–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Welcome messages

Welkomstberichten

Het opbouwen van relaties met uw partnerondernemingen begint al voordat ze deelnemen aan uw programma. Alles is hier van belang, van hoe uw website eruitziet en aanvoelt, via de kwaliteit van uw online advertenties, tot de aanwezigheid en activiteit van uw bedrijf in groepen of forums over affiliate marketing. En, belangrijker nog, de manier waarop uw partnerprogramma is georganiseerd, welke commissie en incentives het biedt, en hoe eenvoudig het is om u te registreren. Als al deze elementen compatibel zijn en voldoen aan de verwachtingen van partnermarketeers, zullen ze bereid zijn om uw producten of diensten te promoten.

Ervan uitgaande dat u erin slaagt hun vertrouwen te winnen en hen te overtuigen om zich bij uw programma aan te sluiten, moet u de positieve banden tussen uzelf en uw uitgevers blijven versterken. En de volgende stap hier is om ze welkomstmails te sturen.

Wat is een welkomstemail?

Over het algemeen zijn welkomstemails berichten die worden verzonden naar gebruikers die accounts aanmaken bij serviceproviders, zich abonneren op een nieuwsbrief of lid worden van een organisatie, een bepaald initiatief of een partnerprogramma. Welkomstemails zijn een soort transactie emails, wat betekent dat deze berichten worden gevraagd door een bepaalde actie van een gebruiker.

Welkomstemails zijn geen soort promotiebericht, dus ze worden meestal vaker geopend dan andere soorten emails die in inbox terechtkomen. Gegevens van GetResponse geven aan dat de gemiddelde openingspercentage van welkomstmails 86,03% is! Daarom moet u zich concentreren op de inhoud van welkomstberichten die naar nieuwe partners worden verzonden en een paar momenten van hun onverdeelde aandacht verstandig gebruiken.

Goede welkomstberichten begroeten de ontvangers niet alleen met een paar vriendelijke woorden, maar bevatten ook nuttige informatie die partners helpt om het onboardingproces soepel te laten verlopen. Dit kan het invoegen van een link naar een kennisbank, links naar tutorials, toegang tot promotionele middelen, een gedetailleerde beschrijving van het gebruik van campagnebeheersoftware of informatie over toegang tot het partnerdashboard inhouden. Zorg ervoor dat u partners vanaf het begin goed op de hoogte houdt, want naadloze onboarding betekent dat publishers sneller kunnen beginnen met het promoten van uw product of dienst. En de resultaten daarvan zie u terug op uw balans.

We hebben vermeld dat welkomstemails worden verzonden na een actie van een gebruiker, wat betekent dat ze geautomatiseerd zijn. Dit betekent echter niet dat u identieke berichten moet sturen naar iedereen die deelneemt aan uw affiliate marketingprogramma – integendeel. U moet uw best doen om deze emails te personaliseren en, indien mogelijk, partnercontacten te segmenteren op basis van bijvoorbeeld:

  • hun ervaring (u hoeft doorgewinterde publishers niet uit te leggen wat een partnerdashboard is),
  • het product of de dienst die ze gaan promoten,
  • de kanalen die ze gebruiken (andere berichten kunnen worden verzonden naar YouTubers en andere naar bloggers).

Dit zijn slechts enkele voorbeelden van partnersegmentatie. Met segmentatie kunt u welkomstmails verzenden die er niet uitzien als berichten die naar 1.000 mensen zijn verzonden. Dit zal op zijn beurt weer een stap zijn in het motiveren van partners en het opbouwen van langdurige relaties met hen.

We hebben een aantal welkomstemailsjablonen gemaakt die u kunt gebruiken om nieuwe partners op de juiste manier te begroeten.

Voorbeelden van onderwerpregel van welkomstmail

  • Bedankt voor uw deelname aan ons partnerprogramma!
  • Blij je hier te zien!
  • Eindelijk! We hebben op u gewacht, [naam ontvanger]
  • Welkom aan boord, [naam ontvanger]
  • Welkom bij het beste partnerprogramma ter wereld
  • Welkom bij de [naam van het partnerprogramma]-community
  • Welkom bij de familie [naam van het partnerprogramma]
  • U bent er geraakt! Ga als volgt te werk om toegang te krijgen tot het dashboard [naam van het partnerprogramma]
  • Hey [naam ontvanger]! We zijn verheugd u hier te zien
  • Hier beginnen nieuwe kansen
  • U bent lid geworden van [naam van het partnerprogramma], dit is wat er vervolgens gebeurt
  • Woehoe! Uw [naam van het partnerprogramma] is nu actief

Ideeën voor welkomstmailsjablonen voor partners

Partner welkomstmail 1

Partner welkomstmail 2

Partner welkomstmail 3

Partner welkomstmail 4

Frequently asked questions

Welke elementen kunnen welkomstmails van partners bevatten?

Het is raadzaam om links, een aangesloten link, toegang tot het aangesloten panel, een link naar promotiebronnen, toegang tot de algemene voorwaarden van het programma en een beschrijving van hoe de commissie wordt berekend, toe te voegen.

Wie moet de afzender zijn van een welkomstmail van een partner?

Het is het beste om een welkomstbericht te sturen vanaf het e-mailadres van een C-level executive of affiliate programmamanager.

Wanneer moet ik een welkomstmail voor een partner sturen?

Net als elk ander type welkomst-e-mail, moeten welkomst-e-mails van partners naar uw nieuwe uitgevers worden gestuurd wanneer ze zich aanmelden voor uw partnerprogramma.

Terug naar Sjablonen GRATIS account aanmaken
Dit artikel bevat emailsjablonen die u kunt gebruiken om uw partnerondernemingen te informeren over de lancering van een product of dienst.

Lancering aankondigingen

Het is belangrijk om uitgevers op de hoogte te houden van aankomende promoties en lanceringen van nieuwe producten of diensten. Er zijn vijf emailsjablonen die specifiek gericht zijn op het aankondigen van een product- of dienstlancering aan uitgevers en deze moeten hen helpen bij het plannen van hun werk en het effectief promoten van het nieuwe aanbod. Voorbeelden van onderwerpregels voor deze emails zijn ook gegeven. Er zijn ook ideeën voor emailsjablonen gepresenteerd. Er zijn verschillende emailsjablonen en voorbeelden gegeven waarmee bedrijven hun partnerbedrijven op de hoogte kunnen brengen van aankomende product- of dienstlanceringen.

Feedback delen met partners is een goede manier om hun algemene prestaties te verbeteren. Bekijk hoe u dit doet via email.

Feedback delen met partners

Het delen van feedback met partners is belangrijk om een goede samenwerking te behouden. Bij het delen van feedback is het belangrijk om positieve aspecten en verbeterpunten in evenwicht te brengen en te focussen op het probleem, niet op de persoon. Ook moet je specifiek zijn en niet generaliseren. Daarnaast is transparantie en regelmatige communicatie belangrijk om duidelijke verwachtingen te stellen. Emails kunnen een handig kanaal zijn om feedback te delen, hierbij worden enkele voorbeelden gegeven van onderwerpregels en sjablonen die kunnen worden gebruikt. Het geven van feedback is een continue taak om partners te helpen hun prestaties te verbeteren en te groeien.

Affiliate marketing tracking software Post Affiliate Pro is de nummer 1 op de markt. Start het beheer van partnerprogramma's met gratis volledige integratie.

De nummer 1 netwerk- en affiliate marketing-trackingsoftware

Post Affiliate Pro is de nummer 1 netwerk- en affiliate marketing-trackingsoftware voor het beheren van meerdere partnerprogramma's, het volgen van prestaties, het toewijzen van commissies en het uitvoeren van betalingen op één platform. Het biedt een gratis proefperiode en 24/7 klantenservice zonder installatiekosten en is op elk moment opzegbaar. PostAffiliate Pro is een ideale oplossing voor elke kant van affiliate marketing. Het stelt gebruikers in staat om partnerprogramma's te beheren en uitgebreide partnernetwerken te volgen en te leiden vanuit één intuïtief dashboard.

Lees dit artikel om erachter te komen waarom u waardering van partners moet erkennen en hoe u dit efficiënt kunt doen.

Effectieve partners erkennen

Om duurzame en waardevolle relaties met partnerondernemingen op te bouwen, moeten verkopers regelmatig contact opnemen en positieve feedback geven. Financiële aspecten zijn essentieel, maar ook niet-monetaire manieren om partners te motiveren en te betrekken zijn belangrijk. Het erkennen van hun harde werk werkt motiverend en speelt ook een belangrijke rol bij het verminderen van het aantal partnerleden dat het programma verlaat. Door partners te voorzien van een unieke code, publieke erkenning, extra tools en strategische commissietarieven, kan de waardering worden getoond. Email is nog steeds het beste kanaal om partners te bereiken, en er worden enkele voorbeelden van effectieve emailsjablonen gegeven voor het erkennen van de meest effectieve partners.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we uit van uw toestemming om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×

Plan een één-op-één gesprek en ontdek hoe Post Affiliate Pro uw bedrijf ten goede kan komen.

We zijn beschikbaar op meerdere data

Plan een gesprek