Het opbouwen van relaties met uw partnerondernemingen begint al voordat ze deelnemen aan uw programma. Alles is hier van belang, van hoe uw website eruitziet en aanvoelt, via de kwaliteit van uw online advertenties, tot de aanwezigheid en activiteit van uw bedrijf in groepen of forums over affiliate marketing. En, belangrijker nog, de manier waarop uw partnerprogramma is georganiseerd, welke commissie en incentives het biedt, en hoe eenvoudig het is om u te registreren. Als al deze elementen compatibel zijn en voldoen aan de verwachtingen van partnermarketeers, zullen ze bereid zijn om uw producten of diensten te promoten.
Ervan uitgaande dat u erin slaagt hun vertrouwen te winnen en hen te overtuigen om zich bij uw programma aan te sluiten, moet u de positieve banden tussen uzelf en uw uitgevers blijven versterken. En de volgende stap hier is om ze welkomstmails te sturen.
Over het algemeen zijn welkomstemails berichten die worden verzonden naar gebruikers die accounts aanmaken bij serviceproviders, zich abonneren op een nieuwsbrief of lid worden van een organisatie, een bepaald initiatief of een partnerprogramma. Welkomstemails zijn een soort transactie emails, wat betekent dat deze berichten worden gevraagd door een bepaalde actie van een gebruiker.
Welkomstemails zijn geen soort promotiebericht, dus ze worden meestal vaker geopend dan andere soorten emails die in inbox terechtkomen. Gegevens van GetResponse geven aan dat de gemiddelde openingspercentage van welkomstmails 86,03% is! Daarom moet u zich concentreren op de inhoud van welkomstberichten die naar nieuwe partners worden verzonden en een paar momenten van hun onverdeelde aandacht verstandig gebruiken.
Goede welkomstberichten begroeten de ontvangers niet alleen met een paar vriendelijke woorden, maar bevatten ook nuttige informatie die partners helpt om het onboardingproces soepel te laten verlopen. Dit kan het invoegen van een link naar een kennisbank, links naar tutorials, toegang tot promotionele middelen, een gedetailleerde beschrijving van het gebruik van campagnebeheersoftware of informatie over toegang tot het partnerdashboard inhouden. Zorg ervoor dat u partners vanaf het begin goed op de hoogte houdt, want naadloze onboarding betekent dat publishers sneller kunnen beginnen met het promoten van uw product of dienst. En de resultaten daarvan zie u terug op uw balans.
We hebben vermeld dat welkomstemails worden verzonden na een actie van een gebruiker, wat betekent dat ze geautomatiseerd zijn. Dit betekent echter niet dat u identieke berichten moet sturen naar iedereen die deelneemt aan uw affiliate marketingprogramma – integendeel. U moet uw best doen om deze emails te personaliseren en, indien mogelijk, partnercontacten te segmenteren op basis van bijvoorbeeld:
Dit zijn slechts enkele voorbeelden van partnersegmentatie. Met segmentatie kunt u welkomstmails verzenden die er niet uitzien als berichten die naar 1.000 mensen zijn verzonden. Dit zal op zijn beurt weer een stap zijn in het motiveren van partners en het opbouwen van langdurige relaties met hen.
We hebben een aantal welkomstemailsjablonen gemaakt die u kunt gebruiken om nieuwe partners op de juiste manier te begroeten.
Het is raadzaam om links, een aangesloten link, toegang tot het aangesloten panel, een link naar promotiebronnen, toegang tot de algemene voorwaarden van het programma en een beschrijving van hoe de commissie wordt berekend, toe te voegen.
Het is het beste om een welkomstbericht te sturen vanaf het e-mailadres van een C-level executive of affiliate programmamanager.
Net als elk ander type welkomst-e-mail, moeten welkomst-e-mails van partners naar uw nieuwe uitgevers worden gestuurd wanneer ze zich aanmelden voor uw partnerprogramma.
Het is belangrijk om uitgevers op de hoogte te houden van aankomende promoties en lanceringen van nieuwe producten of diensten. Er zijn vijf emailsjablonen die specifiek gericht zijn op het aankondigen van een product- of dienstlancering aan uitgevers en deze moeten hen helpen bij het plannen van hun werk en het effectief promoten van het nieuwe aanbod. Voorbeelden van onderwerpregels voor deze emails zijn ook gegeven. Er zijn ook ideeën voor emailsjablonen gepresenteerd. Er zijn verschillende emailsjablonen en voorbeelden gegeven waarmee bedrijven hun partnerbedrijven op de hoogte kunnen brengen van aankomende product- of dienstlanceringen.
Het delen van feedback met partners is belangrijk om een goede samenwerking te behouden. Bij het delen van feedback is het belangrijk om positieve aspecten en verbeterpunten in evenwicht te brengen en te focussen op het probleem, niet op de persoon. Ook moet je specifiek zijn en niet generaliseren. Daarnaast is transparantie en regelmatige communicatie belangrijk om duidelijke verwachtingen te stellen. Emails kunnen een handig kanaal zijn om feedback te delen, hierbij worden enkele voorbeelden gegeven van onderwerpregels en sjablonen die kunnen worden gebruikt. Het geven van feedback is een continue taak om partners te helpen hun prestaties te verbeteren en te groeien.
De nummer 1 netwerk- en affiliate marketing-trackingsoftware
Post Affiliate Pro is de nummer 1 netwerk- en affiliate marketing-trackingsoftware voor het beheren van meerdere partnerprogramma's, het volgen van prestaties, het toewijzen van commissies en het uitvoeren van betalingen op één platform. Het biedt een gratis proefperiode en 24/7 klantenservice zonder installatiekosten en is op elk moment opzegbaar. PostAffiliate Pro is een ideale oplossing voor elke kant van affiliate marketing. Het stelt gebruikers in staat om partnerprogramma's te beheren en uitgebreide partnernetwerken te volgen en te leiden vanuit één intuïtief dashboard.
Om duurzame en waardevolle relaties met partnerondernemingen op te bouwen, moeten verkopers regelmatig contact opnemen en positieve feedback geven. Financiële aspecten zijn essentieel, maar ook niet-monetaire manieren om partners te motiveren en te betrekken zijn belangrijk. Het erkennen van hun harde werk werkt motiverend en speelt ook een belangrijke rol bij het verminderen van het aantal partnerleden dat het programma verlaat. Door partners te voorzien van een unieke code, publieke erkenning, extra tools en strategische commissietarieven, kan de waardering worden getoond. Email is nog steeds het beste kanaal om partners te bereiken, en er worden enkele voorbeelden van effectieve emailsjablonen gegeven voor het erkennen van de meest effectieve partners.
We waarderen uw recente aanmelding voor een Post Affiliate Pro.
Er wordt direct nadat uw account is geïnstalleerd een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens.
Als u even wacht, kunt u vanaf hier direct toegang krijgen tot uw account nadat de installatie is voltooid.
Nadat het proces is voltooid, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we uit van uw toestemming om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
We zijn beschikbaar op meerdere data