Wat is een trendrapport?
U kunt 2 attributen tegelijk weergeven in de grafieken, waaronder vertoningen, verkopen, commissies of klikken. U kunt ook de voortgang van meerdere parameters vergelijken.
Onder grafieken ziet u een gedetailleerd transactieoverzicht van verschillende parameters:
- Kliks
- Aantal verkopen
- Waarde van verkopen
- Commissie per vertoning
- Commissie per klik
- Gemiddelde hoeveelheid bestelling
Parameters zijn gegroepeerd op tijd:
- Vandaag
- Deze week
- Deze maand
- Dit jaar
- Altijd
- Geselecteerde tijdsperiode in filter
Waarom zijn trendrapporten belangrijk bij affiliate marketing?
Op de hoogte blijven van nieuws uit de branche is cruciaal als het gaat om het runnen van een succesvol affiliate marketingprogramma. Dit omvat hoe nieuwe producten worden ontdekt en gekocht. Het kan echter moeilijk zijn om op de hoogte te blijven van trends op het gebied van affiliate marketing, aangezien de smaak en zorgen van de consument voortdurend veranderen en de normen altijd veranderen.
Gelukkig kunt u de belangrijkste affiliate marketingtechnieken voor het komende jaar voorspellen door te beoordelen wat in het verleden heeft gewerkt en wat klanten op dit moment waarderen. Als resultaat houdt u uw partners voorop en verbetert u zo hun marketinginspanningen voor uw bedrijf.
Kennisbankbronnen
Frequently asked questions
Wat is een trendrapport?
Waarom zijn trendrapporten belangrijk bij affiliate marketing?
Post Affiliate Pro is software voor affiliate marketing met rapportage- en trackingfuncties, waaronder trendrapportage, kaartoverlay-informatie, top partners en campagnes. Het platform biedt aanpasbare rapporten die marketeers helpen bij het voorspellen van effectieve affiliate-marketingstrategieën en het maximaliseren van budgetten in regio's met het grootste rendement op investeringen. Ook kunnen beloningen worden gebruikt om contact met klanten te onderhouden en uw merk te promoten. Campagnes met meerdere touchpoints presteren beter dan enkele advertenties, en door superpartners te belonen, blijven ze gemotiveerd om uw producten te verkopen. B2B-verkoopstrategieën vereisen marketingcampagnes om in contact te blijven met klanten en nieuwe klanten te vinden.
Het gebruik van URL-tracking is belangrijk voor het optimaliseren van partnermarketingcampagnes en het begrijpen van het gedrag van gebruikers met links. Online campagnemanagers kunnen hierdoor hun campagnes beter beheren en evalueren welke activiteiten het beste rendement opleveren. Met URL-tracking kan het verkeer van elke bron worden gevolgd en belangrijke gebruikersgegevens worden verzameld voordat ze op de site aankomen. Het gebruik van de beste software voor het volgen van partners, zoals Post Affiliate Pro, biedt hulpprogramma's voor het bijhouden van URL's in combinatie met Google Analytics.
De 'Snel rapport'-functie in Post Affiliate Pro geeft een overzicht van alle KPI's in een affiliate marketingplatform en biedt waardevol inzicht in realtime trends van het partnerprogramma. Het is belangrijk om rapporten regelmatig te controleren om de prestaties te beoordelen. De rapportfunctie van Post Affiliate Pro biedt een betrouwbare en snelle oplossing om belangrijke gegevens over partners en campagnes te tonen. Het is een handig hulpmiddel om de partnermarketingstrategie aan te passen aan de hand van de gegevens.
We Can Track is een conversie-attributie- en integratiesoftware voor partneruitgevers, waarmee ze conversiegegevens kunnen toewijzen aan verkeersgegevens. Het helpt bij het analyseren van conversieprestaties van verkeersbronnen, campagnes, websites, pagina’s en inhoud. De koppeling van websites en partnernetwerkaccounts binnen het We Can Track-systeem zorgt voor automatische import van conversiegegevens in marketingtools. Het koppelen van uw Post Affiliate Pro-uitgeversaccount vereist vier eenvoudige stappen. Om We Can Track te gebruiken kunt u zich aanmelden met uw emailadres, Gmail- of Facebook-account op hun website. Neem contact op met hun ondersteuning als u vragen heeft over de installatie.