Integration logo
Interspire Shopping Cart (vooral voor Google Checkout)

Interspire Shopping Cart (vooral voor Google Checkout)

E-commerce Integration ShoppingCart AffiliateMarketing

Interspire Shopping Cart (vooral voor Google Checkout) integratie

Een feature-rijke shopping cart software die alles bevat wat je nodig hebt om je online winkel te starten, runnen en promoten.

Met deze integratiemethode kun je Post Affiliate Pro integreren met Interspire Shopping Cart 6.0+ voor het geval klanten na betaling met Google Checkout niet worden teruggestuurd naar de Interspire-bedankpagina.

Waar is dit script voor?

Deze setup is gemaakt om producten te tracken die zijn besteld in Interspire Shopping Cart en betaald via Google Checkout. Wat dit script doet, is dat het elk verschillend besteld product als een aparte verkoop doorstuurt naar PAP4 of het hele winkelwagentje als één verkoop. Voor verkooptracking wordt PAP API tracking gebruikt.

visitorId-veld toevoegen aan ProductAddToCart-template

Bewerk het bestand /templates/master/Snippets/ProductAddToCart.html

(als je het in een eigen template hebt aangepast, staat het in de map: /templates/[gebruikt template]/Snippets/ )

Voeg deze regel toe aan het formulier:

<input value="" name="product-private-data" type="hidden" id="pap_dx8vc2s5">

na de regel:

<input type="hidden" name="currency_id" value="" />

en voeg na het einde van de form-tag “” toe:

<script id="pap_x2s6df8d" src="https://URL_TO_PostAffiliatePro/scripts/notifysale.php" type="text/javascript">
</script>

De onderstaande code toont het volledige ProductAddToCart.html bestand na de wijzigingen:

%%GLOBAL_AddToCartButtonControlScript%%
<form method="post" action="%%GLOBAL_CartLink%%" onsubmit="return check_add_to_cart(this, %%GLOBAL_ProductOptionRequired%%)"  enctype="multipart/form-data">
	<input type="hidden" name="action" value="add" />
	<input type="hidden" name="product_id" value="%%GLOBAL_ProductId%%" />
	<input type="hidden" name="variation_id" class="CartVariationId" value="" />
	<input type="hidden" name="currency_id" value="" />
	<input value="" name="product-private-data" type="hidden" id="pap_dx8vc2s5">
	<div class="ProductDetailsGrid ProductAddToCart">
		%%SNIPPET_ProductFieldsList%%
		<div class="ProductOptionList">
			%%SNIPPET_VariationList%%
		</div>
		%%SNIPPET_EventDate%%
		<div class="DetailRow" style="display: %%GLOBAL_DisplayAdd%%">
			<div class="Label QuantityInput" style="display: %%GLOBAL_DisplayAddQty%%">%%LNG_QuantityFull%%:</div>
			<div class="Value AddCartButton">
				<span class="FloatLeft" style="display: %%GLOBAL_DisplayAddQty%%;">
					%%GLOBAL_AddToCartQty%%
				</span>
				<div class="BulkDiscount">
					%%GLOBAL_AddToCartButtonOptimizerScriptTag%%
						<input type="image" src="%%GLOBAL_IMG_PATH%%/%%GLOBAL_SiteColor%%/AddCartButton.gif" alt="Interspire Shopping Cart (vooral voor Google Checkout)"/>
					%%GLOBAL_AddToCartButtonOptimizerNoScriptTag%%
					<div class="BulkDiscountLink" style="display: %%GLOBAL_HideBulkDiscountLink%%;">
						<a href="#" onclick="$.iModal({data: $('#ProductDetailsBulkDiscountThickBox').html(), width: 600}); return false;">
							%%LNG_BulkDiscountLink%%
						</a>
					</div>
				</div>
			</div>
		</div>
</form>

<script id="pap_x2s6df8d" src="https://URL_TO_PostAffiliatePro/scripts/notifysale.php" type="text/javascript">
</script>

<div class="OutOfStockMessage">
	%%SNIPPET_SideAddItemSoldOut%%
</div>

%%GLOBAL_ProductBulkDiscountThickBox%%

<script type="text/javascript">
lang.OptionMessage = "%%GLOBAL_OptionMessage%%";
lang.VariationSoldOutMessage = "%%LNG_VariationSoldOutMessage%%";
lang.InvalidQuantity = "%%LNG_InvalidQuantity%%";
lang.EnterRequiredField = "%%LNG_EnterRequiredField%%";
lang.InvalidFileTypeJS = "%%LNG_InvalidFileTypeJS%%";
var ShowAddToCartQtyBox = "%%GLOBAL_ShowAddToCartQtyBox%%";
</script>
%%GLOBAL_EventDateJavascript%%

Bewerk alle templatebestanden waar de ‘add to cart’-link wordt gebruikt. Voeg het attribuut id=”affCookieLinkId” toe aan de <a>-tag in <div class=”ProductActionAdd”>.

En voeg in de click-trackingcode toe:

PostAffTracker.writeCookieToLink('affCookieLinkId', 'product-private-data');

na de regel:

PostAffTracker.track();

De onderstaande code toont het resultaat na de wijzigingen:

<div class="ProductActionAdd" style="display:%%GLOBAL_HideActionAdd%%;">
		<a href="%%GLOBAL_ProductURL%%" id="affCookieLinkId">%%GLOBAL_ProductAddText%%</a>
</div>

Lijst van bestanden die je moet bewerken in directory /templates/__master/Snippets/ :

  • BrandProductsItem.html
  • CategoryProductsItem.html
  • HomeFeaturedProductsItem.html
  • HomeNewProductsItem.html
  • HomeSaleProductsItem.html
  • ProductVendorsOtherProductsItem.html
  • SearchResultProductGrid.html
  • SideCategoryNewProducts.html
  • SideCategoryPopularProducts.html
  • SideCategoryTopSellers.html
  • SideNewProducts.html
  • SideRecentlyViewedProducts.html
  • SideTopSellers.html
  • SideTopSellersFirst.html
  • TagProductsItem.html
  • VendorFeaturedItemsItem.html
  • VendorProductsItem.html

Bestand class.cart.api.php aanpassen

Bewerk het bestand /includes/classes/class.cart.api.php.

Zoek de regel:

public function AddItem

en voeg aan het einde van de parameters een nieuwe parameter toe: $productPrivateData=null.

Het ziet er dan zo uit:

public function AddItem($productId, $quantity=1, $variationDetails=null, $configurableOptions=array(), $cartItemId=null, $options=array(), $parentId=null, $reorder=false, $productPrivateData=null)

Zoek vervolgens de cartProduct array (regel 1319):

        $cartProduct = array(
                'product_id' => $productId,
                'variation_id' => $variation,
                'options' => $variationOptions,
                'quantity' => $quantity,
                'product_name' => $product['prodname'],
                'product_code' => $productCode,
                'product_price' => $productPrice,
                'original_price' => $originalPrice,
                'default_currency' => $defaultCurrency['currencyid'],
                'customer_group' => $customerGroup,
            );

voeg daar toe:

product_private_data' => $productPrivateData

het ziet er dan zo uit:

$cartProduct = array(
                'product_id' => $productId,
                'variation_id' => $variation,
                'options' => $variationOptions,
                'quantity' => $quantity,
                'product_name' => $product['prodname'],
                'product_code' => $productCode,
                'product_price' => $productPrice,
                'original_price' => $originalPrice,
                'default_currency' => $defaultCurrency['currencyid'],
                'customer_group' => $customerGroup,
                'product_private_data' => $productPrivateData
            );

Bestand class.cart.php aanpassen

Bewerk het bestand /includes/classes/class.cart.php.

Zoek de regel:

$cartItemId = $this->api->AddItem($product_id, $qty, $variation, $configurableFields, null, $options, null, false);

pas deze aan naar:

$cartItemId = $this->api->AddItem($product_id, $qty, $variation, $configurableFields, null, $options, null, false, $productPrivateData);

En voeg dit ervoor toe:

      $productPrivateData = '';
                if(isset($_REQUEST['product-private-data'])) {
                    $productPrivateData = $_REQUEST['product-private-data'];
                }

Het ziet er na de wijzigingen zo uit:

                            ...
                            ...
    				$options['EventName'] = $eventName;
    			}
    
    			$productPrivateData = '';
    			if(isset($_REQUEST['product-private-data'])) {
    				$productPrivateData = $_REQUEST['product-private-data'];
    			}
    
    			// Voeg het product daadwerkelijk toe aan het winkelwagentje
    			$cartItemId = $this->api->AddItem($product_id, $qty, $variation, $configurableFields, null, $options, null, false, $productPrivateData);
    			$this->newCartItem = $cartItemId;
    
    			if($cartItemId === false) {
                            ...
                            ...

Voeg sale-trackingcode toe aan class.handler.php in de googlecheckout-methode

Bewerk het bestand /modules/checkout/googlecheckout/class.handler.php.

Zoek deze code rond regel 925:

    	if (!$completed) {
    			$GLOBALS['ISC_CLASS_LOG']->LogSystemError($this->logtype, sprintf(GetLang('GoogleCheckoutCantCompleteOrder'), isc_html_escape($pendingToken), isc_html_escape(var_export($completed, true))));
    			return;
    		}

voeg de volgende code direct eronder toe:

    		include 'PapApi.class.php';
    		$saleTracker = new Pap_Api_SaleTracker('URL_TO_PostAffiliatePro/scripts/sale.php');
    		$prod_count = '1'; // Product Teller
    
    		foreach($cartContent[$vendorId][0] as $cartItemId => $product) {
    		    $productid = $product['data']['productid'];
    		    $productPrivateData = $product['product_private_data'];
    
    		    $price = $product['quantity'] * $product['product_price'];
    
    		    if (strlen($productPrivateData) == 40) {
    			  $accountId = substr($productPrivateData, 0, 8);
    			  $visitorId = substr($productPrivateData, 8, 32);
    		    } else {
    			  $visitorId = $productPrivateData;
    			  $accountId = 'default1';
    		    }
    
    		    $saleTracker->setAccountId($accountId);
    		    $saleTracker->setCookieValue($visitorId);
    
    		    $sale = $saleTracker->createSale();
    		    $sale->setTotalCost($price);
    		    $sale->setOrderID($order['orderid'] . "($prod_count)");
    		    $sale->setProductID($productid);
    		    $saleTracker->register();
    		    $prod_count++;
    		}

Deze trackingmethode gebruikt de PAP API. Je moet daarom je actuele PapApi.class.php bestand plaatsen in de map /modules/checkout/googlecheckout/ .

(Je kunt deze downloaden via je merchant panel > start > tools > integratie > api-integratie > Download PAP API).

Wat is Interspire Shopping Cart?

Interspire Shopping Cart was een ecommerce softwareproduct ontwikkeld door Interspire, bedoeld om bedrijven te helpen hun eigen online winkels op te zetten en te beheren. Het bood een breed scala aan functies, waaronder productbeheer, orderafhandeling en klantbeheer, waarmee handelaren zowel fysieke als digitale producten wereldwijd konden verkopen. Hoewel het product in 2012 werd stopgezet, speelde het een belangrijke rol in de evolutie van ecommerce-platforms, wat leidde tot de ontwikkeling van moderne oplossingen zoals BigCommerce.

Interspire Shopping Cart werd geïntroduceerd als een self-hosted platform, waarmee bedrijven volledige controle hadden over hun ecommerceactiviteiten. In 2009, gezien de groeiende vraag naar cloudgebaseerde diensten, lanceerde Interspire BigCommerce als SaaS-opvolger (Software as a Service) van hun shopping cart software. Deze strategische stap leidde ertoe dat Interspire Shopping Cart in 2012 werd stopgezet, omdat het bedrijf de focus volledig verlegde naar BigCommerce. Deze overgang markeerde een belangrijke verschuiving in ecommerce-oplossingen, van self-hosted platformen naar flexibelere en schaalbare cloudgebaseerde diensten.

Interspire Shopping Cart was ontworpen voor een breed publiek, van kleine bedrijven tot Fortune 500-bedrijven. De gebruiksvriendelijke interface was met name gunstig voor handelaren zonder technische kennis, waardoor zij zonder uitgebreide technische vaardigheden online winkels konden opzetten en beheren. Het platform bood aanpasbare oplossingen en tools, geschikt voor zowel fysieke als digitale producten, met nadruk op wereldwijde bereikbaarheid en schaalbaarheid om aan uiteenlopende bedrijfsbehoeften te voldoen.

Belangrijkste kenmerken van Interspire Shopping Cart

Interspire Shopping Cart stond bekend om zijn uitgebreide functieset die efficiënt beheer van online winkels mogelijk maakte:

  • Winkelbeheer: Bood tools voor productcatalogusbeheer, voorraadbeheer en orderverwerking.
  • Marketingmogelijkheden: Inclusief ingebouwde marketingtools zoals een Google AdWords-generator om de zichtbaarheid van de winkel te vergroten en klanten aan te trekken.
  • Aanpasbare templates: Bood diverse aanpasbare templates om het uiterlijk van de online winkel af te stemmen op de brand identiteit.
  • Geavanceerde analytics: Beschikte over gedetailleerde analytics en rapportagetools om verkoopprestaties en klantgedrag te monitoren.
  • Integraties: Ondersteunde integraties met populaire zakelijke tools zoals QuickBooks voor boekhouding en Interspire Email Marketer voor e-mailcampagnes.

Prijsopties voor Interspire Shopping Cart

Hoewel specifieke historische prijsdetails van Interspire Shopping Cart niet eenvoudig beschikbaar zijn, werd het product aangeboden als een eenmalige aankoop voor een self-hosted oplossing. Na de stopzetting in 2012 raadde Interspire gebruikers aan over te stappen naar BigCommerce, dat werkt met een abonnementsmodel met verschillende plannen voor uiteenlopende bedrijfsgroottes en -behoeften.

Gebruikersinzichten over Interspire Shopping Cart

Gebruikers van Interspire Shopping Cart waardeerden het gebruiksgemak en de uitgebreide functies, vooral de naadloze integratie met emailmarketingtools via Interspire Email Marketer. Het platform werd geprezen omdat bedrijven zonder grote technische kennis online winkels konden opzetten en beheren. Omdat het product echter niet langer wordt ondersteund of geüpdatet, wordt bestaande gebruikers en nieuwe bedrijven geadviseerd om moderne alternatieven te overwegen met vergelijkbare of verbeterde ecommerce-functionaliteiten.

Videorecensies van Interspire Shopping Cart

Alternatieven voor Interspire Shopping Cart

Nu Interspire Shopping Cart is stopgezet, kunnen bedrijven die op zoek zijn naar ecommerce-oplossingen onderstaande alternatieven overwegen:

  • BigCommerce De SaaS-opvolger van Interspire Shopping Cart, biedt een robuust, cloudgebaseerd ecommerce-platform. Bezoek BigCommerce
  • Shopify Een toonaangevend ecommerce-platform dat bekend staat om zijn gebruiksgemak en uitgebreide app-ecosysteem. Bezoek Shopify
  • Shift4Shop (voorheen 3dcart) Biedt uitgebreide ecommerce-functies voor bedrijven van elke omvang. Bezoek Shift4Shop
  • Pinnacle Cart Biedt aanpasbare ecommerce-oplossingen met focus op gebruiksvriendelijk design en functionaliteit. Bezoek Pinnacle Cart
  • CS-Cart Een ecommerce-platform met multi-vendor marktplaatsmogelijkheden en uitgebreide aanpassingsopties. Bezoek CS-Cart
  • Next-Cart Gespecialiseerd in migratiediensten voor shopping carts om bedrijven te helpen bij de overstap tussen platformen. Bezoek Next-Cart
  • LitExtension Biedt geautomatiseerde datamigratiediensten voor diverse ecommerce-platforms. Bezoek LitExtension
  • Cart2Cart Biedt geautomatiseerde oplossingen voor shopping cart-migratie voor een soepele overgang. Bezoek Cart2Cart
  • Advanced E Media (WebJaguar) Biedt ecommerce-oplossingen op maat voor B2B- en B2C-bedrijven, met aanpasbare functies. Bezoek Advanced E Media
  • CoreCommerce Een platform met veel functies, gericht op het bieden van veilige en schaalbare ecommerce-oplossingen. Bezoek CoreCommerce

Veelgestelde vragen

Wat is Interspire Shopping Cart?

Interspire Shopping Cart was een ecommerce softwareproduct waarmee bedrijven online winkels konden opzetten en beheren. Het bood functies zoals productbeheer, orderverwerking en klantbeheer. Het product werd in 2012 stopgezet en gebruikers worden nu aangemoedigd om alternatieven zoals BigCommerce te overwegen.

Waar helpt deze integratiegids mee?

Deze gids biedt gedetailleerde stappen om Post Affiliate Pro te integreren met Interspire Shopping Cart (vooral voor Google Checkout), zodat affiliateverkopen nauwkeurig gevolgd kunnen worden, zelfs wanneer klanten na betaling niet terugkeren naar de bedankpagina.

Wordt Interspire Shopping Cart nog ondersteund?

Nee, Interspire Shopping Cart werd in 2012 stopgezet. Huidige gebruikers wordt geadviseerd over te stappen naar moderne ecommerce-oplossingen voor actuele functies en ondersteuning.

Wat zijn enkele alternatieven voor Interspire Shopping Cart?

Populaire alternatieven zijn onder andere BigCommerce, Shopify, Shift4Shop, Pinnacle Cart, CS-Cart, Next-Cart, LitExtension, Cart2Cart, Advanced E Media (WebJaguar) en CoreCommerce.

Welke versie van Interspire Shopping Cart wordt door deze integratie ondersteund?

Deze integratiemethode is ontworpen voor Interspire Shopping Cart versie 6.0 en hoger.

Wat is Post Affiliate Pro?

Post Affiliate Pro is een geavanceerd affiliate softwareplatform dat bedrijven helpt hun affiliate marketingprogramma’s nauwkeurig en flexibel te beheren en te volgen.

Lucia is een getalenteerde content editor die zorgt voor een vlekkeloze publicatie van content op meerdere platforms.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Content Editor

Versterk je affiliate tracking met Post Affiliate Pro

Verbeter je ecommerce-prestaties door Interspire Shopping Cart te integreren met Post Affiliate Pro. Begin vandaag nog met het tracken van verkopen via Google Checkout.

Meer informatie

Interspire Shopping Cart
Interspire Shopping Cart

Interspire Shopping Cart

Wil je je affiliate software nog verder verbeteren? Bekijk de Interspire Shopping Cart integratie voor Post Affiliate Pro.

10 min lezen
E-commerce Integration +3
Summer Cart
Summer Cart

Summer Cart

Wil je je affiliate software nog verder verbeteren? Bekijk de Summer Cart-integratie voor Post Affiliate Pro.

7 min lezen
E-commerce Integration +3
ShopSite
ShopSite

ShopSite

Wil je je affiliate software nog verder verbeteren? Bekijk de ShopSite-integratie voor Post Affiliate Pro.

5 min lezen
E-commerce ShopSite +3

U bent in goede handen!

Sluit u aan bij onze gemeenschap van tevreden klanten en bied uitstekende klantenservice met Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface