Wat is doorklikken?
Adverteerders bieden veel verschillende producten en diensten aan. Ze betalen partners om voor hen te adverteren. Partners dragen verkeer over – bezoekers van de website van de handelaar via verschillende promotiematerialen.
Doorklikken is een moment of handeling wanneer een persoon – bezoeker – op een banner, tekstlink of op enig advertentiemateriaal klikt. Bezoeker wordt vervolgens doorgestuurd naar de website van de handelaar.
Het is mogelijk om het succes van een advertentiecampagne te meten door door te klikken. Lees meer over de doorklikratio in onze woordenlijst.
De Post Affiliate Pro-trackingsoftware kan statistieken afleiden over hoe vaak er op een link is geklikt op drie verschillende manieren: unieke klikken, onbewerkte klikken en totale klikken. Wanneer een klant via een partnerlink of banner voor de eerste keer de website bezoekt, wordt dit geregistreerd als een unieke klik en verdere bezoeken als onbewerkte klikken. Totaal aantal klikken heeft betrekking op alle klikken die door een gebruiker zijn gemaakt. Het platform biedt verschillende integraties, ondersteuningsmiddelen, en alternatieven, en heeft een partnerprogramma en een kennisbank. Gratis en betaalde accounts zijn beschikbaar, en er is ook een nieuwbrief.