Voice Broadcasting: Een Game Changer voor Affiliate Marketing

Voice Broadcasting: Een Game Changer voor Affiliate Marketing

VoiceBroadcasting AffiliateMarketing AI IVR

Het gebruik van technologie in het marketinglandschap heeft de afgelopen jaren bedrijven enorm geholpen bij het vergroten van hun merkbekendheid en het genereren van meer verkoopkansen. Dit geldt in het bijzonder voor ‘affiliate marketing’, waarbij je vooral andermans producten of diensten aanbeveelt en een deel van de winst ontvangt van elke verkoop.

Kunstmatige intelligentie is één van de belangrijkste technologieën die voor promotionele doeleinden worden gebruikt, dankzij het vermogen om consumentengedrag te voorspellen. AI biedt niet alleen realtime inzichten, maar vermindert ook de werkdruk, sorteert grote hoeveelheden data en minimaliseert fouten. Daarom voorspellen veel experts dat het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) en machine learning (ML) in affiliate marketing in 2022 meer dan $40 miljard zal bedragen.

Hoe heeft AI de affiliate marketing de laatste tijd beïnvloed?

Kunstmatige intelligentie is de afgelopen jaren exponentieel gegroeid. Het heeft marketeers wereldwijd geholpen om uitstekende klantervaringen te bieden door een beter inzicht in klantgedrag en -verwachtingen. Hierdoor kunnen marketeers meer gepersonaliseerde ervaringen aanbieden met minder middelen en in recordtijd, wat veel bedrijven heeft gered van ondergang.

AI helpt adverteerders op talloze manieren vandaag de dag Bron

Laten we nu kijken naar de belangrijkste toepassingen van AI in marketing:

  • Gepersonaliseerde gebruikerservaringen om de verkoop te verhogen
  • Verbetering van verkeer, klantacquisitie & retentie
  • Betere besluitvorming en contentprestaties
  • Inzicht in gebruikersdemografie en voorspellen van klantgedrag
  • Marketingautomatisering en verhoogde productiviteit

Een bijzonder effectief hulpmiddel is de AI affiliate marketing bot, die complexe taken als tracking, rapportage en optimalisatie van affiliate campagnes automatiseert, wat de efficiëntie en ROI aanzienlijk verhoogt. Nu steeds meer merken online komen, stijgt ook de populariteit van affiliate marketing gestaag. In de VS gebruikt 38% van de adverteerders affiliate marketing om nieuwe klanten te werven. Daarom kiezen steeds meer adverteerders voor machine learning en AI. Laten we dus onderzoeken hoe AI affiliate marketing kan transformeren:

Strategieontwikkeling

De perfecte marketingstrategie voor je organisatie creëren is eenvoudiger wanneer je over de juiste data beschikt. Online marketingcampagnes genereren doorgaans veel data. Het handmatig verkrijgen van nauwkeurige inzichten uit zulke enorme databronnen is echter een flinke uitdaging.

AI helpt adverteerders om data te verzamelen, te correleren en te sorteren om klantpatronen veel sneller te identificeren, wat helpt bij het opzetten van betere campagnes. AI kan je klanten als geen ander medium begrijpen – van demografie tot betaalmethodes en hun favoriete communicatiekanalen. Bovendien kan AI menselijk gedrag voorspellen, waardoor je op de hoogte bent van waarschijnlijke verkoopcijfers.

AI-algoritmes kunnen mensen snel koppelen aan producten die ze willen of nodig hebben. Door de juiste content/advertenties aan de juiste personen te tonen en bedrijven te helpen geschikte partners te kiezen, helpt AI affiliate marketeers om het meeste uit hun digitale campagnes te halen.

Primaire vormen van media gebruikt binnen contentstrategie in 2021

Voice- en beeldgestuurd zoeken

De manier waarop we online naar producten en informatie zoeken is door de komst van AI ook veranderd. Waar we het vorige decennium beperkt waren tot ‘typen en zoeken’ met zoekwoorden (met beperkte suggesties), zijn visuele en voice search tegenwoordig de populairste manieren om online items en informatie te vinden.

Tegenwoordig komt bijna 50% van de zoekopdrachten bij Google via voice search, wat het tot een krachtig hulpmiddel maakt voor affiliate marketeers. Ook afbeeldingen en screenshots worden online gebruikt om informatie te zoeken. Daarom bieden veel populaire e-commerceplatformen nu de mogelijkheid om producten direct te zoeken door een afbeelding te uploaden. Daarnaast zijn steeds meer mobiele apps uitgerust met voice search, van shoppen en eten tot entertainment.

Internationale merken zoals Domino’s Pizza, Starbucks, enzovoort, integreren al voice search, waardoor klanten bestellingen kunnen plaatsen via Alexa en Siri. Ook affiliates moeten ervoor zorgen dat hun content geoptimaliseerd is voor visueel en voice search om het beste resultaat voor hun bedrijf te behalen.

Contentverbetering

Het samenstellen van de juiste content voor je doelgroep wordt eenvoudiger met AI. Wanneer je duidelijk onderscheid kunt maken tussen je mobiele en webpubliek en hun voorkeuren begrijpt , wordt het formuleren van de juiste boodschap en promotietaal makkelijker dan ooit.

Naast het verhogen van de kwaliteit en actualiteit van je content, helpt AI marketingbureaus ook om de juiste bronnen te kiezen. AI kan bijvoorbeeld schrijvers helpen met pakkende onderwerpregels voor hun berichten en marketeers laten inspelen op de laatste social trends voor ‘moment marketing’.

Efficiëntie & kostenreductie

AI geeft affiliate marketeers de mogelijkheid om data effectief te benaderen en analyseren, wat de efficiëntie van campagnes verbetert. Als campagnes effectiever verlopen door personalisatie en minder inspanning betere resultaten oplevert, dalen de totale kosten aanzienlijk.

Wat is voice broadcasting?

Voice broadcasting is een massacommunicatietechniek waarmee spraak-/audioberichten naar meerdere telefoonnummers tegelijk kunnen worden verzonden. Zowel commerciële als publieke organisaties gebruiken deze methode om hun berichten direct aan een grote groep mensen over te brengen.

Toepassingen van voice broadcasting Bron

Commerciële voice broadcasting vereist een database van klanten en digitaal opgenomen berichten die worden uitgezonden. Daarom gebruiken veel organisaties voice broadcasting om kostenefficiënt nieuws en updates naar duizenden klanten/prospects te sturen.

Voice broadcasting is betaalbaar, eenvoudig te implementeren en heeft enorm veel potentie in marketing en campagneontwerp. Bij correct gebruik kan het bedrijven snel laten groeien zonder de bank te breken. Naarmate AI meer gemeengoed wordt, is het mogelijk dat voice broadcasts automatisch worden gedetecteerd en omgezet in andere formaten. Voice broadcasts zullen in de toekomst een nog belangrijkere rol gaan spelen in bijvoorbeeld enquêtes, herinneringen en notificaties.

Voordelen van voice broadcasting

Voice broadcasting biedt een reeks voordelen, waaronder:

  • Minimale infrastructuur vereist: Voice broadcasting vereist nauwelijks hardware en alle data van je marketingcampagnes kan in de cloud worden opgeslagen. Je kunt deze data op elk moment benaderen en eenvoudig delen met klanten.
  • Bijna geen menselijke tussenkomst nodig: Dankzij de nieuwste VoIP-technologie kan voice broadcasting volledig automatisch werken. Zodra alle voice- en klantgegevens zijn opgeslagen en geconfigureerd in een VoIP-systeem, kunnen berichten worden gepland of automatisch verstuurd op basis van gebruikersvoorkeuren.
  • Breder bereik: Met voice broadcasting kun je in recordtijd duizenden klanten bereiken. Of het nu om aanbiedingen, meldingen of andere informatie gaat, je deelt het moeiteloos met een groot publiek.
  • Branche-onafhankelijk: Voice broadcasting is inzetbaar in elke branche, ongeacht omvang of aard. Het kan dus door elk bedrijf ingezet worden voor promotie en klantbewustzijn.
  • Meerdere toepassingen: Bedrijven kunnen promotionele, informatieve of informatie-opvragende berichten versturen – allemaal mogelijk met voice broadcasting. Ook voor leadgeneratie, enquêtes, klantcontact en meer is het inzetbaar.
  • Eenvoudig plannen: Zoals eerder genoemd, kunnen voiceberichten eenvoudig worden ingepland wanneer het jou uitkomt. Dit maakt het makkelijker om campagnes te beheren en je doelgroep op het juiste moment te bereiken.
  • Verbeterde merkbekendheid: Met voice broadcasting kunnen merken hun aanwezigheid versterken en in korte tijd duizenden potentiële klanten bereiken zonder grote investeringen. Bovendien hebben voiceberichten een hoge herinneringswaarde en zijn ze makkelijk te delen, wat de merkbekendheid verder vergroot.
Illustratie van voice broadcasting

Hoe kun je voice broadcasting inzetten voor affiliate marketing?

Affiliate marketing houdt in dat bedrijven hun affiliate partners belonen voor elke gegenereerde lead. Voice broadcasting is een uitstekende manier om leads te genereren, interesse te wekken en het publiek tegelijkertijd te betrekken – ideaal voor affiliate marketing .

Dit zijn manieren waarop voice broadcasting affiliate marketing kan versterken:

  • Meldingen & notificatiegesprekken: Elk bedrijf wil dat zijn nieuwste aanbiedingen goed worden gepromoot bij de doelgroep. Affiliates kunnen met voice broadcasting eenvoudig meldingen en notificaties instellen voor hun klantenaanbod, wat meer business oplevert. Ze kunnen deze berichten ook sturen naar mensen die al eerder zulke items hebben gekocht of gezocht.
  • Branding: Voice broadcasting is ideaal voor adverteerders die kostenefficiënte branding willen met gepersonaliseerde boodschappen. Regelmatig contact houden met een grote doelgroep wordt zo veel makkelijker. Bovendien creëren goed gemaakte voice broadcasts een positief imago van je merk bij de luisteraar, wat je merkwaarde ten goede komt.
  • Herinneringen: Voice broadcasts zijn een ideale en niet-opdringerige manier om herinneringen te sturen voor aanbiedingen en kortingen. Dankzij voice search kunnen gebruikers vandaag de dag herinneringen instellen voor evenementen, zodat bedrijven geen verkoop missen van geïnteresseerde partijen. Ook kunnen broadcasts herinneren aan afspraken, meetings of demo’s.
  • Enquêtes: Enquêtes zijn een krachtig hulpmiddel om de markt en voorkeuren te begrijpen. Met voice broadcasting kun je informatie verzamelen die de effectiviteit van marketingcampagnes verder vergroot. Enquêtes zijn te combineren met IVR’s, zodat geïnteresseerden direct worden doorgeschakeld naar een medewerker, wat de kans op verkoop vergroot.
  • Realtime updates: Bedrijven kunnen via voice broadcasts continu in contact blijven met klanten en direct updates geven over belangrijke vragen. Dit versterkt de merkloyaliteit en vergroot de verkoopkansen.
  • Gepersonaliseerde berichten: Met voice broadcasting kun je gepersonaliseerde berichten sturen naar verschillende gebruikersgroepen, wat zorgt voor betere resultaten van advertentiecampagnes. Wanneer gebruikers een gepersonaliseerd bericht ontvangen, kopen ze sneller.
  • Geplande uitzendingen: Door campagnes vooraf in te plannen kunnen affiliates hun campagnes automatiseren en eenvoudig omzet genereren voor hun klanten. Zulke uitzendingen zijn snel te plannen en leveren automatisch sales op, tot tevredenheid van de sponsoren.

Multi-level marketing vereenvoudigen met voice broadcasting

Multi-level marketing (MLM) is een verkooptechniek waarbij bestaande leden worden aangemoedigd om producten/diensten te promoten en nieuwe teamleden te werven, zodat de verkoop stijgt . Dankzij voice broadcasting hoeven MLM-bedrijven niet meer elke verkoper persoonlijk te benaderen of alle leads na te bellen. Ook het houden van enquêtes of het op de hoogte houden van contacten over belangrijke gebeurtenissen wordt eenvoudiger.

Met voice broadcasting-oplossingen van aanbieders zoals Robo Dialer kunnen organisaties direct een boodschap opnemen en naar hun contacten sturen. Zulke applicaties helpen MLM- en salesteams om eenvoudig op de hoogte te blijven van het laatste nieuws. Teams hoeven alleen maar hun boodschap op te nemen, te uploaden en in te plannen, en de contacten toe te voegen die de boodschap moeten ontvangen. Bovendien sturen applicaties als Robo Dialer automatisch berichten naar antwoordapparaten en bieden ze inzicht in wie zo’n oproep heeft beantwoord.

Voice broadcasts kunnen zeer nuttig zijn voor MLM-teams Bron

IVR’s kunnen de effectiviteit van voice broadcasting verder vergroten. MLM-teams kunnen ook ‘Druk op 1’-campagnes maken, zodat prospects direct kunnen reageren op voiceberichten. Elk voicebericht kan dus gebruikt worden om data te verzamelen en bij te dragen aan leadkwalificatie. Veel MLM-bedrijven hebben ook een vertegenwoordiger aan de lijn. Wanneer gebruikers interesse tonen door op een toets te drukken, worden ze automatisch doorverbonden met een agent die de verkoop kan afronden .

De meeste voice broadcasting-systemen kennen lage opstartkosten, waardoor zelfs kleinere affiliate bedrijven ze kunnen inzetten. Zulke systemen hebben ingebouwde auto-dialers die honderden gebruikers/leads per minuut kunnen bellen. Autodialers bellen een lange lijst contactpersonen één voor één af en waarschuwen vertegenwoordigers wanneer ze een reactie ontvangen. Wanneer er niet wordt opgenomen, laat de autodialer een bericht achter voor de agent.

Voice broadcasting met auto-dialing en IVR’s bespaart affiliates enorm veel tijd die anders zou worden besteed aan handmatig bellen en kwalificeren van leads. Daardoor stijgt de efficiëntie van marketingcampagnes en verbetert het rendement (ROI). Teams hoeven hierdoor minder telemarketeers in te huren, omdat het meeste werk geautomatiseerd is.

Conclusie

Met de juiste voice broadcasting-technologiepartner kan affiliate marketing van de grond af worden verbeterd, wat organisaties enorm helpt bij interne communicatie en externe promotie. Nu voice search steeds belangrijker wordt, moeten organisaties hun content optimaliseren voor zulke zoekopdrachten om relevant te blijven en te groeien. Doordat voice broadcasts (in combinatie met IVR) branche-onafhankelijk zijn en talloze toepassingen kennen, zijn ze inmiddels het voorkeursmedium voor promotie bij veel organisaties. De vraag blijft echter in hoeverre bedrijven zich kunnen aanpassen aan de veranderende tijden en technologieën.

Veelgestelde vragen

Wat is de invloed van voice broadcasting op affiliate marketing?

Met voice broadcasting kun je duizenden klanten in recordtijd bereiken. Je kunt direct aanbiedingen, meldingen en andere informatie met een groot publiek delen. Andere invloeden zijn realtime updates voor je publiek, herinneringen en waarschuwingen, of enquêtes die het verzamelen van informatie vergemakkelijken.

Hoe kun je voice broadcasting inzetten in affiliate marketing?

Voice broadcasting met automatische kiesfuncties en interactieve voice response-systemen is een fantastische manier voor affiliates om uren te besparen op handmatig bellen en het kwalificeren van leads. Dit verbetert het rendement (ROI) van marketingcampagnes. Het grootste deel van het werk gebeurt op de achtergrond, waardoor teams minder telemarketeers hoeven in te huren.

Wat zijn de voordelen van voice broadcasting in affiliate marketing?

De belangrijkste voordelen zijn lage opstartkosten, gebruiksgemak en verhoogde efficiëntie. Met ingebouwde auto-dialers kunnen honderden gebruikers/leads per minuut worden gebeld. Bedrijven kunnen autodialers inzetten om een groot aantal personen tegelijk te bereiken en vertegenwoordigers te waarschuwen wanneer ze een reactie ontvangen. De autodialer laat zelfs een automatisch bericht achter als er niet wordt opgenomen.

Wat is voice broadcasting?

Voice broadcasting maakt het mogelijk om audio-/spraakberichten tegelijk naar een groot aantal telefoonnummers te versturen. Met deze methode kunnen veel mensen in één keer direct meldingen ontvangen, zowel van commerciële als publieke organisaties.

Lucia is een getalenteerde content editor die zorgt voor een vlekkeloze publicatie van content op meerdere platforms.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Content Editor

Begin met het versterken van affiliate marketing met voice broadcasting

Probeer Post Affiliate Pro en ontgrendel krachtige voice broadcasting tools om leads, retentie en marketingefficiëntie te vergroten.

Meer informatie

Hoe AI je affiliate marketinginspanningen kan verbeteren
Hoe AI je affiliate marketinginspanningen kan verbeteren

Hoe AI je affiliate marketinginspanningen kan verbeteren

Versterk je affiliate marketinginspanningen met deze 10 technieken waarbij Artificial Intelligence (AI) wordt ingezet. Ontdek hoe AI taken kan automatiseren, cr...

15 min lezen
AI AffiliateMarketing +6
Voorbeelden van AI-marketing in moderne bedrijven
Voorbeelden van AI-marketing in moderne bedrijven

Voorbeelden van AI-marketing in moderne bedrijven

Ontdek hoe AI-marketing moderne bedrijven revolutioneert met centrale advertentiegedreven platforms, voorspellende analyses en AI-systemen die datagedreven besl...

2 min lezen
AI AffiliateMarketing +3

U bent in goede handen!

Sluit u aan bij onze gemeenschap van tevreden klanten en bied uitstekende klantenservice met Post Affiliate Pro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface