Uw partners goed op de hoogte houden van wat er in uw bedrijf gebeurt, is een zeer belangrijke factor die bijdraagt aan hun succes. En aangezien hun succes uw succes is, moet u echt aandacht besteden aan het onderhouden van effectieve communicatie.
Uitgevers moeten op de hoogte zijn van aankomende promoties, geplande campagnes of wijzigingen in de branding van uw bedrijf. Partnerondernemingen mogen ook geen informatie missen over productupdates, nieuwe functies of geheel nieuwe producten of diensten die aan uw aanbod zijn toegevoegd.
En dit artikel helpt u bij dat laatste, namelijk het aankondigen van een product- of dienstlancering. We hebben vijf emailsjablonen gemaakt die u kunt gebruiken om uitgevers te informeren over een nieuwe product- of servicerelease.
Emails met productaankondigingen die aan partnerondernemingen zijn geadresseerd, verschillen van emails over lanceringen die naar uw klanten of potentiële kopers worden gestuurd. Communicatie met uw klanten is puur promotioneel, bedoeld om opwinding op te bouwen en verkoop te genereren, terwijl berichten aan uitgevers specifieker en informatiever moeten zijn.
Dergelijke emails moeten partners ook helpen hun werk van tevoren te plannen en, indien mogelijk, hen alle benodigde middelen te bieden om het nieuwe product of de nieuwe dienst effectief te promoten. Dat betekent niet dat berichten over een lancering kort en saai moeten zijn; het is belangrijk om uitgevers enthousiast te maken over het nieuwe project en nieuwe kansen. Vergeet echter niet om de juiste balans in uw communicatie te bewaren om ervoor te zorgen dat partnerbedrijven alles weten en hebben wat ze nodig hebben om het nieuws over uw nieuwe aanbod te verspreiden.
It’s best to inform affiliates a few days or even a few months in advance.
You may include a message, a link to a detailed description of the new product or service, information about when affiliates will be able to test it, and a link to promotional materials.
We believe that it’s up to you whether or not to follow the suggestions affiliates share with you.
Product- of servicewijzigingen
Dit artikel gaat over het belang van het informeren van affiliate partners over product- of servicewijzigingen. Het artikel bevat voorbeelden van onderwerpregels en emailsjablonen die kunnen worden gebruikt om aangesloten partners op de hoogte te houden. Er wordt uitgelegd wat wordt bedoeld met product- of dienstwijziging en welke verschillende soorten wijzigingen er kunnen zijn. Daarnaast wordt benadrukt hoe belangrijk het is om uitgevers op de hoogte te houden van eventuele wijzigingen om het succes van een partnerprogramma te vergroten. Verschillende voorbeelden van emailsjablonen worden gepresenteerd die kunnen worden aangepast aan de behoeften van individuele bedrijven en partners.
Het delen van feedback met partners is belangrijk om een goede samenwerking te behouden. Bij het delen van feedback is het belangrijk om positieve aspecten en verbeterpunten in evenwicht te brengen en te focussen op het probleem, niet op de persoon. Ook moet je specifiek zijn en niet generaliseren. Daarnaast is transparantie en regelmatige communicatie belangrijk om duidelijke verwachtingen te stellen. Emails kunnen een handig kanaal zijn om feedback te delen, hierbij worden enkele voorbeelden gegeven van onderwerpregels en sjablonen die kunnen worden gebruikt. Het geven van feedback is een continue taak om partners te helpen hun prestaties te verbeteren en te groeien.
Het motiveren van inactieve partners is essentieel voor een succesvol partnerprogramma. Managers moeten voortdurend het gedrag en de resultaten van hun partners in de gaten houden om snel te kunnen reageren in geval van inactiviteit. Er zijn verschillende redenen waarom partners inactief kunnen worden, en het is belangrijk om contact met hen op te nemen en hun redenen te achterhalen. Om inactieve partners te motiveren, kunnen vijf verschillende voorbeelden van e-mailsjablonen worden gebruikt. Deze sjablonen kunnen helpen om partners te herinneren aan het programma en hen aan te moedigen hun deelname voort te zetten.
Om duurzame en waardevolle relaties met partnerondernemingen op te bouwen, moeten verkopers regelmatig contact opnemen en positieve feedback geven. Financiële aspecten zijn essentieel, maar ook niet-monetaire manieren om partners te motiveren en te betrekken zijn belangrijk. Het erkennen van hun harde werk werkt motiverend en speelt ook een belangrijke rol bij het verminderen van het aantal partnerleden dat het programma verlaat. Door partners te voorzien van een unieke code, publieke erkenning, extra tools en strategische commissietarieven, kan de waardering worden getoond. Email is nog steeds het beste kanaal om partners te bereiken, en er worden enkele voorbeelden van effectieve emailsjablonen gegeven voor het erkennen van de meest effectieve partners.
We waarderen uw recente aanmelding voor een Post Affiliate Pro.
Er wordt direct nadat uw account is geïnstalleerd een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens.
Als u even wacht, kunt u vanaf hier direct toegang krijgen tot uw account nadat de installatie is voltooid.
Nadat het proces is voltooid, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we uit van uw toestemming om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
We zijn beschikbaar op meerdere data