Language switcher

#languages]

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Features

Get to know all Post Affiliate Pro features. Described in one place and in depth.

  • Features
  • Campagne-, banner- en partnerrapport

Campagne-, banner- en partnerrapport

Wat is een Affiliate Marketing campagne?

In wezen is affiliate marketing een advertentiemethode om de verkoop te stimuleren en inkomsten te genereren door anderen (zoals bloggers, influencers of andere bedrijven) namens hen reclame te laten maken voor de producten en diensten van een bedrijf. Naast het voordeel van merken, zullen affiliate marketeers ook profiteren van deze techniek. Partners onderschrijven producten of marktdiensten op hun websites, apps of blogs. Degenen die leads omzetten in sales ontvangen commissies.

Waarom zou u een marketingcampagne opzetten?

Marketingcampagnes zijn een van de meest effectieve manieren om uw klanten en leads te bereiken. Ontmoetingen met potentiële klanten of klanten kunnen met deze bewegingen worden beveiligd. Campagnes met meerdere touchpoints zijn veel effectiever dan een enkele advertentie om de aandacht te trekken. Marketingcampagnes met incentives kunnen u helpen om u te onderscheiden van de massa wanneer u uzelf promoot.

Beloningen kunnen u ook helpen om contact op te nemen met klanten nadat de campagne is afgelopen. Het heeft als effect dat het uitlegt wat u aanbiedt en uw merk verder promoot. Marketingcampagnes zijn een integraal onderdeel van B2B-verkoopstrategieën. Het maakt niet uit of u contact houdt met huidige klanten of nieuwe potentiële klanten zoekt, dit is nuttig. Met een goede strategie kunt u de aandacht van een klant trekken en u onderscheiden van de massa.

Wat is een banner?

Een banneradvertentiecampagne maakt gebruik van een rechthoekig grafisch display dat zich van boven naar beneden of van links naar rechts over een website of online media-eigendom uitstrekt. Het gebruik van banners voor affiliate marketing kan een belangrijke manier zijn voor partners om uw producten of diensten te promoten, en een visuele advertentie te bieden die potentiële klanten aanmoedigt om met hen in contact te komen, door clickbait-teasers aan te bieden om mensen te verleiden een link te volgen en lid te worden, of om meer te weten te komen.

Met Post Affiliate Pro kunt u uw aangesloten partners kant-en-klare banners presenteren als onderdeel van uw uitgebreide promotiecampagnes.

Waarom zijn banneradvertenties belangrijk?

De beste banneradvertenties zullen de aandacht van de lezer trekken en hen nieuwsgierig maken naar het product of de dienst waarvoor wordt geadverteerd. De meeste van hen zijn helder, vriendelijk en brengen hun boodschap over via afbeeldingen in plaats van tekst. Ze kunnen statisch of geanimeerd zijn.

Met banneradvertenties kunt u de online aanwezigheid van uw merk vergroten en uw producten en diensten beter zichtbaar maken voor mensen. Naast het genereren van leads met dit soort advertenties, kunnen deze advertenties mensen aanmoedigen om uw producten of diensten uit te proberen, of zich zelfs aan te melden voor uw emaillijst. Het laatste voordeel dat we willen benadrukken, is dat ze het u gemakkelijk maken om uw doelgroep opnieuw te targeten. U kunt bezoekers die uw product niet hebben gekocht of zich niet hebben geabonneerd om uw service te gebruiken, eraan herinneren dat ze dat wel zouden moeten doen.

Wat kunt u zien in de rapportages?

U kunt gedetailleerde statistieken bekijken over alle belangrijke statistieken in uw partnerprogramma, inclusief partners, campagnes en banners in detail.

Hiermee kunt u uw campagnes en banners optimaliseren of twee campagnes naast elkaar vergelijken. Hier zijn enkele voorbeelden van statistieken die beschikbaar zijn in Post Affiliate Pro.

Actieve partners

Bij partnermanagers is de verhouding van actieve affiliates belangrijk. De indicator beschrijft het aantal actieve en presterende affiliates of publishers binnen het netwerk.

De tool kan ook de bron van de beste vertoningen identificeren, evenals de bron van de hoogste en laagste conversiepercentages. Deze informatie is nuttig voor aangesloten managers om partners te identificeren die beloningen verdienen en die moeten worden losgelaten.

Doorklikratio

In verband met een advertentie is de klikfrequentie (CTR) een trackingstatistiek die bijhoudt op hoeveel links wordt geklikt versus hoeveel vertoningen de advertentie ontvangt.

Een statistiek als deze kan gebreken in affiliate marketingstrategieën aan het licht brengen. Linkprestaties kunnen worden beoordeeld aan de hand van het aantal klikken en vertoningen dat een link ontvangt. Als u meer vertoningen dan klikken heeft, is er iets mis met de bestemmingspagina.

Conversies

Conversies (verkoop en acties) zijn het uiteindelijke doel van affiliate marketing. Conversies vinden plaats wanneer bezoekers voltooien wat ze zouden moeten doen op de site van een partner, zoals lid worden van een emaillijst, een aanmeldingsformulier invullen of een product kopen.

Affiliates verdienen meer geld wanneer ze meer klanten converteren. Dit resulteert op zijn beurt in meer omzet en meer winst voor de adverteerder.

Verkeer

Het aantal bezoekers of gebruikers dat een website of blog bezoekt, wordt gemeten als verkeer of gebruik. Een grotere hoeveelheid verkeer betekent meer vertoningen en mogelijk meer conversies voor een blog of website.

Minder verkeer betekent minder vertoningen, conversies en doorkliks. Het gebruik van verkeersinformatie kan aangesloten marketeers helpen begrijpen hoe bezoekers reageren op bepaalde marketingstrategieën (bijv. promotiemateriaal, advertenties, links en recensies).

Bekijk de video over het monitoren van affiliate-activiteiten.

post affiliate pro campagnes overzicht

Bekijk de video over het monitoren van affiliate-activiteiten. …

Als u weet hoe u statistieken in affiliate marketing kunt bijhouden, kunnen zowel adverteerders als affiliates helpen bepalen welke methoden resultaten opleveren en welke niet, zodat ze hun marketinginspanningen overeenkomstig kunnen verbeteren. Bovendien kunnen affiliates kiezen met welke adverteerders ze willen samenwerken en met welke niet. Om samen te vatten: trackingstatistieken helpen adverteerders en aangesloten bedrijven om meer geld te verdienen.

{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “FAQPage”,
“mainEntity”: [{
“@type”: “Question”,
“name”: “What metrics are important in affiliate marketing?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “Knowing how to track metrics in affiliate marketing can help both advertisers and affiliates determine which methods generate results and which do not, so they can improve their marketing efforts accordingly.”
}
}, {
“@type”: “Question”,
“name”: “What is an affiliate marketing campaign?”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “An affiliate marketing campaign is an advertising method of driving sales and generating revenue by having others (such as bloggers, influencers, or other companies) advertise a company’s products and services on their behalf.”
}
}]
}

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×

Schedule a one-on-one call and discover how Post Affiliate Pro can benefit your business.

We’re available on multiple dates

Schedule a call