail 3

Partner welkomstmail 4

Sjablonen voor welkomstmail van partners – Veelgestelde vragen

Welke elementen kunnen welkomstmails van partners bevatten?

Er is geen enkele definitieve lijst met dingen die elke welkomstmail van een partner moet bevatten. Toch is het raadzaam om links naar waardevolle bronnen toe te voegen die nieuwe partners helpen begrijpen hoe uw programma werkt en waar ze indien nodig ondersteuning kunnen zoeken. Andere elementen die u mogelijk overweegt op te nemen, zijn: een partnerlink, toegang tot het partnerpaneel, link naar promotiebronnen, toegang tot de algemene voorwaarden van het programma en een beschrijving van hoe de commissie wordt berekend, bijvoorbeeld.

Wanneer moet ik een welkomstmail voor een partner sturen?

Net als elk ander type welkomstemail, moeten welkomstemails van partners naar uw nieuwe uitgevers worden gestuurd wanneer ze zich aanmelden voor uw partnerprogramma. Als ze niet meteen bericht van je ontvangen, denken ze misschien dat er een probleem was tijdens het registratieproces en dat hun account niet succesvol is aangemaakt.

FAQs

Terug naar Sjablonen GRATIS account aanmaken

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we uit van uw toestemming om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×

Plan een één-op-één gesprek en ontdek hoe Post Affiliate Pro uw bedrijf ten goede kan komen.

We zijn beschikbaar op meerdere data

Plan een gesprek